سرپرست سازمان بسیج عشایر در گفت‌وگو با دفاع مقدس خبر داد

برگزاری اولین رزمایش مشترک بسیجیان عشایر سراسر کشور

سرپرست سازمان بسیج عشایر گفت: رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس بسیج عشایر با حضور بیش از ۳ هزار بسیجی از طوایف مختلف، در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ - 19May 2014

برگزاری اولین رزمایش مشترک بسیجیان عشایر سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ۲۹اردیبهشت، تداعیکننده میثاق جاودانه عشایر با انقلاب و آرمان­های امام راحل و یادآور دیدار تاریخی عشایر کشور با بنیان­گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ می­باشد که این روز در سازمان بسیج مستضعفین به نام روز بسیج عشایری نامگذاری گردیده است.


عشایر غیور، انقلابی، ولایت­مدار، جان برکف و همیشه در صحنه بار دیگر با اتکا بر قدرت لایزال الهی و تبعیت از آرمان­های بلند انقلاب اسلامی و بنیان­های عظیم فکری امام خمینی کبیر(ره) و تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنهای(مدظله العالی) وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام می­دارد.

اوراق تاریخ ایران سرافراز، مشحون از تحرکات ایلی و عشایری است که وفاداری آنها را به اسلام، قرآن و میهن عزیزمان نشان می­ دهد. (مقام معظم رهبری)

"احمد سعیدی" سرپرست سازمان بسیج عشایری در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به این نکته که بسیج عشایر از ابتدای جنگ در قالب گردانهای بسیج عشایر و یا همان دفتر امور عشایری شکل گرفت، اظهار کرد: عشایر نقش بهسزایی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

وی افزود: از سال ۸۷ که سازمان بسیج امور عشایر به عنوان یک سازمان مستقل و به شکل رسمی تشکیل شد، تاکنون در جامعه عشایری در عرصههای فرهنگی طرح تسلیح عشایر، سازندگی و... فعالیت کردهایم.

سعیدی با عنوان این مطلب که بسیج به دنبال سود و کار اقتصادی نیست، تصریح کرد: عشایر در ۶۰ درصد مساحت ایران پراکندهاند و ۲۸ درصد دام سبک، ۴درصد دام سنگین و ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی را در اختیار دارند و ۵ درصد از محصولات کشاورزی و ۲۰ درصد گوشت قرمز کشور را تامین میکنند که این نقش کمی در اقتصاد مقاومتی نیست.

وی ادامه داد: طرح اقتصاد مقاومتی راهبردی از سوی مقام معظم رهبری در جهت تغییر الگوی مصرف از کالاهای خارجی به سمت کالاهای تولید داخل است.

سرپرست سازمان بسیج عشایر گفت: راهاندازی کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی، کمک به ثبت تعاونیهای عشایری و آموزش زنان در حوزه صنایع دستی از جمله برنامههاست.

وی با اشاره به طرح تسلیح عشایر اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی مقام معظم رهبری ابلاغی داشتند که سلاحهای غیرمجاز عشایر جمعآوری و به آنها مجوز داده شود و همچنین طرحهایی از طرف شورای عالی امنیت ملی نیز مبنی بر سازماندهی سلاحهای عشایر ابلاغ شد که این طرح در اختیار سپاه قرار گرفت و سپاه هم آن را به سازمان بسیج و بسیج عشایر واگذار کرد.

سرپرست سازمان بسیج عشایر ادامه داد: تا امروز ۲۵۰ هزار نفر از عشایر در طرح تسلیح شرکت کردهاند و این طرح به گونهای است که یا سلاحهای جنگیشان را آوردهاند و ما به آنها سلاح شکاری دادهایم و یا به سلاحهای شکاریشان مجوز داده شده است.

سعیدی در ادامه با اشاره به سازماندهی عشایر در قالب گردانهای بیتالمقدس اظهار کرد: امسال برای اولین بار رزمایش گردانهای بیتالمقدس اقوام ایرانی را با حضور همه اقوام از سراسر کشور برگزار میکنیم. این رزمایش اوایل ۶ ماهه دوم امسال و با هدف وحدت و انسجام اقوام ایرانی و نمایش اقتدار و آمادگی بسیجیان عشایر صورت میگیرد.

وی ادامه داد: رزمایش گردانهای بیتالمقدس بسیج عشایر با حضور بیش از ۳ هزار بسیجی از طوایف مختلف، در تهران برگزار میشود.

سعیدی با اشاره به نقش عشایر در بر قراری امنیت مرزهای کشور اظهار کرد: بسیج عشایر نقش بسیار مهمی را در برقراری امنیت در مرزها و مبارزه با مواد مخدر دارد.

وی در ادامه گفت: شهید سردار "علی غیوریزاده" به عنوان شهید شاخص بسیج عشایر معرفی میشود. وی از ایل ملکشاهی ایلام بود که از ابتدای جنگ در جبههها حضوری فعال داشت و در لشکر ایلام سمتهای مختلفی را بر عهده داشته است.

سعیدی با بیان اینکه عشایر ۱۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند، اظهار کرد: نقش عشایر در دفاع مقدس فراموش شدنی نیست. آنها عامل تاثیرگذاری در عملیاتهای مختلف بودند. لذا با هدف تبیین نقش عشایر در دفاع مقدس و جمعآوری آثار شهدای این قشر سایت شهدای ایل را راهاندازی کردهایم.

نظر شما
پربیننده ها