رزمایش گسترده روسیه در کریمه در واکنش به تحرکات غرب

ارتش روسیه در واکنش به تحرکات اخیر اوکراین و متحدان غربی آن رزمایش‌ گسترده‌ای را در اطراف شبه جزیره کریمه در دریای سیاه آغاز کرد.
کد خبر: ۹۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ - 06September 2016

رزمایش گسترده روسیه در کریمه در واکنش به تحرکات غرب

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت دفاع روسیه در بیانیهای اعلام کرد، ۱۲ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در این تمرینات نظامی شرکت دارند؛ این رزمایش گسترده در سراسر منطقه نظامی جنوبی که منطقه ضمیمه شده کریمه را در بر گرفته است، برگزار میشود.

در این بیانیه آمده است: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نیروی ارتش همراه با کشتیها و تجهیزات نظامی و هوایی در این رزمایش شرکت دارند.

این رزمایش در حالی برگزار می شود که روز گذشته «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد تحریم های روسیه تا زمان اجرای کامل توافق مینسک ادامه خواهند داشت.

در رزمایش راهبردی شش روزه روسیه، تحت عنوان «قفقاز ۲۰۱۶» توان ارتش در «برنامه ریزی، آمادگی و اجرای اقدامات نظامی» محک زده میشود.

روسیه اخیرا با استقرار سامانه دفاع هوایی پیشرفته «اس-۴۰۰» در شبه جزیره کریمه، توان دفاعی خود را در این منطقه افزایش داده است.

تنش میان مسکو و کییف در هفتههای اخیر، بعد از آن که سرویس امنیتی فدرال روسیه از دفع تجاوز ارتش اوکراین به کریمه خبر داد، افزایش یافته است.

سرویس امنیتی فدرال روسیه در تاریخ ۲۰ مرداد اعلام کرد: تجاوز نیروهای مسلح اوکراین به کریمه را که هدف آن انهدام زیر ساختهای حیاتی این منطقه بود، خنثی کرده است.

بر اساس این بیانیه، در این حمله یک سرباز و یک مامور سرویس امنیتی فدرال روسیه کشته شدند.

منبع: مهر
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار