نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران:

مسئولان ارشد کشور برای اجرای کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی دقیق و اعتبار مناسبی اختصاص دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه مسئولان دولتی به ویژه وزرا باید نقشه راه بهتری را برای فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با فرهنگ غرب در کشور داشته باشند، گفت: لازم است مسئولان ارشد کشور برای اجرای کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی دقیق و اعتبار مناسبی اختصاص دهند.
کد خبر: ۹۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ - 06September 2016

مسئولان ارشد کشور برای اجرای کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی دقیق و اعتبار مناسبی اختصاص دهند

به گزارش دفاع پرس از مازندران، آیتالله نورالله طبرسی نماینده ولیفقیه در استان مازندران بعد از ظهر امروز در جمع بانوان استان و مشاور امور بانوان وزارت کشور، دهه نخست ذیالحجه را به لحاظ موسم حج، شهادت امام محمد باقر(ع)، عید غدیر و قربان، دارای کرامت ویژه دانست و اظهار کرد: عفاف و حجاب در گذشته به برکت مسجد، حسینیهها و بیانات و تبلیغ روحانیت در جامعه ترویج پیدا میکرد.

وی افزود: بعد از انقلاب کارکردهای فرهنگی، سنتی و صنعتی شد با توجه به پایبندی جامعه به سنت پایبند هستیم مسئولان باید در بخش صنعتی عملکرد خوبی را در جامعه ارائه دهند.

امام جمعه مرکز مازندران، رونق شبکههای اجتماعی مجازی در جامعه را عامل ترویج بیبند و باری در کشور دانست و ادامه داد:  روحانیون و مسئولان باید در بحث صیانت از عفاف و حجاب و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی فعالیت موثری داشته باشند.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه دولت با توجه به امکانات بیشتر میتواند صدای خود را در تمام ابعاد به گوش جامعه برساند، گفت: ترویج عفاف و حجاب دارای مقدماتی است که باید در نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی وحدترویه در ارائه سبک واحد برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی از سوی متولیان امر را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی معضلات اجتماعی در کشور رسوخ کرده است لازم است همه مسئولان فرهنگی در ارائه سبک واحد وارد میدان شوند و از چند الگویی و چند صدایی دوری کنند.

نماینده ولیفقیه در مازندران با بیان اینکه مسئولان دولتی به ویژه وزرا باید نقشه راه بهتری را برای فعالیتهای فرهنگی و مقابله با فرهنگ غرب در کشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان ارشد کشور برای اجرای کارهای فرهنگی برنامهریزی دقیق و اعتبار مناسبی اختصاص دهند.

این مسئول با اشاره به تهدیدات جدی معضلات اجتماعی که بانوان را نشانه رفته است، گفت: در گذشته نگرانی ما اعتیاد بانوان بود اما در سالهای اخیر آسیبهای بیشتری زنان جامعه را تهدید میکند که مقابله با آن سبک خاصی میطلبد.

امام جمعه مرکز مازندران ساماندهی دریا را از دغدغههای جدی مسئولان مازندرانی دانست و افزود: سالهای سال است که نتوانستیم در ساماندهی دریا کار مناسبی داشته باشیم در سطح کلان پیگیری شد تا دریا ملی شود که هنوز موفق نبودیم.

وی به فرهنگهای وارداتی و اثرگذاری آن به فرهنگ مازندران اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر آمارهایی آمده است که فرهنگهای مختلف به واسطه سفرهای تابستانی در مازندران رسوخ کره است که باید جامعه را از بیبند و باری، فساد، طلاق و غیره مصونیت بخشیم.

آیتالله طبرسی به طرح قانون خانواده که از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفت اشاره کرد و گفت: در قانون خانواده وظایف زن و مرد و مسائل مربوط به خانواده بهطور کامل مطرح شده است.

نماینده ولیفقیه در استان مازندران با بیان اینکه مسئله بیحجابی در کشور سیاسی شده است، اظهار کرد: به دلیل سخت شدن ازدواج، بیکاری و افزایش طلاق شاهد بیبند و باری در جامعه هستیم.

این مسئول به مقوله ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: در مقوله ازدواج سنتها دخالت داشت که با صنعتی شدن حرمتها و سنتها شکسته شد برای اتخاذ تصمیم درست فرزندان از پدر و مادر حرف شنوی ندارند.

امام جمعه ساری با تأکید براینکه لازم است مطابق مشکلات و فرهنگ روز جلوی آسیبهای اجتماعی گرفته شود، خاطرنشان کرد: زندگی غربی از ابتدا خانوادهها سرد و نسبت به هم بیگانه بودند اما این خطر جامعه ما را هم تهدید کرده است و اعضای خانواده با گوشیهای تلفن خود انس گرفته و از هم دور شدهاند.

نماینده ولیفقیه در مازندران با اشاره به اینکه وزیر کشور با سایر مسئولان برای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه باید با اصحاب فرهنگ تبادل اطلاعات داشته باشد، اظهار کرد: لازم است برای خروجی کار مناسب وحدترویه، تبادل نظر و همفکری شود.

این مسئول روابط نامشروع را درد ملموس در جامعه دانست و ادامه داد: این دردی است که به سایر دردهای جامعه اضافه شده است و جای نگرانی است.

آیتالله طبرسی، تغییر فرهنگ، فقر و بیکاری را عامل اصلی در از هم پاشیدگی بنیان خانواده دانست و گفت: تاکنون دردهای جامعه درمان نشد حتی به اندازه سهمی که از مسئولیت داریم نتوانستیم در رفع مشکلات اجتماعی کار موثری انجام دهیم و در این زمینه عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار و 400 شهید مازندران همه از جوانان پامنبری بودند، افزود: لازم است بدانیم این دوره و زمانه برای تربیت نسل جدید چه کار کردند.

امام جمعه ساری با تاکید براینکه برای نجات جان جامعه اسلامی باید فرهنگ ناب احیا شود، تصریح کرد: با ایجاد آئیننامه جدید، همدلی و همراهی همه مسئولان میتوان کاری اثرگذار در کاهش مشکلات اجتماعی در جامعه انجام داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فساد مالی و فساد اقتصادی در کشور سیاسی شد، افزود: چند سالی است این گروه و آن گروه شدن سبب شد تا درباره فساد مالی شفاف سازی نشود به طور مثال عاقبت شهرام جزایری هنوز مشخص نشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه  برخی مسائل مبهم در جامعه برای جوان ما سوال ایجاد میکند، بیان کرد: مسئله فرهنگی در کشور مغفول مانده است در این رابطه حرف زیاد میزنند و اما در عمل کاری انجام نمیشود.

نماینده ولیفقیه در مازندران با بیان اینکه مسئله جهیزیه موضوعی است که سبب شد تا دختران در ازدواج باز بمانند، گفت: در موضوعات مختلف اقدام خیرخواهانه مردم بسیاری از مشکلات را حل میکند چرا دولت در این زمینه اقدام ویژهای ندارد چرا توپ باید به زمین دیگران شوت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار