تجلی بصیرت/ 6

حماسه 9 دی تجلی بصیرت انقلابی ملت ایران علیه فتنه گران

دی ناشی از ایمان و اراده ملتی بود که در طول سالهای پس از انقلاب در برابر هرگونه فتنه گری و ایجاد فشار ایستادگی کرده بودند و هیچ عاملی نتوانسته بود در اراده آنان برای پشتیبانی از نظام خلل وارد کند.
کد خبر: ۲۱۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ - 29December 2016
یادداشت 9 دی ////حماسه 9 دی تجلی بصیرت انقلابی ملت ایران علیه فتنه گرانبه گزارش دفاع پرس از یزد، سرهنگ پاسدار محمد رجبی مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد در یادداشتی اختصاصی به تبین حماسه «نهم دی ما» پرداخته است که در ادامه آنرا می خوانیم.

روزهای سال به طور طبیعی شبیه هم هستند. این انسانها، اراده و مجاهدت هایشان است که روزی را از روزهای دیگر متفاوت و متمایز می کند تا مانند یک چراغ راهنمای دیگران باشد.

یکی از این روز ها 9دی بود که نقش ماندگار آن برای همیشه تاریخ در افتخارات عظیم ملت ایران ثبت گردید، حماسه بزرگ و ماندگار ۹دی در آن شرایط حساس و اوضاع خاص که رسانه های غربی وضعیت کشور را نابسامان جلوه می دادند و از عدم علاقه مندی مردم به نظام خبر می دادند، این حماسه عظیم ضربه سنگینی را بر نقشه ها و برنامه های آنان زد و نشان داد که مردم همچون همیشه و حتی با اراده ای استوارتر بر پای آرمانهای انقلاب اسلامی ایران و ولایت فقیه ایستاده اند.

از اهمیت این روز همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند:«روز نهم دى هم از همین قبیل است؛ یعنى برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است. نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود».

9 دی ناشی از ایمان و اراده ملتی بود که در طول سالهای پس از انقلاب در برابر هرگونه فتنه گری و ایجاد فشار ایستادگی کرده بودند و هیچ عاملی نتوانسته بود در اراده آنان برای پشتیبانی از نظام خلل وارد کند.

سالهای پس از انقلاب، مشحون از دست اندازیها و فتنه گری ها در برابر نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران بوده که به گواه تاریخ و به اذعان دشمنان، هیچگاه یارای مقابله با ایستادگی نظام و افزایش قدرت داخلی منطقه ای ایران را نداشته است.

این فتنه در شرایطی در کشور ایجاد شد که کشور درگیر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها بود و عملا این فتنه راه را برای تشدید بحران اقتصادی فراهم آورد. اگرچه فتنه گران در ابتدا تنها مانور سیاسی را برگزیده بودند اما دامنه این اقدامات شرایط اقتصادی کشور را نیز درگیر کرد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان برخی مشکلات اقتصادی ناشی از عملکردهای حاصل از فتنه است.

حماسه مردم در 9دی در امتداد حرکت انقلاب اسلامی، ایام ا... شد؛ روزی که مردم بهت زده از رفتار حرامیانی که در روز عاشورا بر اسلام، انقلاب و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بی حرمتی روا داشته بودند، به خیابان ها ریختند و همه یک صدا بر فتنه و سران فتنه لعنت ابدی فرستاند.

اما چه شد که چنین حماسه عظیمی توسط مردم خلق شد؛ شاید بخشی از پاسخ به این سوال را بتوان در دلایل ذیل خلاصه کرد:

1-مهمترین دلیل، روشنفکری های رهبر معظم انقلاب بود که در حقیقت تدبیر کننده مهار فتنه بودند که با آشکارسازی ماهیت فتنه و مقابله با استراتژی آنها و جدا نمودن صف فتنه گران از صف مردم، با تدبیر کامل و بصیرت و توکل خویش به دور از شتابزدگی، اوضاع را مدیریت فرمودند.

2-مشخص شدن ماهیت و درون مایه رفتار و افراطی گرهای فتنه گران به تدریج و تقابل آنها با اصل نظام، اسلام و انقلاب و روشن شدن ماهیت براندازی و ساختارشکنی حرکت آنان که دیگر بهانه ای برای پوشش دادن اغتشاشات به عنوان نزاع انتخاباتی باقی نگذاشته بود.

3-همراهی آشکار ضد انقلاب و بیگانگان با فتنه گران که حمایت سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و منافقین و سلطنت طلب ها هیچ تردیدی در ماهیت ضد انقلابی فتنه باقی نگذاشته بود را می توان دلیلی دیگر دانست.

4-اعتراف دستگیرشدگان که زوایای مختلفی از انحرافات و خیانت های فتنه گران را برای مردم آشکار کرد.

5-و یکی ازمهمترین دلایل دیگر را می توان باورهای دینی مردم که عشق و محبت و تبعیت مردم از رهبری را رقم می زند و عامل تولید قدرت نرم است، دانست.

و آخرین دلیل فرهنگ ناب مردم که برخواسته از جریان جاری عاشورا و کربلا و حرکت برمبنای منش و نگرش عاشورائیان است و حرمت شکنی روز عاشورا علیه ارزش های عاشورایی و حسینی و علیه اصل ولایت مطلقه فقیه ، سبب شد تا ملت پس از صبر حسنی در برابر ابن زیادها و عمرسعدهای زمان کار حسینی انجام دهند.

حماسه نهم دی در شرایطی از سوی مردم پدید آمد که عده ای تلاش داشتند از طریق رخنه در بدنه مردم، گسستی عظیم در نظام ایجاد کنند و شرایط امحای آن را فراهم آورند، اما ایمان و اراده ملت اجازه این اقدامات خصمانه را نداد و این تلنگر را به دشمنان و فریب خوردگان داخلی زد که این ملت از ولایت تحت هیچ شرایطی جدا نمی شود و همانگونه که همواره در برابر فتنه های متعدد ایستادگی کرده است، در برابر این فتنه عظیم نیز چون خاری در چشم دشمنان، نیرنگ های آنان را کور می کند.

و در پایان یادداشت را، با سخنان مقام معظم رهبری ختم می کنم ایشان فرمودند: « شما ملاحظه کنید مردم ما در مقابل فتنه به پا خاستند؛ نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه گران زد. این کار را خود مردم کردند؛ این حرکت یک حرکت خود جوش بوداین خیلی معنا دارد؛ نشان دهند این است که مردم بیدارند و هوشیار.

دشمنان ما باید این پیام را بگیرند آن کسانی که خیال می کنند می توانند میان نظام و مردم جدایی بیندازند؛ ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است.»

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها