خدا، اسلام ،ميهن به جاي ...

کد خبر: ۱۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۹ - 21January 2008
حدود يک گروهان از پاسداران ساروي هم در نزديکي پاوه در منطقه "نودشه "مستقر بودند .زمان حول و حوش عمليات محمد رسول الله(ص) بود .در تبليغات سپاه پاوه مشغول به کار شديم .مسئول تبليغات پاسداري بود به نام بهجتي و فرمانده سپاه پاوه نيز کسي نبود جز شهيد بزرگوار حاج ابراهيم همت .
چند روزي از کارمان نمي گذشت که از سوي حاج همت پيغام آوردند که ايشان با برادران تبليغات کار دارند . جلسه اي بر گزار شد و ايشان با بر و بچه هاي تبليغات در مورد موضوعي صحبت نمودند . جريان آن از اين قرار بود :زماني که داخل شهر پاوه مي شويد رو به روي شما کوهي ظاهر مي شود که بر بلندي آن کوه از از دوران طاغوت ، شعاري عريض و طويل به نام خدا ، شاه ، ميهن نوشته شده بود که متاسفانه از فواصل بسيار دور ديده مي شود .
اگر چند کلمه شاه را پاک کرده بودند ، ولي اثر آن هنوز مشخص بود و رزمندگاني که براي دفاع از مرز و بوم ايران به اين نقطه اعزام مي شدند ، با ديدن شعار مزبور که سه سال پس از انقلاب خودنمايي مي کرد ، ناراحت شده و بر روحيه ايشان تاثير منفي مي گذاشت و باعث اعتراض آنان به مسئولين فرهنگي منطقه مي شد .حاج همت به همين دليل به اين شعار حساس شده بود و در پايان جلسه به من گفتند :برو شعار را درست کن .شاه را پاک کن و بنويس اسلام .من به اتفاق چند برادر ديگر به بالاي کوه رفتيم .بسيار تعجب کردم !به قدري حروف شعار را بزرگ نوشته بودند که حتي مي گفتند کسي که آن را نوشته درجه تشويقي گرفته است .شايد طول الف کلمه خدا حدود 60 الي 70 متر و عرض آن 3 الي 4 متر و هر کدام از نقطه ها ي کلمه شاه به اندازه يک اتاق بزرگ بود و از فاصله نزديک نمي شد کلمه اسلام را به جاي کلمه شاه دقيقا طراحي کرد . خلاصه طرحي به ذهنم رسيد وبه اين نتيجه رسيدم که شعار را از دور طراحي کنم .سپس به وسيله طناب و دو دستگاه بي سيم و تعدادي از افراد کار را شروع کرديم .
ابتدا به وسيله گچ طراحي مقدماتي را انجام داده و سپس ، از شعار مزبور چند صد متر فاصله گرفتم و با نگاه از چشمي هاي دور بين و به وسيله بي سيم افراد ر از راه دور هدايت کرده و با حرکت دادن طناب ها به وسيله آنها به آنان مي گفتم که کجا کج است و کجا راست ، بدين وسيله کلمه اسلام را از راه دور طراحي کردم و کلمه شاه را حذف و کلمه اسلام را به جاي آن نوشتم .
بعد ها برادران داخل کلمه اسلام را با سنگ پر کرده و با گچ سفيد کردند و از اين زمان به بعد هر کسي که از دروازه شهر پاوه وارد مي شد ، شعار چشم نواز خدا ، اسلام ، ميهن را به جاي خدا ،شاه ميهن نظاره مي کرد و بدين وسيله سه سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي ، شاه از پاوه نيز اخراج شد .
منبع:"فرهنگ جبهه،خلاقيتها"نوشته ي سيد مهدي فهيمي ومحسن مهر آبادي،نشر فرهنگ گستروسروش،تهران-1382
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار