نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با دفاع مقدس:

ایران آرمان فلسطین را مهمترین اولویت جهان اسلام می داند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تحولات منطقه و اختلافات منطقه ای گفت: متاسفانه در حال حاضر آرمان فلسطین در جهان اسلام اولویت اول نیست اما ایران و مقام معظم رهبری فلسطین را مهمترین اولویت جهان اسلام می دانند.
کد خبر: ۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵ - 22January 2014

ایران آرمان فلسطین را مهمترین اولویت جهان اسلام  می داند

"ناصر ابوشریف" نماینده جنبش "جهاد اسلامی فلسطین" در تهران در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس به بیان دیدگاه های خود در رابطه با شرایط کنونی منطقه و تحولات خاورمیانه پیرامون آخرین وضعیت ملت فلسطین، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و نقش ایران در هدایت تحولات منطقه پرداخت.

تحقق آرمان ملت فلسطین از نظر جنبش جهاد اسلامی چگونه است وآیا اعتقادی به عملیاتهای استشهادی که در گذشته انجام میشد، دارید؟

ابزارهای مقاومت در هر دورهای متغیر است، اگر زمینه و ضرورت برای انجام عملیات شهادت طلبانه باشد جنبش با این اقدام موافق است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی برای مقابله با این عملیاتها اقداماتی را انجام داد به طوری که میان کرانه باختری و آنچه را اسراییل نامیدند مانع ایجاد کردند وبین غزه و اسرایی نیزجدایی کامل وجود دارد. از این رزمندگان برای مقاومت موشک را ابداء کردند. متاسفانه یکی از موانع مهم جلوگیری از عملیاتهای استشهادی تشکیلات خود گردان فلسطین است که با وجود دستگاه بزرگ امنیتی ماموریت کنترل تحرکات رزمندگان مقاومت اسلامی را دارد ونه مبارزه با دشمن غاصب را.
 
مقاومت اسلامی همواره برای مبارزه از ابزارهای جدید وبازدارنده استفاده میکند چنانچه در جنگ ۸ روزه موشکهای جنبش جهاد اسلامی مناطق مهمی از اسراییل مانند تلابیب را هدف قرار دادند این منطقه خط قرمز برای رژیم صهیونیستی محسوب میشود و زدن آن مسئله سادهای نیست.
 
ابزارها وسلاحها در مرحله اول دست سازاست وپس از انتقال به غزه به طور گسترده بهینه سازی وپیشرفته سازی میشود، در گذشته قطعات از مرز مصر وارد میشد اما با توجه به شرایط کنونی مصرکه محدودیتهایی را برای وارد کردن قطعات ایجاد کرده این قطعات بومی تهیه ودر داخل غزه ساخته میشوند.
 
ما اعتقاد داریم احتمال صلح با رژیم صهیونیستی صفر است به خاطر اینکه رژیم اشغالگر قدس زمینهای فلسطینیان را غصب کرده وآنها را از سرزمین مادری خود اخراج کرده است از این رو فلسطینیان با این همه جنایت چطور میتوانند صلح وسازش را به آنها پاداش دهند، در واقع آنها همه فلسطین را میخواهند ومهمترین خواسته آنها به رسمیت شناختتن یهودیت رژیم اسراییل است و این به این معنی است که فلسطینیها نه حقی درتارخ ونه حقی در سرزمین فلسطین دارند وقبول یهودیت رژیم غاصب قدس فلسطینیها را به عنوان غاصب معرفی میکند. همچنین در حال حاضر ۱میلیون و۶۰۰ هزارفلسطینی در خاک اسراییل زندگی میکنند که قبول چنین خواستهای زندگی آنها را به عنوان تبعه معرفی میکند.
 
در واقع رژیم صهیونیستی صلح نمیخواهد بلکه تمام منابع، زمین وخاک فلسطین را میخواهد وقصد بیرون راندن فلسطینیها از سرزمین خودشان ومحدود کردن آنها در شهرهای کوچک وخلاص شدن ازدست جمعیت بسیار فلسطینیها هستند.
 
تحولات جهان اسلام چه تاثیراتی را بر روی قضیه فلسطین گذاشته است؟
 
متاسفانه امروز منطقه دچار اختلافات داخلی است که این مسئله بر روی قضیه فلسطین تاثیر منفی گذاشته است و فلسطین دیگرمسئله اول جهان اسلام نیست وایران به عنوان مهمترین حامی ملت فلسطین در حال حاضرگرفتار تحولات کشورهای منطقه چون سوریه است واین کشور در معرض انهدام گسترده وبرنامه ریزی شده قرار گرفته است، از این روالان مسئله فلسطین در بدترین حالت خود قرار دارد ورژیم صهیونیستی با سوء استفاده از این فرصت برای تحمیل صلح به نفع رژیم غاصب قدس عمل میند بنابراین ما از تمام کشورهای مسلمان میخواهیم که آرمان فلسطین به اولویت اول جهان اسلام برگردد چراکه هر چقدر به مسئله فلسطین توجه شود اتحاد در جهان اسلام بیشتر میشود وحساسیت شرایط منطقه وکشورهایی چون سوریه، لبنان وعراق نباید انحرافی در مسیر توجه به قضیه فلسطین ایجاد کند وخوشبختانه مسوولان ایران ومقام معظم رهبری مسئله فلسطین را در اولویت میدانند وایران حمایت از دیگر کشورها ی اسلامی را برای حمایت از فلسطین ومقاومت اسلامی انجام میدهد.
 
آخرین آمار شهدا و اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم غاصب قدس چیست؟

در حال حاضر ۴ هزار و۵۰۰ اسیر، ۱۵ زن وتعدادی نوجوان زیر ۱۸ سال در زندانهای اسرایی به سر میبرند وتقریبا از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۸۰۰ هزار نفر از فلسطینیان به زندان افتادند که میتوان گفت بیشتر مردهای فلسطین در زندانهای اسراییل به سربردند، در جنگ سال ۲۰۰۸ هزار و۵۰۰ شهید داشتیم ودر ده سال اخیر حدود ۳ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند.
 
بعضی اوقات رژیم صهیونیستی با فشار امریکاییها مثلا از خود حسن نیت نشان میدهند واسرایی را آزاد میکنند که ده روز از مدت اسارت آنها باقی مانده وکسانی که در ۳ بار اخیر آزادشدند در چهارچوب قرارداد صلح بوده وقبل از پیمان اسلو دستگیر شدند، تعدادی از این اسرا بین ۲۰ تا ۳۰ سال در زندانهای رژیم صهیونیستی بودند.
 
رژیم صهیونیستی در کرانه باختری روزانه ۱۰ نفر وماهانه ۳۰۰ نفر را بازداشت میکند که اگر درگیری نباشد این تعدا افزایش پیدا میکند چنانچه درانتفاضه اول ۱۳ هزار فلسطینی به اسارت در آمدند.
 
ترور اخیر "احمد سعد" یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی  با چه هدفی انجام شده است؟
 
رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس جعلیاش تاکنون علیه مردم فلسطین با خشونت رفتار کرده است. رژیم غاصب قدس مثل هربار به یاد فلسطینیان میاندازد که در صحنه حضور دارد واجازه عرض اندام به گروههای فلسطینیان نمیدهد خشونت آنها برعلیه فلسطینیان چیز جدیدی نیست ومقاومت اسلامی نیزامر نوظهوری نیست بلکه تقابل میان این دوگروه همواره وجود داشته است اما با انجام این ترورآتش بس نقض شده واگر این نقض ادامه پیدا کند در گیری دوباره ادامه مییابدو جنبش جهاد اسلامی اگر یکی از اعضای آن ترور شود فورا پاسخ میدهد واگر این نقض پیمان پیگیری شود ممکن است اوضاعی مثل جنگ هشت روزه در مارس ۲۰۱۲ بوجود بیاید.
 
جنبش جهاد در آن زمان تنها گروهی بود که به ترور فرمانده نیروهای مردمی ناصر صلاح الدین پاسخ داد. حرکت جهاد اسلامی هیچگاه آتش بس را نقض نکرده مگر اینکه رژیم صهیونیستی نقض عهد کند که فورا جهاد اسلامی پاسخ این جنایت را میدهد.
 
جنبش جهاد حمله را شروع نکرده است وقبل از این ترورها اسراییل حملات هوایی داشت که منجربه شهادت تعدادی ازاعضای این جنبش شد که این تحرکات از سوی جهاد اسلامی پاسخ داده شد.
 
رژیم صهیونیستی در قبال آزاد کردن اسرا چه امتیازاتی را دریافت میکند؟
 
یهودیها غیرممکن چیزی بدهند وامتیازی نگیرند در آزادی اخیر چند اسیر خبراحداث هزار و۶۰۰ واحد مسکونی برای صهیونیستها را اعلام کردند ودر همان دو روز هم بیش از آنچه که آزاد کرده بودند اسیر کردند وشهرک سازی اصلا متوقف نمیشود حتی در جریان مذاکرات سازش ادامه پیدا میکند، از زمان امضای پیمان اسلو تعداد شهرکها ۲ برابر شده است، طرح شهرک سازی از سوی شارون مطرح شد ومبتنی براینکه ۸۵ درصد کرانه باختری در دست رژیم صهیونیستی باشد، آنها در بهترین حالت بیش از ۴۲ درصد به فلسطینیها نمیدهند وبقیه مناطق را به پادگان، جادههای کمربندی تبدیل کردندن ومنطقه غراردن را در مسئله صلح نادیده میگیرند.
از کل مساحت ۲۰ هزار کیلومتری فلسطین تنها ۷ درصد متعلق به فلسطینیها است ورژیم صهیونیستی از طریق احداث دیوار حائل وشهرک سازی ومناطق نظامی در غر اردن به دنبال جداسازی مناطق فلسطین نشین است.
 
 اوضاع و احوال در غزه با توجه به تحولات مصر چگونه است؟

متاسفانه اسراییل گذرگاه رفح را باز کرده وعربها آن را بستند، وقایعی که در مصر اتفاق افتاد توطئه عربستان ، امارات ویک توطئه عربی است این گذرگاه در ماه چند روز باز می شود وتنها افراد از آن عبور می کنند نه کالا، متاسفانه نوار غزه تحت محاصره عربی قرار گرفته ودولت کنونی مصر مردم فلسطین را دشمن خود می داند وروند تحریک علیه فلسطین را در پیش گرفتند به دلیل اینکه حماس شاخه ای ازاخوان المسلمین است وآنها دشمن اخوان هستند واین رفتار بر اوضاع کرانه باختری تاثیر گذاشته است ودر حالی است که حماس از اول کاری به مسائل داخلی مصر نداشت  وموضع بی طرفی را اتخاذ کرد، متاسفانه در حال حاضر با فلسطینیها مثل دشمن برخورد می شود وافرادی نظیر دهلان در تشکیلات خودگردان به دنبال کودتا علیه حماس هستند.

گفتگو از وجیهه سادات حسینی


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار