استقرار کودکان بمبگذاری شده داعش در موصل

سازمان ملل متحد از اقدام گروه تروریستی داعش در مستقر کردن کودکان با جلیقه‌های انفجاری در مرکز شهر موصل در شمال عراق خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ - 12November 2016
استقرار کودکان بمبگذاری شده داعش در موصلبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سازمان ملل متحد اعلام کرد، داعش زنان ربوده شده را مجبور کرده است تا به عنوان سپر انسانی به کاروان های نظامی این گروه ملحق شوند.
این سازمان افزود: گروه داعش همچنین در حال مستقر کردن شماری از کودکان در مرکز موصل است که جلیقه های انفجاری به تن دارند.

عمر بدالدین پژوهشگر در زمینه گروههای تروریستی گفت: گروه داعش بدون در نظر گرفتن مسائل انسانی به هر سلاح و راهکاری برای بدست آوردن پیروزی متوسل شده است.

وی تصریح کرد: گروه داعش که چهل شهروند عراقی را از روز سه شنبه به اتهام خیانت، اعدام و اجساد آنها را از تیرهای چراغ برق آویزان کرد و روز ششم نوامبر جاری نیز شش تن از عناصر خود را به خاطر فرار از میدان نبرد در منطقه کوکجلی در نزدیک موصل اعدام کرد، دیگر چیزی در چنته ندارد و تنها سلاح باقی مانده برایش همان استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی است.

سازمان ملل متحد فاش کرد: گروه داعش شماری از زنان ربوده شده را در مناطق استقرار عناصرش تقسیم کرده است تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند. گور دسته جمعی کشف شده در منطقه حمام العلیل، یکی از گورهای دسته جمعی حاوی قربانیان جنایات داعش است.

داعش همچنین مقادیر زیادی آمونیاک و گوگرد انبار کرده است، تا از آنها به عنوان سلاح شیمیایی در مناطق حضور غیرنظامیان در موصل استفاده کند.

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: قربانیانی که اجساد آنها از تیرهای چراغ برق در شهر موصل آویزان شد، لباس نارنجی رنگ به تن داشتند، و روی آنها نوشته شده بود: خیانتکار و مزدور نیروهای امنیتی عراق.
 
شاهدان عینی نیز گفتند: روی 30 تا 40 جسد برچسب مزدور یا خانن وجود داشت.

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل تصریح کرد: یک جوان 27 ساله نیز سه شنبه شب به خاطر استفاده از تلفن همراه خود، به ضرب گلوله عناصر داعش در محله باب الجدید در مرکز موصل کشته شد.
 
منبع: العالم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار