اسفندیاری:

سامانه رسوایی نقض حقوق بشر در آمریکا راه‌اندازی می‌شود

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین از رونمایی نخستین گزارش مستند این سازمان از نقض حقوق‌بشر در ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه ۷ بهمن خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲ - 21January 2014

سامانه رسوایی نقض حقوق بشر در آمریکا راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، احمد اسفندیاری، معاون روابط بینالملل سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری با موضوع رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در امارات متحده آمریکا(2013) اظهار داشت: کشور ایالات متحده آمریکا همیشه در اعمال خود ناقض حقوق بشر بوده اما مدام ادعای دفاع از بشریت را دارد. در حالی که خود بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: حقوق بشر، دموکراسی، عدالت، آزادی، واژه های زیبایی هستند که همواره مورد توجه ملت ها بوده است و از آن استقبال می کنند.

اسفندیاری تاکید کرد: قدرت های بزرگ در دنیا برای توجیح خواسته های سیاسی خود از ملت های ضعیف بهره بردند و این موضوع به ویژه از سوی دولت های غربی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا مشاهده می شود.

دولت آمریکا دیگران را متهم به نقض حقوق بشر می کند

وی با بیان اینکه هر ساله گزارش هایی از حقوق بشر و نقض آن منتشر می شود، اذعان داشت: دولت آمریکا با استفاده از ابزارهای رسانه ای گسترده و پیشرفته ای که در اختیار دارد دیگران را متهم به نقض حقوق بشر می کند و خود را در پشت رسانه های پیشرفته تحت سلطه خود پنهان می کند.

معاون روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد : دنیا و مردم و همچنین افکار عمومی هرگز جنایات تاریخی آمریکا را فراموش نمی کند چرا که حقوق بشر به عنوان یک عرصه تاثیر گذار و مداخله گر و به عنوان ابزار فشار قرار گرفته و از آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی موضوعاتی را به عنوان دفاع از حقوق بشر مطرح می کنند، گفت: در دنیا بیشترین موارد نقض حقوق بشر، جنایات در غرب وآمریکا بوده است که نشاگر مدعی بودن آنها در زمینه حقوق بشر است و آنها هرگز برای بشریت ارزشی قائل نبودند.

آمریکا بیش از 52 کشور جهان را مورد تجاوز نظامی خود قرار داده است

اسفندیاری با اشاره به اینکه آمریکا بیش از 52 کشور جهان را مورد تجاوز نظامی خود قرار داده است، گفت: در جنگ جهانی دوم بیش از 65 هزار نفر از طرفین جنگ ها کشته شدند و این نشانگر جنایات آمریکا است.

وی ادامه داد: تعداد بومیان کشته شده آمریکایی( سرخ پوستان) بیش از 50 میلیون هستند و بیش از 3 قرن برده داری سیاپوستان آفریقایی توسط آمریکایی ها صورت می گرفت که این یکی دیگر از موارد جنایات آمریکایی است.

اسفندیاری با بیان اینکه آمریکا به عنوان لکه ننگ از دامن غربی ها پاک نخواهد شد مگر اینکه خودشان بخواهند، گفت: علی رغم شعارهایی که در مورد حقوق بشر در جهان ارائه می شود آن را به دو بخش داخلی و بین الملل می توان تقسیم کرد که بخش داخلی آن حمایت از حکومت افراد و مربوط به داخل کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا تاکنون نشان داد که نه تنها مدافع حقوق بشر نیست بلکه یک جنایتکار به شمار می رود چرا که برخی معاهدات را در زمینه بشریت امضا نکرده است.

اسفندیاری در ادامه مطلب گفت: کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون اقتصادی، کنوانسیون اجتماعی، کنوانسیون فرهنگی پروتوکول اختیاری منع شکنجه، ناپدید شدن های اجباری، دیوان کیفری بین المللی، رفع تمامی اشکال تبعیض علیه زنان تاکنون از سوی آمریکا امضا نشده است و هر موردی را هم امضا کرده آن را زیر پا گذاشته است.

99 درصد آمریکایی ها در استضعاف رسانه ای و اطلاع رسانی به سر می برند

معاون روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: 99 در صد آمریکایی ها در استضعاف به ویژه استضعاف رسانه ای و اطلاع رسانی به سر می برند.

