دفاع پرس از جدیدترین تولید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گزارش می‌دهد؛

«سرگشته»؛ تنها فیلم دفاع مقدس و مدافعان حرم جشنواره فجر+ تصاویر

فیلم سینمایی «سرگشته» که پیش از این صحبت از ساخت آن توسط «جواد شمقدری» بود به تهیه کنندگی «محسن آقا علی اکبری» و کارگردانی «سهیل سلیمی» تولید شد.
کد خبر: ۲۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ - 27December 2016
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم سینمایی «سرگشته» جدیدترین محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است که به تازگی، به تهیه­ کنندگی محسن آقا علی­ اکبری و کارگردانی سهیل سلیمی تولید آن به پایان رسیده است.

فیلمبرداری این فیلم که در سکوت خبری از 15 آبان 95 در تهران کلید خورد؛ پس از 50 روز، در 5 دی‌ماه به پایان رسید. بخش عمده لوکیشن‌های این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس بوده است.

«سرگشته» تنها فیلم دفاع مقدس و مدافعان حرم جشنواره فجر+ تصویر 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حاج شیخ مصطفی»، رزمنده­­ روحانی مدافع حرم است که در سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمده است. او در این اسارت خاطرات خود را از سال‌های دفاع مقدس مرور می­‌کند و...

محسن آقا علی ­اکبری، تهیه ­کننده این فیلم که تهیه آثاری چون «استرداد»، «کتاب قانون»، «مریم مقدس» و... را در کارنامه خود دارد، از «سرگشته» به عنوان یکی از سخت­‌ترین کارهای خود یاد کرد و گفت: تعدد لوکیشن­‌های فیلم به لحاظ مقطعی در سه دوره­ تاریخی گذشته، حال و آینده بود که نیاز به فضاهایی چون تهران قدیم و به‌ویژه بازسازی صحنه­‌های مربوط به سوریه و اراضی اشغالی توسط نیروهای داعش و نیز دوران دفاع مقدس بود که کار را برای ما بسیار سخت کرده بود.

علی­ اکبری در خصوص حضور «سرگشته» در سی ­و پنجمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: نسخه اولیه فیلم تحویل دفتر جشنواره شده است.

«سرگشته» تنها فیلم دفاع مقدس و مدافعان حرم جشنواره فجر+ تصویر 

وی این فیلم را اثری ارزشمند و ماندگار از حضور روحانیت در مقاطع حساس انقلاب از جمله دفاع مقدس و نیز نبرد با نیروهای تکفیری داعش دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه این فیلم به سی­‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند، تنها فیلم جشنواره با موضوع دفاع مقدس و ارتباط آن با شهدای مدافع حرم و مبارزه با نیروهای تکفیری داعش خواهد بود که نگاهی نو به این موضوع دارد.

علی ­اکبری با اظهار رضایت از روند کیفی تولید این فیلم و همکاری با انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اعلام کرد: این فیلم را به مقام شامخ شهدای روحانی، به‌ویژه شهدای روحانی مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس تقدیم می­‌کنیم.

گفتنی است، فیلمنامه سرگشته را سیدناصر هاشم­‌زاده که پیشتر نگارش فیلمنامه «بید مجنون» و «سیب و سلما» را در کارنامه خود دارد، نوشته است.

علاوه بر حسین امهز (بازیگر لبنانی) و رزاق رادان (بازیگر عراقی)، بازیگرانی چون: سلمان فرخنده/ سوگل طهماسبی/ صالح میرزاآقایی/ کاوه سماک­باشی/ حمید همتی/ حشمت آرمیده/ علی مقدم/ مهدی کاظمی/ توحید لطف‌علی­خانی/ فرزاد رمضانی/ منصوره باندرولچی/ محمد حدادیان/ شایان میرزایی و ... در این فیلم نقش­‌آفرینی کرده‌­اند.

«سرگشته» تنها فیلم دفاع مقدس و مدافعان حرم جشنواره فجر+ تصویر 

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: مشاور کارگردان: سیدناصر هاشم­زاده / مجری طرح: علی غفاری / مدیر فیلمبرداری: حسن پویا / مدیر برنامه­‌ریزی و دستیار اول کارگردان: حمید همتی / تدوین: محمود غلامی / مدیر صدابرداری: بابک اخوان / جلوه­‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان / جلوه­‌های ویژه بصری: رسول گورکانی / مدیر هنری: عباس بلوندی / طراح صحنه و لباس: حبیب کریم­‌زاده / موسیقی متن: سیدمحمد میرزمانی / طراح گریم: محمدرضا توسلی / مدیرتولید: مهدی افتخاری / مدیر تدارکات: سعید کنگاورنظری / عکاس و کارگردان فیلم پشت صحنه: محمدمهدی نبی­‌زاده / صداگذار: بابک اخوان / منشی صحنه: یاسمن کفایتی / مدیر روابط عمومی: رسول شادمانی / ناظر کیفی: شفیع آقامحمدیان.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار