سید محمدهاشم پوریزدان‌پرست:

امام تسخیرلانه جاسوسی را به حماسه تبدیل کرد

یکی از دانشجوی تسخیر کننده لانه جاسوسی گفت: ماجرای سفارت جریانی بود که دانشجویان آن را شروع کردند اما وقتی امام خمینی (ره) اصل ماجرا را شنیدند، ایشان بودند که این حماسه بزرگ را خلق کردند.
کد خبر: ۲۱۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ - 06November 2016
امام تسخیرلانه جاسوسی را به حماسه تبدیل کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید محمد هاشم پور یزدان پرست، دانشجوی پیرو خط امام و یکی از تسخیر کنندگان سفارت آمریکا درباره بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا گفت: هر پدیده ای ذات و ماهیتی دارد و ماهیت آمریکا استکباری و سلطه طلبی است.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند آمریکا یک نظام پاک و متعهد به تعدات اخلاقی است افزود: حقیقت آمریکا این نیست. اصل اساسی آمریکا دنیاطلبی و گسترش ثروت است و امام خمینی (ره) کسی بود که این ماهیت آمریکا را تئوریک کرده و گفت «آمریکا شیطان بزرگ است».

استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه امام زیباترین و با مفهوم ترین عبارت را درباره آمریکا به کار برد تصریح کرد: هیچ کس از شیطان بزرگ انتظار ندارد که مظهر صفا و راستی باشد.

این دانشجوی پیرو خط امام با بیان اینکه یک ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا توسط ژنرال هایزر تصمیم به انجام کودتا در ایران داشت ادامه داد: کودتای شب 22 بهمن را ژنرال هایزر و عواملش به راه انداختند. بعد از پیروزی انقلابی اسلامی با وجود گیر افتادن افسران کودتا چی امام دستور دادند عوامل آمریکایی آزاد شوند اما در نه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران اجازه داد که سفارت آمریکا در ایران بماند اما آنها از هیچ اقدامی علیه انقلاب ملت ایران فروگذار نکردند.

امام تسخیر لانه جاسوسی را به حماسه تبدیل کرد

پور یزدان پرست عنوان کرد: جریانات کردستان، ترور منافقین، گروهک ها و ترور ارتشی ها، ترور آیت الله مطهری، شورش های قومیتی و حتی تصمیم برای کودتا و پناه دادن به شاه همگی از جمله اقداماتی بود که برای براندازی انقلاب نوپای اسلامی از آن فروگذار نکردند.

وی با بیان اینکه برخی می گویند چرا وارد خاک آمریکا شدید اما کسی نمی گوید چرا آنها که در ایران سفارت داشتند و متعهد بودند اینهمه نسبت به ملت و نظام حاکم بر این کشور توطئه کردند گفت: اینکه گفته شود دانشجویان بدون اطلاع کافی وارد سفارت آمریکا شدند و اقدامی احساساتی انجام دادند، درست نیست. قضیه اینگونه نبوده که وانمود می کنند بلکه یک جریان ایدئولوژیک قوی پشت حرکت دانشجویان وجود داشت.

این دانشجوی پیرو خط امام عنوان کرد: در مسئله برجام امروز می بینید که آمریکائی ها پیمان بستند اما به کدام یک از پیمان هایی که بستند پایبند ماندند؟ هر طور که توانستند مسئله را به نفع خود تغییر دادند. بر سر موضوعی که به ما ربطی ندارد، ما را جریمه ۲ میلیارد دلاری کردند و هنوز پولهای بلوکه شده ما را برنگرداندند.

پوریزدان پرست افزود: عده ای هنوز تصور می کنند امام (ره) هم از روی احساسات سخن گفته که آمریکا شیطان بزرگ است، اما این یک مبنای ایدئولوژیک، مذهبی و قرآنی دارد. چون آمریکا به هیچ اصل انسانی قائل نبوده و نخواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: بسیاری در کشور باید این مسئله را از ذهن خود پاک کنند که می توان به آمریکا اعتماد کرد، گذر زمان این مسئله را اثبات کرده که آمریکا قابل اعتماد نیست و اساسا موجودی نیست که بتوان به او اعتماد کرد. افتخار آمریکا این است که هرگز به پیمان، تعهدات و امضاهای خود وفادار نیست.

این دانشجوی تسخیر کننده لانه جاسوسی ادامه داد: امروز می بینیم آمریکا از یک طرف تروریست های داعش را ایجاد کرده و از سوی دیگر علم مبارزه با آنها را بلند می کند. ماهیت آمریکا بی صداقتی، سلطه طلبی، غارت و ظلم است.

وی درباره اینکه برخی مدعی هستند تسخیر لانه جاسوسی نقشه از پیش طراحی شده جاسوسان آمریکایی بود گفت: اینها شبهات بی پایه است. ماجرای سفارت جریانی بود که دانشجویان آن را شروع کردند و در قالب یک اعتراض دانشجویی مطرح شد که نسبت به ورود شاه به آمریکا صورت گرفت اما وقتی امام (ره) اصل ماجرا را شنیدند، ایشان بودند که این حماسه بزرگ را خلق کردند.

ملت ایران برای دفاع از انقلاب خود هرگز اشتباه نکرده و نمی کند

پور یزدان پرست عنوان کرد: در حقیقت دانشجویان نبودند که اینگونه خلق حماسه کردند. امام (ره) گفتند جای خوبی را گرفتید. همانجا بمانید تا از دستتان نرود و همین باعث شد که تسخیر لانه جاسوسی به یک حماسه بزرگ تبدیل شود و تا آخر تاریخ به عنوان یک حرکت انقلابی عظیم باقی بماند. کسانی که اینگونه اظهارنظر می کنند، اطلاعی از قضیه ندارند.

وی ادامه داد: فرض کنید که چند دانشجو هم نسبت به آنچه در جریان تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاده، ابراز پشیمانی کنند. اهمیتی پیدا نمی کند. چون ملت برای دفاع از انقلاب خود هرگز اشتباه نکرده و نمی کند.

این دانشجوی پیرو خط امام با بیان اینکه شاه در ذهن ملت یادآور کشتار ۱۷ شهریور و حمایت های تمام قد آمریکا از نظام پهلوی است تصریح کرد: ملت ایران در برابر پناه دادن آمریکا به شاه، در 13 آبان 58 از خود واکنش طبیعی نشان داده بود چرا که ترس از کودتای دوباره در ایران توسط آمریکایی ها وجود داشت. آمریکا یک بار در ۲۸ مرداد شاه را از ایران برده و دوباره او را سرکار آورده بود.

وی گفت: ملت ایران برای اینکه مانع از کودتای دوباره آمریکایی ها شوند، لانه جاسوسی را تسخیر کردند. حال اگر امروز کسی بگوید پشیمان شده ام، اهمیتی ندارد. اینها از همان ابتدا پایه کارشان شل بود.

پوریزدان پرست درباره تغییر موضع برخی دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی گفت: بعد از پایان جنگ تحمیلی هم عده ای به لحاظ عقیدتی ریزش کردند. اینها به نظر خودشان به «نوبت عاشقی» امثال مخملباف اقتدا کردند. چون به اعتقاد آنها، دوره عشق و شهدا گذشته و امروز نوبت عاشقی واقعی است!

وی افزود: اینها همانهایی بودند که گفتند ایران برای ایرانی هاست که بهائی ها، منافقین، فروماسونر ها و جبهه ملی ها جزء ایرانی ها هستند، حزب تشکیل دادند و به دنبال سازش با آمریکا برآمدند و به این بهانه ها آرام آرام حرف های دلشان را هم بیرون ریختند.

برخی دیروز شعار ضد امپریالیستی سردادند چون مد بوده اما امروز ریزش کردند

این دانشجوی پیرو خط امام ادامه داد: برخی از اینها گفتند اسرائیل را به رسمیت می شناسیم چون سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته. شعار دادند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران». اینها جریان فکری هستند که قصد سازش با آمریکا دارند؛ دیروز دانشجوی پیرو خط امام (ره) بودند و شعارهای ضد امپریالیستی سر دادند چون مد بود و امروز مثل طلحه و زبیر ریزش کردند و نظرات دیگری دارند.

وی درباره چرایی خط قرمز بودن ارتباط با آمریکا گفت: انسانی که به دشمن خود اعتماد کند، بازنده است و آمریکا به طور ماهوی دشمن ملت ایران است. بارها این مسئله را تجربه کرده ایم. مگر چند بار دیگر باید تجربه شود؟ آمریکا چندین سال از صدام کار کشید اما به راحتی آب خوردن از دور گردون او را خارج کرد.

پوریزدان پرست با بیان اینکه برخی از ارزش های انقلاب فاصله گرفته و وارد وادی زندگی مرفه و شمال شهر نشینی شدند تصریح کرد: دغدغه اینها سازش با آمریکا است اینها همان نجومی بگیران بوده که به دنبال برقراری ارتباط با آمریکا هستند اما ملت ایران هرگز نمی توانند به آمریکا اعتماد کنند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار