صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید هیئت نظامی ارتش ایتالیا از دافوس آجا

هیئت نظامی ارتش ایتالیا با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، از این دانشگاه بازدید کرد.
کد خبر: ۹۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ - 06September 2016

بازدید هیئت نظامی ارتش ایتالیا از دافوس آجا

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اعضای هیئت نظامی پنج نفره ارتش ایتالیا پیش از ظهر امروز با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار و گفتوگو با امیر سرتیپ دوم «حسین ولیوند زمانی» فرمانده این دانشگاه، از بخشهای مختلف این دانشگاه بازدید کردند.

اعضای هیئت نظامی ایتالیا در ادامه این بازدید، با کادر علمی و آموزشی دانشگاه دافوس آجا به گفتوگو نشستند.

در این دیدار هیئت نظامی کشور ایتالیا با مأموریت، شرایط عمومی پذیرش دانشجویان، سیستمهای آموزشی و  پژوهشی، تواناییهای دافوس، ارزش مقطع تحصیلی و امتیازات دورههای دافوس آجا برای ادامه تحصیل افسرانی که این دورهها را طی میکنند، آشنا شدند.

سرهنگ دوم «میچله موکارو» رئیس بخش دوجانبه در مناطق آسیا و آمریکا، سرهنگ دوم «سالواتوره» رئیس بخش همکاریهای نظامی و فنی اداره روابط بینالملل، سرهنگ «دوم جیسونی» رئیس میز ایران در معاونت عملیات ارتش ایتالیا، سرهنگ دوم «سمرارو» از معاونت اطلاعات ارتش این کشور اعضای این هیئت نظامی ایتالیایی هستند.

همچنین ریاست هیئت نظامی ایتالیا را دریادار «روبرتو کیاماچلا» جانشین معاون عملیات و رئیس اداره روابط بینالملل ارتش ایتالیا بر عهده دارد. اعضای این هیئت که بهمنظور توسعه روابط فیمابین به ایران سفر کردهاند، تاکنون از برخی یکانهای نیروهای مسلح کشورمان بازدید کردهاند.

برابر قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت دافوس اجا، ارتقای سطح بینش و دانش نظامی و علمی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران و آشنا ساختن آنان با پیشرفتهای نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی مؤثر در تأمین امنیت کشور بهمنظور انتصاب در مشاغل فرماندهی، مدیریتی، ستادی و آموزشی است.

دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا یکی از عالیترین مراکز آموزشی علمی در سطح نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ که سال 1314 تاسیس شده و در حوزه تأمین نیروهای کارآمد، مدیر و تصمیمساز در سطح نیروهای مسلح در ردههای میانی به بالا گام برمیدارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها