سردار جزایری تشریح کرد

نقش راهیان نور در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن/ دشمن می‌خواهد داشته‌های مارا کم‌رنگ نشان دهد

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راهیان نور فرهنگ مقاومت برخواسته از دوران دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل می‌کند از این رو پدیده راهیان نور نقش بارزی در خنثی سازی جنگ نرم دشمنان ضد نظام اسلامی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸ - 26February 2014

نقش راهیان نور در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن/ دشمن می‌خواهد داشته‌های مارا کم‌رنگ نشان دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگویی در خصوص اردوهای راهیان نور، گفت: راهیان نور فرهنگ مقاومت برخواسته از دوران دفاع مقدس را به نسل امروز منتقل میکند؛ از این رو پدیده راهیان نور نقش بارزی در خنثیسازی جنگ نرم دشمنان ضدنظام اسلامی ایفا میکند. راهیان نور در حین دوران دفاع مقدس با ورود خانوادههای رزمندگان به سرزمینهای که در آنها دفاع صورت گرفت، آغاز شد.

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی اعزام نیروها به شکل مردمی و متفرقه به خصوص از جانب دانشگاهها رونق گرفت، تصریح کرد: رفته رفته این فرآیند شدت یافت تا اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طی ۴ دوره از سال ۷۸ تا ۸۹ از مناطق عملیاتی بازدید کردند و همین امر مزید برعلت شد که توجه بیشتری به این مناطق شود، مناطقی که ملت ایران هشتسال در آنها درخشید و از سرزمین، حیثیت و انقلاب خود دفاع کرد.

سردار جزایری ادامه داد: دشمن تصمیم گرفته بود که انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کند و در این سودا بهسر میبرد و رزمندگان با نیروهای نظامی خود وارد ایران شود و تهران را تصرف کند؛ اما مردم و رزمندگان ما که دل در گرو انقلاب داشتند، در همان نقاط مرزی دشمن را زمینگیر کردند و با تنبیه دشمنان، به جهانیان نشان دادند که متجاوز کیست و چه کسی تحت تعدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تاثیر اردوهای راهیان نور در خنثیسازی تاثیر جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: جنگ نظامی دشمن ضد انقلاب در یک مقطعی تمام شد، اساسا جنگهای نظامی طولانی مدت نیستند و هر چند جنگ تحمیلی از جمله جنگهای طولانی در دنیا محسوب میشود، ولی پس از اینکه دشمن از جنگ نظامی نتیجه نگرفت، جنگ نرم را که به مراتب پیچیدهتر، چند لایهتر و عمیقتر بود، در پیش گرفت.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگ نرم برخلاف جنگ سخت زمانمند نیست، افزود: جنگ نرم ممکن است ۱۰سال، ۲۰ سال و یا حتی ۵۰ سال طول بکشد. با چنین توصیفی دشمن برای تحمیل جنگ نرم به ما سرمایهگذاری و سازماندهی خاصی را در دستور کار قرار دارد.

سردار جزایری ادامه داد: طبق این سازماندهی دشمنان در عرصههای سیاسی، اجتماعی، علمی، فناوری و مدیریتی راهبردهایی دارند که به آنها نشان میدهد با جمهوری اسلامی چه رفتاری داشته باشند.

وی افزود: از جمله راهبردهای به کار گرفته شده از سوی دشمنان این است که درصددند تا نقاط مثبت و درخشان و داشتهها و سرمایههای بزرگ جامعه ایران اسلامی را تضعیف کنند.

سردار جزایری با بیان اینکه این راهبرد ددمنشانه است، گفت: یکی از ارزشهای ما دفاع مقدس است و آمریکا و صهیونیسم بینالملل که گردانندگان ابرسرمایهداری جهانی هستند در تلاشاند تا این نقطه درخشان را کمرنگ جلوه دهند.

وی با بیان اینکه با افزایش شناخت مردم از دفاع مقدس تلاشهای دشمنان مصداق آب در هاون کوبیدن است، تصریح کرد: راهیان نور یکی از پدیدههایی است که به مثابه سدی در برابر تلاشهای دشمنان محسوب میشود.

سردار جزایری با بیان اینکه روانشناسان، مردمشناسان و جامعهشناسان باید جهات مختلف پدیده بزرگ راهیان نور را بررسی کنند، اظهارداشت: راهیان نور یکی از اجتماعات بزرگ در میهن اسلامی و در عین حال یکی از تاثیرگذارترین رخدادها در عرصه گردشگری است.

وی افزود: راهیان نور باعث شد تا روند جامعهپذیری برخلاف آنچه خواسته دشمنان است پیش برود و نسل امروز از روزنه همین پدیده به گذشته خود مرتبط میشود و نسبت به این مسئله علم پیدا میکند که در دوران دفاع مقس چه اتفاقی افتاد؟ چه کسانی به مملکت حمله و چه کسانی دفاع کردند؟

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: راهیان نور الگوی مقاومت را ترویج میدهد و باید با ارتقا و انتقال این الگو، نسلهای دیگر را با دفاع مقدس آشنا کرد.

سردار جزایری در مورد تاثیر جشنواره فرهنگی در مورد راهیان نور مثل جشنواره ملی سرزمین، گفت: در برابر جنگ نرم همهجانبهای که دشمنان به ما تحمیل کردهاند، هنر از جمله ابزارهایی است که دو سویه عمل میکند؛ هم میتواند از طرف آنها مورد استفاده قرار بگیرد و هم امکان را فراهم میسازد که ما از آن در جهت اهداف خود بهره برداری کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: زبان هنر که زبان چنین جشنوارههایی است بهتر از سایر ابزارها در این عرصه ایفای نقش میکند.

نظر شما
پربیننده ها