وی ادامه داد: در مقابل بیش از 3 هزار رسانه ای که در دنیا کار می کنند و 160 شبکه فارسی زبان وجود دارد، همه آنها علیه اسلام متحد شده و کار می کنند. اما همه مردم باید نسبت به حقوق خود در همه موارد به ویژه مورد فوق توجه و آگاهی داشته باشند.

اسفندیاری افزود: جنایات آمریکا بسیار فراوان است به طوری که بیش از 3 هزار و170 نفر در انتظار مجازات اعدام در ایالت متحده آمریکا هستند.

وی بابیان اینکه حقوق اولیه زندانیان در آمریکا نقض می شود، گفت: نقض گسترده در زندان های کالیفرنیا، شکنجه و تغذیه اجباری زندانیان، نقض عدالت کیفری، نقض حریم خصوصی مردم آمریکا، نقض حقوق اقلیت ها، نقض حقوق بشر و محروم شدن جمعیت وسیع از مردم آمریکا در حداقل بیمه های درمانی از چالش های جدی در آمریکا به شمار می رود.

نقض حقوق حریم خصوصی مسلمانان در آمریکا

وی ادامه داد: نقض حقوق حریم خصوصی مسلمانان به ویژه در ایالات متحده و نیویورک و همچنین سایر ایالات آمریکا یکی دیگر از جنایات این کشور است.

معاون روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: حقوق مهاجران تبعیض نژادی در نظام قضایی آمریکا، حقوق سیاهپوستان از موارد نقض حقوق بشر در ایالات آمریکا است.

وی با بیان اینکه تبعیض نژادی در سیستم قضایی آمریکا به روشنی وجود دارد گفت: کشته شدن مریون کری، تریان مارتین و خشونت علیه سیاهپوستان از موارد مستند جنایات آمریکا است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه جمعیت سرخ پوستان کم است اما در صد بیکاری آنها از سایرین بیشتر است.

روزانه 5 کودک در آمریکا در اثر کودک آزاری کشته می شوند

معاون روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سال 2013 روزانه 5 کودک آمریکایی در اثر کودک آزاری کشته می شوند.

وی ادامه داد: افزایش تجاوز جنسی درارتش آمریکا یکی از موارد نشانگر نقض حقوق بشر در آمریکا است.

به زودی سامانه رسوایی نقض حقوق بشر در آمریکا راه اندازی می شود

اسفندیاری با بیان اینکه در سال 2014 سامانه چند زبانه و پایگاه چند رسانه ای در زمینه نقض حقوق بشر توسط آمریکا، رونمایی می شود، گفت: در دادگاه افکار عمومی دنیا جنایات آمریکا و موارد نقض حقوق بشر باید به چالش کشیده شود و در این زمینه اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این سامانه اوایل سال 2014 و نهایتا اوایل سال 93 شمسی به مردم دنیا معرفی خواهد شد.

اسفندیاری گفت: قبل از سال 2013 موضوع جنبش وال استریت سرکوب شد و تعداد زیادی از فعالان این جنبش در زندان های آمریکا وارد شدند و وضعیت آنها هنوز مشخص نیست.

بزرگترین هولوکاست ایرانی جنایاتی است که غربی ها در جنگ جهانی دوم انجام دادند

معاون روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بزرگترین هولوکاست ایرانی جنایاتی است که غربی ها در جنگ جهانی دوم انجام دادند، گفت: متفقین آمریکایی و انگلیسی جنایات بسیاری را مرتکب شدند و در آن مقطع 5 تا 9 میلیون ایرانی کشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملل گاهی در مورد جنایات آمریکا اظهار تاسف می کند اما هرگز آنها را محکوم نکرده و برخورد جدی نمی کند در حالی که آمریکا به بهانه تروریسم و نقض حقوق بشر به آمریکا و افغانستان حمله کرده و با پهبادهای خود روزانه مردم پاکستان را به قتل می رساند.

اسفندیاری در پایان گفت: مراسم رونمایی از گزارش وضعیت نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا سال 2013 با حضور مسئولان و سران سه قوه، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، معاون حقوقی رئیس جمهور و معاون حقوقی حقوق بشر قوه قضائیه در روز 7 بهمن در دانشگاه تهران برگزار می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار