"زلزال بارشی"؛ باران آتش بر سر پایگاه‌های آمریکایی+عکس

نصب سر جنگی‌های بارانی روی موشک زلزال که در بازدید فرمانده معظم کل قوا به نمایش درآمد، توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را به توانمندی‌های این موشک می‌افزاید.
کد خبر: ۱۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ - 12May 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دیروز و در جریان بازدید ۲ساعته فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران، موشک "زلزال بارشی" نیز رونمایی شد و برای اولین بار به نمایش درآمد.

موشک زلزال با سوخت جامد از جمله مهمترین موشکهایی است که با برد حدود ۳۰۰ کیلومتر میتواند اهداف و پایگاههای دشمن در اطراف ایران را در فواصل کوتاه مورد هجوم قرار دهد.


                                            موشک زلزال بارشی

برای اولین بار موشکهای زمین به زمین زلزال از روی لانچرهای سهتایی در رزمایش پیامبر اعظم ۶ شلیک شد که این امر شلیک تعداد بیشتری از موشکهای زلزال در مدت زمان کم را امکانپذیر کرده و موجب میشود تا تعداد موشکهای بیشتری برای شلیک در آنِ واحد آماده شوند.

در رزمایش پیامبر اعظم ۶، تعداد ۹ فروند از این موشکها به صورت همزمان از روی لانچرهای سه تایی شلیک شدند.


                                  سامانههای ۳فروندی موشک زلزال

حالا با نصب سر جنگیهای بلاست و بارانی بر روی موشک زلزال که در بازدید مقام معظم رهبری به نمایش درآمد، این موشک که بنا بر اعلام قبلی، به لحاظ دقت در انهدام اهداف نیز ارتقاء چشمگیری یافته، توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را به دست آورده است.

کلاهک بارانی برای انهدام و از بین بردن اهداف بر نوع خوشهای برتری دارد و توانمندی یگانهای موشکی نیروهای مسلح را در ضربه زدن به اهداف متنوع افزایش میدهد.


                                        شلیک سامانه موشکی زلزال

این نوع کلاهک محوطه نسبتاً گستردهای را در زمان فرود مورد اصابت قرار میدهد.

کلاهک بارانی برای انهدام یک هدف واحد طراحی نشده بلکه برای آسیب رسانی به محوطهای از اهداف پراکنده استفاده میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار