اجمالی/ سرلشکر صفوی در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای:

"نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری" دیپلماسی دفاعی مقام معظم رهبری در عرصه بین‌الملل است

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: فرمانده معظم کل قوا شاخص سیاست خارجی را نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری و مقابله عاقلانه با ظلم استکبار جهانی می‌دانند.
کد خبر: ۱۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴ - 12May 2014

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، همایش تبیین اندیشههای دفاعی امام خامنهای (مدظله العالی) صبح امروز با حضور سرلشکر "سید یحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا و سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سالن باقرالعلوم دانشگاه مالک اشتر آغاز به کار کرد.

"سرلشکر صفوی" در ابتدای این مراسم با ابلاغ سلام مخصوص مقام معظم رهبری به تمامی اندیشمندان و فرهیختگان حاضر در جلسه اظهار کرد: از نظر بنده هدف اساسی هر حکومتی حفظ بقای ملی و نظام سیاسی، استقلال ارضی و سرزمینی و حفظ منافع و اراضی حیاتی و ملی است و آن چیزی که این هدف را مورد خطر قرار دهد انواع تهدیداتی است که ما از آن به عنوان تهدایدات جنگ سایبری نرم نیمهنرم زیست محیطی یاد می کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین تهدیداتی که ممکن است موجب تهدید نظام سیاسی، تغییر و سقوط و به خطر انداختن امنیت ملی میشود این تهدیدات است. مباحث جدیدی در رابطه با امنیت ملی مطرح است که به واسطه آن یک ملت میتواند اهداف خود را در سطح ملی و بینالمللی گسترش داده و یا در مقابل تهدیدات خود را حفظ کند؛ این مباحث در قالب مقابله با جنگ نرم مطرح است.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به دیپلماسی دفاعی در اندیشه ی مقام معظم رهبری بیان کرد: اولین اصلی که معظمله از آن تحت عنوان "دیپلماسی دفاعی در عرصه بینالمللی" یاد می کنند اصل نفی سلطهگری و سلطهپذیری و مقابله با امپرالیسم جهانی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا که ۲۶ شهریور ماه سال گذشته در دیدار با فرماندهان سپاه ایراد شد، خاطرنشان کرد: حضرت آقا در دیدار با فرماندهان سپاه، دیپلماسی دفاعی در عرصه بینالملل را نفی سلطهگری و سلطهپذیری با استفاده از دیدگاه قرآن و عترت بیان کردهاند.

وی تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا شاخص سیاست خارجی را نفی رابطه سلطهگری و سلطهپذیری و مقابله عاقلانه با ظلم استکبار جهانی میدانند. نفی استثمار نفی سلطهپذیری و تحقیر ملتها از سوی قدرتها و نفوذ و دخالت در امور کشورها سکولاریسم اخلاقی سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا در ادامه بیان کرد: دفاع از کیان اسلام و مسلمانان با تأکید بر وحدت بین آنها فصل دوم مورد نظر مقام معظم رهبری است که ایشان بر دوستی از بن دندان و اتحاد اسلامی ملتها تأکید دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار