امیر کیومرث حیدری خبر داد

تجهیز نزاجا به موشک‌های نقطه‌زن ۳۰۰ کیلومتری

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز این نیرو به موشکی خاص با سوخت جامد و با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر خبر داد.
کد خبر: ۱۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ - 28April 2014

تجهیز نزاجا به موشک‌های نقطه‌زن ۳۰۰ کیلومتری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "کیومرث حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، از تجهیز این نیرو به موشکی خاص با برد بالای ۳۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: هنوز نامی برای این موشک انتخاب نشده و ان شاالله امیر فرماندهی امیر پوردستان به صورت مبسوطتر در خصوص جزئیات و نام آن صحبت خواهد کرد.

وی در خصوص ویژگیهای این موشک جدید گفت: این موشک هماکنون در اختیار نیروی زمینی است و از قدرت تخریب بالا و جابهجایی سریع برخوردار است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این موشک با سوخت جامد کار میکند و در واقع یک موشک نقطهزن است که هدف مورد نظر را لایک کرده و تا آخرین لحظه، هدف را جهت نابودی دنبال میکند.

امیر حیدری اضافه کرد: این موشک براساس مأموریتهای پیشروی نیروی زمینی ارتش و با همکاری متخصصان نزاجا طراحی و ساخته شده است.

وی پیش از این در گفتوگو با خبرنگار دفاع مقدس گفته بود: تعدادی موشک جدید طراحی شده است تا در نیروی زمینی ارتش ساخته شود، تولید آزمایشی این موشکها شروع و چند نمونه از آن نیز تست شده است.
 
وی اذعان کرد: مراحل تکمیلی ساخت این موشک ها باید طی شود تا بتوان آن را به طور رسمی  یک موشک تعریف و معرفی کرد که تمامی این مراحل در نزاجا در حال برسی و انجام است.

سرتیپ حیدری تشریح کرد: موشکهای جدید، از لحاظ بُرد و کیفیت، در کلاسی بالاتر از موشک "نازعات" هستند و با "برد متوسط " تعریف شدهاند.
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: با توکل به خدا موشکهای جدید نزاجا با همکاری نیروی هوافضای سپاه در قالب یک خانواده موشکی به بهرهبرداری خواهد رسید.

نظر شما
پربیننده ها