حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم:

موقعیت راهبردی ایران در منطقه روز به روز عمیق‌تر و مستحکم‌تر می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روز به روز عمیق‌تر و مستحکم‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷ - 29January 2014

موقعیت راهبردی ایران در منطقه روز به روز عمیق‌تر و مستحکم‌تر می‌شود

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز طی سخنانی در همایش "عاشورائیان عصرغیبت" که با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی زمینی آجا در ستاد این نیرو برگزار شد؛ با اشاره به فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به بررسی علل و مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های منطقه پرداخت و اذعان داشت: خلاف آنچه در سایر کشورها شاهدیم، در انقلاب اسلامی ایران، این "اسلام" بود که مردم را به خیابان ها آورد و باعث پیروزی انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که برخی افراد سعی می کنند تا انقلاب را در راستای منافع خود تحریف کنند، افزود: هرچند برخی سعی کرده و دارند تا انقلاب اسلامی ایران را در ردیف سایر انقلاب ها و تحولات دنیا قرار دهند اما در عمل نظرات آنها با واقعیت های موجود، فاصله بسیاری دارد زیرا موتور محرکه انقلاب ما "اسلام" و "نقش بی بدیل رهبری" بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به نقش و جایگاه رهبری در پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل در شکل گیری نهضت اسلامی و پیروزی آن در بهمن 57، نقش ولایت فقیه و رهبری توانمند امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سپس به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: احیای اسلام، دینمداری، معنویت گرایی، بیداری اسلامی درکنار عزت و استقلال، از جمله دستاوردهایی هستند که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورد چرا که ایران در گذشته همواره در راستای منافع غرب عمل می نمود اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ما شاهد استقلال در سیاست ها هستیم و امروز می توان ادعا کرد که ایران اسلامی یکی از مستقل ترین کشور های جهان است.

وی در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای1+5 پرداخت و گفت: امروز آنچه که مورد بهانه جویی دشمن قرار گرفته، فعالیت های هسته ای ماست. اما به وضوح روشن است که حساسیت برروی برنامه اتمی کشور صرفاً برای تحت فشار قرار دادن ایران است و آنچه که واقعاَ موجب نگرانی درجبهه دشمن شده است نه فعالیت های هسته ای، بلکه موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که روز به روز عمیق تر و مستحکم تر می شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، درک صحیح از موقعیت و شناخت وظیفه را درشرایط فعلی از مهم ترین مسائل برشمرد و تصریح کرد: باید موقعیت کشور را در برابر تهدیدهای دشمن بشناسیم و برروی مولفه های بصیرت تأکید داشته باشیم چرا که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، بصیرت همانند قطب نمایی است که می تواند جهت صحیح حرکت ما را تعیین و تضمین کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با بیان این که امروز نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران رسالت خطیری را برعهده داردند تصریح کرد: فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح در دو جبهه، جنگ نرم و سخت قرار دارند و دشمن که در سال های اخیر جنگ سخت علیه ایران را پرهزینه ارزیابی کرده، جنگ نرم را با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی و باورها به شدت دنبال می کند.

نظر شما
پربیننده ها