من انقلابی‌ام-124/ پدر شهید مدافع حرم «رسول خلیلی» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رهبری فرمودند برای آزادی قدس آماده باشید/ رفقای خوب «رسول» را به سرمنزل مقصود رساندند

«بعد از شهادت فرزندم رسول خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. به ایشان عرض کردم از قافله شهدا عقب ماندم. پیر شد‌ه‌ام اما هنوز می‌توانم مفید باشم ولی مسئولان اجازه نمی‌دهند بروم. آقا فرمودند شما برای آزادی قدس آماده باشید.»
کد خبر: ۲۳۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ - 13March 2017
رهبری فرمودند برای آزادی قدس آماده باشید/ رفقای خوب «رسول» را به سرمنزل مقصود رساندندبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور، «رمضان‌علی خلیلی» پدر شهید «محمدحسن(رسول) خلیلی» است. شهید خلیلی از اولین شهدای مدافع حرم منطقه یک تهران است که در سال ۹۲ در سوریه به دست نیروهای داعش به شهادت رسید.

همچنین رمضان‌علی خلیلی روای کاروان دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران نیز می‌باشد که برای دهمین سال با کاروان‌های دانشجویی کشور به مناطق عملیاتی جنوب کشور آمده است.
 
وی در گفتگویی با دفاع پرس در یادمان شهدای نهر خین درباره تاثیر داشتن دوست خوب بر پیدا کردن راه درست، اظهار داشت: من برای سه ماه ماموریت در زمان جنگ تحمیلی به خرمشهر آمدم که باعث شد 76 ماه ماندگار شوم. فرزندم رسول را در همین شهر بزرگ کردم. او دوران کودکی‌اش را در سال‌های دفاع مقدس و در کنار اروند گذراند. بعدها در منطقه‌های عملیاتی می‌آمد و مدت‌ها می‌ماند. حضور من در جنگ و کنار رزمنده‌ها به خاطر داشتن دوست خوب بود‌.

وی در ادامه گفت: اگر شهید رسول خلیلی به این مقام رسیده به خاطر داشتن رفقای خوبی است که او انتخاب کرده بود. مدافع حرم بودن به راحتی به دست نمی‌آید، اگر شهید خلیلی با این دوستان نبود معلوم نبود الان کجا قرار داشت. نه تنها کفن که سنگ قبر او نیز از کربلا آمده است. وقتی ضریح جدید حرم امام حسین علیه السلام را به کربلا بردند. سنگ داخل حرم نیز عوض شد و یکی از سنگ‌های سبز مرمر داخل حرم روی قبر شهید خلیلی قرار گرفت این سنگ را به شکل شش ضلع قبر سیدالشهدا علیه السلام طراحی کردیم و همزمان با سال تحویل 93 نصب کردیم.

وی توضیح داد: موقع دفن او همه این دوستان حاضر شدند. در آن زمان یکی از من سوال کرد که سال 92 چگونه سالی برای شما بود، گفتم بهترین سال چرا که من در این سال جوانم را به دست آوردم. اگر او زنده می‌ماند با این اوضاع نامناسب فرهنگی و تبلیغات دشمن علیه ایران ممکن بود پای او هم بلغزد آن وقت بود که من رسول خلیلی را از دست می‌دادم. اما خدا خواست که مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها باشد و با شهادتش او را به دست بیاورم. شهادت او و همه رزمندگان اسلام در طول این سال‌ها تضمین بقای انقلاب در این دنیا است و خودشان شفیع دختران و پسرانی هستند که در این مسیر حرکت می‌کنند‌.

روای راهیان نور در ادامه گفت: علت حضور همه کسانی که به این مناطق می‌آیند چه زائر باشند و چه روای و خدام شهدا برای زنده نگه داشتن یاد شهدا است. در خطبه 12 نهج‌البلاغه آمده است که یکی از یاران امیرالمومنین علیه السلام به ایشان عرض می‌کند که برادرم دوست داشت در این جنگ همراه شما باشد. حضرت فرمودند اگر او دلش با ما باشد همراه ماست حتی کسانی که هنوز متولد نشده‌اند اگر دلشان با ما با شد همراه ما هستند و در ثواب جهاد شریک هستند. همین جذبه شهدا است که جوان امروز که جنگ را ندیده به اینجا کشانده است. حرکت این عزیزان به تبعیت از امر ولی فقیه یعنی زنده نگه داشتن یاد شهدا است که در این یادمان‌ها حضور پیدا می‌کنند. قسمت این بود که شهادت روزی من نباشد تا زنده بمانم و رسول خلیلی را برای شهادت آماده کنم تا برای نسل امروز تبدیل به الگو شود.

وی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری توضیح داد: بعد از شهادت رسول خلیلی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. من به ایشان عرض کردم از قافله عقب ماندم. درست است که پیر شدم اما هنوز می‌توانم مفید باشم اما مسئولان اجازه نمی‌دهند بروم. آقا فرمودند شما برای آزادی قدس آماده باشید. همچنین بر نوشتن کتابی درباره شهید خلیلی تاکید داشتند که در حال نوشتن این کتاب هستم.

خلیلی درباره اخلاص در عمل بیان داشت: اخلاص در عمل جوانان باعث عاقبت به خیر می‌شود. او در سال 86 در دل‌نوشته‌اش بر این اخلاص در عمل اشاره کرده است. از طرفی شهید رسول خلیلی یک بعدی نبود تعدادی رشته ورزشی، زبان عربی، غواصی و تخریب را آموخته بود. او با همه توان و در همه زمینه‌ها آماده نبرد است.

وی در پایان گفت: من به عنوان پدر شهید از دانشجویان می‌خواهم که به فرموده امام خمینی(ره) که مطالعه وصیت نامه شهدا است و همچنین عمل به امر رهبری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا عمل کنند. این دو باعث می‌شود که راه را گم نکنیم. بر آمدن به مناطق عملیاتی و شرکت در راهیان نور مداومت داشته باشند تا این سنت فراموش نشود.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها