امیر سرتیپ باقری:

وزرش قهرمانی به طور جدی در نیروهای مسلح پیگیری شود

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح گام‌های بلندی برای علمی کردن حوزه تربیت بدنی برداشته‌اند، اما باید ورزش قهرمانی در نیروهای مسلح به صورت جدی مطرح و پیگیری شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶ - 16February 2014

وزرش قهرمانی به طور جدی در نیروهای مسلح پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "محمدحسن باقری" معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش تخصصی تربیت بدنی نیروهای مسلح در مجتمع فرهنگی ورزشی غدیر نیروی انتظامی اظهار کرد: متولیان تربیت بدنی نیروهای مسلح باید ورزش را به عنوان یک فعالیت الزامی برای همه پرسنل در دستور کار قرار دهند.

باقری با بیان این که اکنون در کشور هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین به صورت گستردهای فعال هستند، اظهارداشت: البته این امکانات به معنای کاهش نقش نیروی انسانی نیست، چرا که همواره انسان در عرصههای مدیریتی و سایر عرصهها عنصری کلیدی به شمار میرود.

وی با اشاره به وجود نیروهای انسانی سالم، با نشاط، دارای قدرت بدنی بالا و با اراده در نیروهای مسلح گفت: باید پرسید متولیان تربیت بدنی در نیروهای مسلح چقدر برای ورزش وقت گذاشتهاند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برنامه مصوب سالانه دستگاهها مبنی بر ارایه برنامه ورزشی گفت: در سال ۹۳ این مصوبه به صورت پررنگتر اجرایی میشود.

باقری ادامه داد: همه سازمان ها باید فهرست برنامه های ورزشی خود را که به تصویب فرماندهان سازمان های نظامی رسیده است ارائه و با ستاد کل در این خصوص موافقتنامه امضا کنند.

وی با اشاره به برجسته کردن مولفه آموزشهای رزمی در کنار سایر مولفههای تحرک یگانی، نیروی انسانی و آموزش گفت: باید آمادگی رزمی در بین یگان ها به صورت سالانه محک زده شود و تربیت بدنی در کنار سایر مولفهها قرار گیرد.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: فرماندهان سازمانها باید تربیت بدنی را در ردیف کارهای دارای اولویت خود قرار دهند و نیروی انسانی سالم را در سازمان رزمی خود حفظ و نگهداری کنند.

باقری با بیان این که کارکنان سازمانهای نظامی در حوزه ورزش و تربیت بدنی جزو تیم فرماندهی هستند، اما آیا آنان در فعالیتهای ورزشی حضور دارند؟ اضافه کرد: این در حالی است که فرماندهان باید همه این موارد را در لیست ورزشی خود قرار دهند.

وی افزود: ورزش تنها حوزهای است که در نیروهای مسلح دارای قابلیتهای منحصر بفردی است؛ چرا که پادگانهای نظامی ما در سراسر کشور با وجود وسعت فراوان بهترین محل برای ورزش و تربیت بدنی است.

وی تصریح کرد: البته در پادگانهای ما به اندازه کافی زمین چمن و استخر وجود ندارد که باید این موارد برای ورزش و تربیت بدنی نیروهای نظامی توسعه بیابد.

باقری با اشاره به حضور فیزیکی مسئولان ورزشی در تمام عرصهها گفت: مدیر تربیت بدنی باید در تمام عرصهها حضور فیزیکی داشته باشد؛ چرا که نمیتواند ماموریت خود را به دیگری واگذار کند و باید بداند که سکاندار ورزش در سازمان مربوط خود است.

وی در ادامه قدرت بدنی نیروهای انسانی نظامی را در رویارویی با جنگ الزامی دانست و به فرماندهان ستادها تاکید کرد که تربیت بدنی را در کنار مولفههای دیگر یگانها قرار دهند.

باقری با بیان این که ستاد فرماندهی نیروهای مسلح باید توسعه، ترویج و ساماندهی نیروی مسلح را برای حضور در صحنههای مقابله با دشمن را مورد توجه قرار دهد، گفت: بار حضور در صحنههای مقابله با دشمن بر دوش نیروی انسانی است چنانچه این نیرو ناتوان باشد چگونه میتواند در صحنه جنگ حاضر شود.

باقری ادامه داد: هرچند نیروی انسانی از نظر آموزشی، مهارتهای حرفهای و مولفههای علمی در سطح بالایی باشد اما تا زمانی که جسم وی از نظر قدرت بدنی توانایی بالایی نداشته باشد، گویی تمام این آموزشها و مهارتها به هدر رفته است.

وی با اشاره به افزایش بکارگیری فناوریهای نوین در عرصه نظامی خاطرنشان کرد: در عقبه همه این فناوریها نیروی انسانیمحور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار