روزشمار دهه فجر و تاریخ انقلاب اسلامی منتشر شد

نویسنده کتاب «روزشمار دهه فجر و تاریخ انقلاب اسلامی» گفت: این کتاب شامل گذری کوتاه بر روند اتفاقات دهه فجر سال ۱۳۵۷ به صورت تی‌تر وار و مختصر با زبانی شیوا و ساده با استفاده از اسناد مرکزی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰ - 08February 2014

روزشمار دهه فجر و تاریخ انقلاب اسلامی منتشر شد

فاطمه علیپور دهاقانی نویسنده کتاب «روز شمار دهه فجر و تاریخ انقلاب اسلامی» در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: این کتاب شامل گذری کوتاه بر روند اتفاقات دهه فجر سال ۱۳۵۷ به صورت تیتروار و مختصر با زبانی شیوا و ساده با استفاده از اسناد از سازمان اسناد مرکزی انقلاب اسلامی است.

علیپور بیان داشت: از آنجایی که در زمان فعلی صرفاً یک سخنرانی کوچک از وقایع و رخدادهای آن زمان نمیتواند حق مطلب وقایع عظیمی که بیش از ۳۰ سال از آنها گذشته را تبیین کند، اختصاص یک کتابچه برای آشنایی بهتر معلمان، دانشجویان و دانش آموزان با وقایع و رویدادهای دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی مورد نیاز و حائز اهمیت تلقی میگردد.

وی افزود: از آنجایی که وقایع انقلاب اسلامی باید بگونهای بازگو شود تا هر شخص و هر گروه سنی، به عمق اهمیت و درک عظمت آن نائل گردد، لذا شیوه نگارش این کتاب به صورت ساده و گویا به رشته تحریر در آمده است.

نویسنده کتاب «روز شمار دهه فجر و تاریخ انقلاب اسلامی» تصریح کرد: در کتابهای درسی ما تمامی رویدادهای تاریخ به صورت کلی مطرح میشود اما این نیاز احساس میشود که رویدادهای دهه فجر به صورت ریز و دقیق در کتابهای درسی مربوطه آورده شود تا نوجوانان با جوانان دقیق از رخدادهای آن زمان اطلاع یابند.

علی پوی دهاقانی ادامه داد: در نظر داریم این کتابچه را به عنوان یک کتاب کمک درسی و یا یک بخش قابل اضافه به کتب مدرسهای و دانشگاهی در کنار کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی» به آموزش و پرورش استان و مراکز مربوطه پیشنهاد دهیم تا در صورت موافقت جهت تدریس به کتاب مذکور اضافه و یا به طور جداگانه در کلاس درس در ایام الله دهه فجر تدریس گردد.

گفتنی است؛ کتاب «روز شمار دهه فجر و تاریخ انقلاب اسلامی» در شمارگان۱۰۰۰ نسخه و ۴۴ صفحه در بهمن ماه امسال روانه بازار نشرشده است.

نظر شما
پربیننده ها