رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورزی سپاه:

سازش در دل دشمن ایجاد طمع می‌کند/ صلح با اقتدار به دست می‌آید، نه با سازش

سردار علیرضا افشار گفت: صلح با اقتدار به دست می‌آید نه با سازش. وقتی ما می‌خواهیم با دشمن سازش کنیم، این خود در دل دشمن ایجاد طمع می‌کند و طمع تجاوز شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۲۴۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ - 16June 2017

صلح با اقتدار به دست می‌آید نه با سارش/ سازش در دل دشمن ایجاد طمع می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از تهران، سردار «علیرضا افشار» رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه، عصر پنج‌شنبه (25 خردادماه) طی سخنانی در یادواره سرداران و 53 شهید طایفه کلهر، اظهار داشت: «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» سه هدف بزرگی بود که لازم بود برای رسیدن به آن شهدای زیادی را تقدیم کنیم.

وی افزود: استقلال از سیطره و نفوذ آمریکا و استقلال از استعمار استکبار جهانی به شهید دادن می‌ارزد.

سردار افشار با اشاره به مخالفت قاطعانه رهبر انقلاب با اجرای سند 2030 افزود: امروز نگاه نکنید که رهبر انقلاب نسبت به اجرای سند 2030 و اینکه برنامه آموزش و پرورش کشور ما را سازمان ملل ارائه دهد، قاطعانه مخالفت می کنند، روزگاری سازمان برنامه و بودجه کشور دربست در اختیار آمریکا بود و برنامه ریزی سالیانه کشور را آمریکایی ها انجام می دادند.

وی خاطرنشان کرد: باید شهید می‌دادیم برای اینکه از سلطه استعمارگران خارج شویم و به جایی برسیم که سفارتخانه آن‌ها که به یک لانه جاسوسی تبدیل شده بود را تسخیر کنیم.

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه، در تبیین اینکه «آزادی» یکی دیگر از اهداف شهدا است، افزود: ملت ما برای همین آزادی که برای بیان عقاید و رأی خود به دست آورده، شهید داده است.

سردار افشار با بیان اینکه ما مدعی هستیم که جمهوری اسلامی نسخه‌ای شفابخش برای دنیا است، افزود: اگر ملت ها می خواهند رشد کنند و به عزت و تعالی برسند، راهش جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی نظر و رأی مردم، حضور و مشارکت مردم، به صورت یک حکومت مردمی وجود دارد، اما در کشورهای غربی که می گویند حکومت ما مردمی است، دروغ می‌گویند، پشت پرده کشورهای غربی سرمایه دارها هستند فرقی هم نمی‌کند، جمهوری خواه ها بیایند یا دموکرات ها.

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه با اشاره به اینکه امروز دشمن برای نفوذ به نظام جمهوری اسلامی به رأی مردم تکیه می کند، خاطرنشان کرد: زمانی دشمن در رسانه های خود مردم را به عدم شرکت در انتخابات توصیه می کرد، اما امروز خودشان در زمان انتخابات های ما کار تبلیغاتی می کنند. این به آن معنا است که خودشان نیز فهمیده اند که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رأی مردم است.

وی با اشاره به اینکه حفظ جمهوری اسلامی از تشکیل آن مهم تر است، افزود: ما برای حفظ نظام جمهوری اسلامی شهدای زیادی داده ایم چه در زمان ترورهای اول انقلاب و چه با تحریک بیگانگان، دوران دفاع مقدس و چه شهدای مدافع حرم .

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه در ادامه سخنان خود با اشاره به بدعهدی های آمریکا در موضوع برجام، خاطرنشان کرد: هرگونه سازش با دشمن ذلت را به همراه دارد و به قول رهبر انقلاب هزینه بالایی دارد.

وی افزود: صلح با اقتدار به دست می آید نه با سازش، وقتی ما می خواهیم با دشمن سازش کنیم، این خود در دل دشمن ایجاد طمع می کند و طمع تجاوز شکل می گیرد.

سردار افشار با بیان اینکه صلحی که با قدرت به دست بیاید بازدارنده است، افزود: قدرت بازدارنده ما تنها موشک هایی که شلیک می کنیم نیست، روحیه ایثاگری و شهادت طلبی جوانان قدرت بازدارنده ما است.

وی حضور مردم در صحنه را یکی دیگر از مصادیق قدرت بازدارنده نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند که هرچقدر حضور مردم در پای صندوق های رأی بالا رود برای ما امنیت می آورد.

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه در پایان سخنان خود ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم خاطرنشان کرد: این یادواره ها یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارد، راه شهدا را برای ما زنده نگه می دارد، شهدا به ما یاد دادند که به جای سازش در برابر دشمن مقتدر باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها