آیت الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ولیعهد عربستان بچه‌تر از آن است که جنگ را به ایران بکشاند/ بر اقتدار موشکی‌مان خواهیم افزود/ مردم منتظر برخورد قاطع در برابر عهدشکنی آمریکا هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت جلاد عربستان اخیرا ولیعهدش که جوان ناپخته و تازه به دوران رسیده‌‌ای است گفته که جنگ را به تهران می‌کشانیم اما ما به او می‌گوییم که تو بچه‌تر از آن هستی که این کار را بکنی.
کد خبر: ۲۴۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ - 23June 2017
ولیعهد عربستان بچه‌تر از آن است که جنگ را به ایران بکشاند/ بر اقتدار موشکی‌مان خواهیم افزود/ مردم منتظر برخورد قاطع در برابر عهدشکنی آمریکا هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ نخست نماز جمعه تهران در روز قدس با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، نمازگزاران را دعوت به تقوا کرد و گفت: بهترین توصیه بندگان خدا به یکدیگر، دعوت به تقوا است.
 
وی همچنین با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: شما راهپیماییان به اسلام و نظام اسلامی عزت بخشیدید. این راهپیمایی جسم و روحی دارد که جسمش راهپیمایی شما مردم در سراسر کشور بود که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل طنین انداز شد و گام‌های شما گام‌های خداپسندانه است. این گام دشمن ستیز و عمل صالح محسوب می‌شود.
 
آیت الله خاتمی بیان کرد: روح این راهپیمایی سه عنصر اساسی داشت. عنصر اساسی اول این است که جهان اسلام یکپارچه است، یک روح در بدن بیش از یک میلیارد مسلمان است. این یک حقیقت قرآنی است. ما امت واحده هستیم و نمی‌توانیم تحمل کنیم در گوشه‌ای از جهان اسلام، سرزمین‌شان را به غارت ببرند و ما هیچ واکنشی نداشته باشیم. حداقل واکنش، واکنشی بود که به ابتکار امام خمینی (ره)، به عنوان روز قدس در جمعه آخر ماه رمضان انجام شد.
 
وی عنصر دوم را نفرت از استکبار دانست و گفت: فرهنگ نفرت از استکبار تنها یک عنصر سیاسی نیست بلکه یک عنصر قرآنی است. در قرآن 8 بار از طاغوت سخن به میان آمده است. امروز استکبار جهانی بی تردید از مصدایق این طاغوت است. در قران آمده که تمامی انبیا مامور به مبارزه با طاغوت بودند. بنابراین راهپیمایی روز قدس، نفرت از طاغوت بود. اجتناب از طاغوت یعنی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و نفرت از استکباری که تجلی یافته در دولت آمریکاست که پنجه خونینش در یمن، بحرین و جای جای جهان اسلام نمایان است.
 
آیت الله خاتمی گفت: فرهنگ ظلم ستیزی تعبیه شده در مکتب ما نیز سومین عنصر است. ظالم هر کس که باشد، همچنان مظلوم هر کس باشد باید از آن حمایت کرد.
 
وی عنوان کرد: امروز نماد استکبار، آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در منطقه همچون عربستان هستند. دولت جلاد عربستان اخیرا ولیعهدش که جوان ناپخته و تازه به دوران رسیده‌‌ای است گفته که جنگ را به تهران می‌کشانیم. ما به او می‌گوییم که تو بچه‌تر از آن هستی که این کار را بکنی. مرگ بر آمریکای امروز مترادف با مرگ بر آل سعود است.
 
امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه دوم نماز جمعه تهران، فرارسیدن روز عید فطر را تبریک و مردم را برای این حضور در مراسم نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری دعوت کرد و گفت: روز ششم تیر سالروز سو قصد به جان آیت الله خامنه‌ای در سال 1360 است. روز هفتم تیز نیز سالروز شهادت بهشتی و هفتاد دو و تن از یارانش است. دهه شصت دهه مظلومی در انقلاب بود و در این دهه انقلاب تثبیت و ارزش‌های انقلاب نهادینه شد. شهید بهشتی فرمودند: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. این شهیدان با خونشان ارزش‌ها را در انقلاب تثبیت کردند. مناسبت چهارم هفته آینده، هفته قوه قضائیه است. تقویت این قوه، تقویت نظام و دو قوه دیگر است. تقویت این نظام به دو گونه بیرونی و درونی است که شامل تقویت قضات و حمایت مردم می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به عملیات موشکی لیله القدر سپاه گفت: در قرآن، خداوند به عنوان منتقم شمرده شده است. این عملیات در واقع تجلی صفت منتقم بودن خداوند بود. همزمانی این عملیات موشکی با طرح تحریم ایران در سنای آمریکا بسیار معنادار است که شما هر چه می‌خواهید بنشینید طرح علیه ایران تصویب کنید اما ایران اسلامی ذره‌ای از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد و ما به کوری چشم دشمنان بر اقتدار موشکی‌مان خواهیم افزود. عملیات موشکی پیامی برای رژیم صهیونیستی و اذناب آمریکا در منطقه داشت و اینکه توان موشکی ایران شعار نیست و تازه این موشک‌های میان بردمان بود. این عملیات موشکی محور وحدت شد و همه جناح‌ها و طیف‌های مختلف از این عملیات حمایت کردند و من از زبان نمازگزاران از سپاه و نیروهای مسلح تشکر می‌کنم.
 
آیت الله خاتمی درباره تحریم مجدد ایران عنوان کرد: طرح تحریم سنای آمریکا، قطعا نقض جسم و روح برجام و به خصوص بند 29 برجام است و مردم انتظار برخورد قاطع با این عهدشکنی دارند. 100 نماینده از جمهوری‌خواه و دموکرات در سنا بودند که 98 نفر به این طرح رای دادند، معنای این مطلب این است که دموکرات و جمهوری‌خواه سر و ته یک کرباس و دشمن نظام اسلامی هستند. قرآن می‌فرماید دشمن گام به گام جلو می‌آید. وزیر خارجه سابق آمریکا گفت ما تلاش کردیم ایران را در برنامه هسته‌ای به عقب نشینی واداریم، دولت بعد باید تلاش کند ایران را در برنامه موشکی به عقب نشینی وادارد. قصه برجام و گفتنی‌ها را گفته‌ایم اما مطمئن باشید مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و ملت ایران در رابطه با برنامه موشکی خود مصمم و ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد. امروز می‌گویند موشک نداشته باشید، فردا می‌گویند تانک و توپ نداشته باشید، پس فردا می‌گویند اسلحه نداشته باشید؛ این یعنی نابودی انقلاب اسلامی اما ملت ما تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پای این انقلاب ایستاده است. همچنین بار دیگر این حرکت آمریکایی‌ها، این اصل را بر مسند نشاند که آمریکا دولت غیر قابل اعتماد است. ملت‌های آزادی‌خواه جهان این پیام را بشنوند که آمریکا قابل اعتماد نیست.
 
امام جمعه موقت تهران در پایان درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر حمایت از برخی عناصر داخل ایران گفت: شما 38 سال است که به دنیال تغییر نظام هستید و تا کنون خواب‌هایتان تعبیر نشده است و در ادامه نیز همین گونه خواهد بود. برخی نیز نباید جوری حرف بزنند که آمریکا را امیدوار کنند. بیانیه محکومیت اظهارات مداخله آمیز وزیر خارجه آمریکا بسیار خوب و جای تبریک داشت.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها