اقتدار ارتش 17/ امیر گلفام در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

امام خمینی (ره) ارتش را از انقلاب جدا نمی‌دانست

رئیس سازمان حفظ آثار نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش گفت: امام خمینی (ره) شعار ارتش برای ملت و ملت برای ارتش را زنده کرد و نشان داد ارتش جدا از انقلاب اسلامی نیست.
کد خبر: ۱۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ - 17April 2014

امام خمینی (ره)  ارتش را از انقلاب جدا نمی‌دانست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس امیر ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در گفتوگو با خبرگزاری دفاع در خصوص نام گذاری روز ارتش توسط بنیانگذار انقلاب اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بدنه و قسمت اصلی ارتش از گروههای فاسد جدا بود و حضرت امام خمینی (ره) این موضوع را میدانستند.

وی افزود: در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروههای معاند خارجی به خصوص نظام سلطه به دنبال براندازی انقلاب اسلامی بودند و در داخل نیز منافقین به دنبال سوء استفاده از انقلاب برای از بین بردن ارتش تلاش میکردند. بر همین اساس حضرت امام خمینی (ره) با درایت خوبی که داشتند در سال ۵۸ روز ۲۹ فروردین را به نام روز ارتش نام گذاری کردند.

امیر گلفام گفت: امام (ره) در این روز دستور دادند ارتش به خیابانها آمده و در جلوی مردم رژه بروند. بسیار از ارتشیها که قبل از پیروزی انقلاب ارتش را ترک کرده بودند به سیل انقلابیون پیوستند. آنهایی که در پادگانها ماندند به فرمان امام خمینی (ره) و روحانیونی که با امام ارتباط داشتند به اصل انقلاب کمک کردند. همین ارتشیها با فرمان امام (ره) به خیابانها آمدند و در تمامی شهرها و استانها رژه رفتند.

وی با بیان اینکه منافقین به دنبال از بین بردن همین ارتش بودند بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی و با فرمان حضرت امام (ره) ارتش برای دفاع از اسلام و نظام به جنگ رفت. در واقع اولین سربازان منسجمی که دفاع از انقلاب را آغاز کرد ارتش بود. ارتش با ورود به جنگ تحمیلی شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و سرزمین کردند.

رئیس سازمان حفظ آثار نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با اشاره به نام گذاری روز رتش توسط امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام (ره) با این کار شعار ارتش برای ملت و ملت برای ارتش را زنده کرد و نشان داد ارتش جدا از انقلاب اسلامی نیست. در روز ارتش مردم اتحاد خود را به ارتش اعلام کردند و ارتش نیز با مشاهده این محبت مردم، تا پای جان برای این انقلاب ایستادگی کرد.

وی در پایان گفت: بسیاری از ارتشیها در شرایطی که عناصر کومله، دموکرات و منافقین در شمالغرب به دنبال جداسازی بخشی از ایران بودند و مردم را تحت فشار قرار میدادند وارد میدان شدند. بسیاری از نیروهای ارتش همچون شهید نصرتزاده از فرماندهان لشگر ۲۸ سنندج به شهادت رسیدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار