سردار حیدری با اشاره به کشته شدن ۱۰ میلیون ایرانی در جنگ جهانی دوم:

ابعاد هولوکاست ایرانی باید تبیین شود

جانشین رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: باید ابعاد هولوکاستی که در جنگ جهانی علیه مردم ایران رخ داد و منجر به کشته شدن ۱۰ میلیون ایرانی شد تبیین و تشریح شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷ - 08February 2014

ابعاد هولوکاست ایرانی باید تبیین شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شهرکرد، سردار "غلامعلی حیدری" جانشین رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، در مراسم یادواره ۱۵۰ شهید و شهدای گمنام بخش لاران استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالروز عملیات والفجر ۸ گفت: والفجر ۸ در ۲۰ بهمن سال ۶۴ در منطقه پیچیده فاو آغاز شد که رزمندگان باید از رودخانه وحشی اروند و موانع آن عبور میکردند.

وی افزود: این عملیات در زمانی انجام شد که دشمن از لحاظ تجهیزات و نیرو در شرایط برتر قرار داشت و ائتلاف بینالمللی علیه ایران شکل گرفته بود.

سردار حیدری با اشاره به شرایط منطقه و ابعاد عملیات والفجر ۸ بیان کرد: رزمندگان اسلام با صلابت و اقتدار به قلب دشمن زدند و تاسیسات استراتژی و نفتی فاو را تصرف کردند.

وی ضمن بیان دستاوردهای این عملیات تصریح کرد: در این عملیات تلفات سنگینی بر ارتش عراق وارد شد و فشارها و تحریمها علیه ایران باعث نشد که رزمندگان اسلام مایوس شوند.

جانشین پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: دستاوردهای این عملیات نظیر انهدام ۵۰۰ تانک دشمن، اسقاط ۳۹ فروند جنگنده پیشرفته دشمن و قطع راههای ارتباطی عراق با دریاهای آزاد پاسخ دندان شکنی بود به رجزخوانی دشمنان.

وی تاکید کرد: ۸ سال دفاع مقدس با رهبری امام(ره) و فداکاری، جانبازی و ایثارگری شهیدان و رزمندگان اسلام تنها مقطعی در تاریخ کشور است که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

سردار حیدری ۸ سال دفاع مقدس و هولوکاست ایرانی در جنگ جهانی دوم را دو حادثه تاریخی و تاثیرگذار دانست که هیچگاه از خاطره تاریخی ملت ایران پاک نمیشود.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: باید ابعاد این دو حادثه خصوصاً هولوکاستی که در جنگ جهانی علیه مردم ایران رخ داد و منجر به کشته شدن ۱۰ میلیون ایرانی شد تبیین و تشریح شود.

سردار حیدری گفت: این هولوکاست ایرانی به دلیل ورود انگلیس و روسیه به کشورمان و بیتدبیری حاکمان مرکزی ایران که قحطی و بیماریهایی را در پی داشت منجر به قتل عام میلیونها ایرانی شد.

وی ولایتمداری، دفاع از کشور و انقلاب و ایستادگی در برابر فشار و تحریمها را عامل موفقیت و پیروزی ملت ایران دانست و تاکید کرد: نباید از فشار و تحریمها بهراسیم. ما امروز موظف به جهاد اقتصادی هستیم.

جانشین پدافند غیر عامل کشور بیان کرد: اگر در بخشهای مختلف به تولید داخلی و ملی برسیم دیگر تحریم و تهدیدهای دشمنان بیپایه و اثر خواهد شد.

سردار حیدری پیام و خواسته امروز شهدا را برای نسل امروز جهاد علمی و جهاد اقتصادی بیان کرد و گفت: با ورود به این عرصه، مقاومت در برابر تبلیغات و هجمههای دشمن و حفظ وحدت و انسجام به پیروزی دست مییابیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار