سردار حاجی‌زاده:

حدود چهار‌ سال پیش نیز به گروه‌های تکفیری حمله موشکی کردیم/ پهپادها قبل، حین و بعد از عملیات «لیلة القدر» تصاویر ارسال می‌کردند

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: حدود چهار‌سال پیش نیز به مواضع تروریست‌های تکفیری حمله موشکی داشتیم.
کد خبر: ۲۴۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹ - 18July 2017
حدود چهار‌ سال پیش نیز به گروه‌های تکفیری حمله موشکی کردیم/ پهپادها قبل، حین و بعد از عملیات «لیلة القدر» تصاویر ارسال می‌کردندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه در یادواره شهدای مسجد لیله القدر تهران‌نو اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در سراسر کشور تبدیل به امر رایج شده و ما نیاز به این مجالس داریم تا تکالیف و وظایف‌مان را به همدیگر تاکید و مسائل روز را تحلیل کنیم. همچنین خودمان را با آرمان‌های امام و انقلاب تطبیق بدهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم خود را با شهدا تطبیق بدهیم، باید احاطه و تسلط کاملی به مسائل روز داشته باشیم و وقتی تکلیف‌مان را فهمیدیم، انقلابی عمل کنیم.
 
سردار حاجی زاده با اشاره به توطئه‌های آمریکا علیه ایران، گفت: این توطئه‌ها امروز پیچیده‌تر شده است و ارکان نظام جمهوری اسلامی همچون رهبری بیش از هر دوره‌ای مورد تهاجم قرار گرفته است. باید مسائل انقلاب را تبیین کنیم و هر کدام خود را دستیار رهبری بدانیم.
 
فرمانده نیروی هوافضای با بیان اینکه ضریب نفوذ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز افزایش یافته است، عنوان کرد: دشمنان با استفاده از این ابزار تلاش دارند جنگ روانی به راه بیاندازند و قطعا اگر به این مساله توجه نکنیم، کشور دچار آسیب خواهد شد. در عملیات موشکی لیلة القدر، هنوز وقتی دو موشک روی لانچر بود، خبر شلیک موشک‌ها توسط مردم منطقه رسانه‌ای شد.
 
وی عنوان کرد: در فضای مجازی باید دقت کنیم که جای شهید با جلاد عوض نشود و تعریف غلط از آزادی، استقلال و... ارائه نگردد.
 
اقتدار سپاه ذیل اقتدار ملت تعریف می‌شود
 
وی در ادامه با اشاره به عوامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اقتدار نیروهای مسلح و سپاه در ذیل اقتدار ملت ایران تعریف می‌شود.
 
سردار حاجی زاده در تشریح این اقتدار به بیان دو جنگ در سده‌ی اخیر پرداخت که ایران در این جنگ‌ها اعلام بی طرفی کرد و گفت: در جنگ جهانی دوم، رضا شاه اعلام بی طرفی کرد اما کشور از جنوب و شمال مورد تهاجم انگلیسی‌ها و روس‌ها قرار گرفت و رضاخان مجبور به استعفا و تبعید شد. در آن دوره شاهد بودیم که کشور صدمات بسیاری دید و کشورهای دیگر به بی طرفی ایران احترام نگذاشتند. در دوره‌ی دیگر و در دهه 70 شمسی نیز شاهد بودیم که عراق به کویت حمله کرد و عده‌ای از خواص بی خاصیت و بصیرت گفتند ما باید در کنار عراق و در برابر آمریکا باشیم، عده‌ای دیگر نیز گفتند ما باید به مقابله با عراق بپردازیم اما رهبری اعلام بی طرفی کردند و طی این بی طرفی نه تنها اجازه داده نشد که پروازی از فراز آسمان ایران صورت بگیرد، بلکه اجازه ندادیم موشکی که می‌توانست از گوشه‌ی جنوب غربی خلیج فارس عبور کند و به بغداد اصابت کند، شلیک شود. اما چرا در این اعلام بی طرفی‌ها طی دو برهه تاریخی، اتفاقات متفاوتی رخ داد؟
 
وی در پاسخ به سوال خود عنوان کرد: دلیل اینکه در جریان جنگ عراق و کویت، ایران از آرامش مثال زدنی برخوردار بود، این بود که حرکت و موضع سیاسی از پشتوانه نظامی و اقتدار برخوردار بود اما اعلام بی طرفی رضاخان بدون پشتوانه بود.
 
اگر می‌دانستیم مردم اینقدر خوشحال می‌شوند، 60 موشک شلیک می‌کردیم
 
سردار حاجی زاده در ادامه سخنان خود به عملیات موشکی لیله القدر که هم‌نام با مسجدی که میهمان یادواره‌ شهدایش بود، پرداخت و گفت: طی سال‌های اخیر شاهد هستیم که کشورهای منطقه و اطراف ایران، درگیر ناامنی هستند و در ماه گذشته بعد از 6-5 سال، اتفاقی افتاد. اما سوال این است که در طی این سال‌ها امنیت از کجا آمده بود؟ اگر سپاه با محوریت نیروی قدس در سوریه و عراق حضور نمی‌یافت و نقش مستشاری ایفا نمی‌کرد، امروز جنگی که در این کشورها در جریان است، در داخل کشور ما بود؛ پس این نکته را نباید از یاد ببریم و امروز به برکت مجاهدت‌های نیروهای نظامی و انتظامی از جمله ارتش، سپاه و ناجا امنیت در سراسر کشور برقرار است.
 
وی با بیان اینکه از ملیت‌های مختلفی در گروه تروریستی داعش عضو هستند، گفت: در حمله موشکی، تکفیری‌هایی از کشورهای چین و اروپا به هلاکت رسیدند.
 
سردار حاجی زاده گفت: حمله موشکی سپاه به مواضع گروه‌های تروریستی داعش، نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بود و ما اگر می‌دانستیم مردم از این حمله، اینقدر خوشحال می‌شوند، جای شش موشک، 60 موشک شلیک می‌کردیم. 
 
رهبری فرمودند که افراد غیر نظامی کشته نشوند
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: پس از حمله تروریستی که به حرم امام و مجلس شورای اسلامی در 17 خرداد صورت گرفت، ابتدا تمام آن تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و سپس تمامی عناصر داعش در کشور دستگیر و به مقابله‌ی با گروهک‌های تروریستی پرداخته شد؛ اما ایران به این امر اکتفا نکرد و باید پاسخی قوی و محکم به داعش داده می‌شد، لذا سپاه از طریق ستاد کل نیروهای مسلح گردش کار برای فرماندهی معظم کل قوا تهیه کرد و درخواست شد که به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور سوریه حمله موشکی شود؛ حضرت آقا مرقوم فرمودند که «موافقم، اقدام شود؛ منتها افراد غیر نظامی کشته نشوند.»
 
وی ادامه داد: ما با ارتشی کلاسیک روبرو نیستیم بلکه با گروهی تروریستی که سیال است، مواجه‌ایم؛ لذا کار شناسایی ساده نیست اما نیروی قدس سپاه با احاطه اطلاعاتی که داشت، این کار را انجام داد و در نهایت سردار قاسم سلیمانی 60 هدف را برای زدن به ما معرفی کرد. چون نظر حضرت آقا را مدنظر داشتیم که افراد غیرنظامی کشته نشوند، باید در اصابت موشک‌ها دقت می‌کردیم و قبل، حین و بعد از عملیات بر منطقه مورد اصابت احاطه اطلاعاتی داشتیم و پهپادها به صورت آنلاین تصاویر را برای ما ارسال می‌کردند.
 
ماجرای به آتش کشیده شدن تونل‌های زیرزمینی داعش در دیرالزور
 
وی گفت: اولین موشکی که به هدف اصابت کرد بنده از اتاق فرماندهی کنترل که تصاویر دریافتی را مشاهده می‌کردم، دیدم سه جا شعله‌ور است. من ابتدا فکر کردم سه موشک شلیک شده است که به نیروها گفتم چرا سه موشک را شلیک کردید و قرار بود، پس از اینکه اولی شلیک شد، بعدی‌ها شلیک شوند. اما بعد که دقت کردیم، فهمیدیم این موشک به تانکر سوختی که در آن نزدیکی بوده اصابت کرده و آتش این تانکر به تونل‌های زیرزمینی  و قرارگاه زیرزمینی داعش افتاده است.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: خداوند اینگونه مقدر کرده بود که علاوه بر اینکه انتقام شهدای ترور گرفته شود، انتقام آن خلبان اردنی را نیز که در آتش و زنده زنده سوزاندند نیز گرفته شود.
 
افزایش دقت موشک‌ها مورد تاکید فرمانده معظم کل قواست  
 
سردار حاجی زاده عنوان کرد: توانمندی‌های موشکی یک شبه به دست نیامده است و ثمره تبعیت سپاه از رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد و اگر رهبری می‌فرمایند که ما سیلی نمی‌خوریم و سیلی می‌زنیم و چند ساعت پس از این سخنان آن حمله موشکی صورت می‌گیرد، پشتوانه دارد.
 
وی افزود: سال 88، دو ماه پس از اینکه حکم فرماندهی نیروی هوافضای سپاه را دریافت کردم خدمت فرمانده معظم کل قوا رسیدم. ایشان در آن روز به بنده تاکید فرمودند که اولویت‌تان افزایش دقت در اصابت موشک‌ها باشد. امروز که حمله لیلة القدر را انجام دادیم به آن نکته سنجی رهبری پی می‌برم که یک هدف در ابعاد 20 در 30 متر را از فاصله 700 کیلومتری با دقت مورد اصابت قرار دادیم. ایشان همچنین در دیدار دیگری به بنده فرمودند که وابستگی‌ها باید قطع شود؛ البته این توصیه‌ای است که رهبری به تمامی فرماندهان نیروهای مسلح دارند.
 
سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: اگر رزمایشی را اجرا می‌کنیم و مشکلی داشته باشد، حضرت آقا تاکید می‌فرمایند که کار موشکی، شوخی بردار نیست و باید دقت خود را بالا ببرید. حدود چهار پنج سال پیش حمله‌ای موشکی علیه گروه‌های تکفیری داشتیم که رهبری پس از آن حمله، نکاتی را برای افزایش توان موشکی بیان کردند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: امروز اگر در عرصه موشک، پهپاد، رادار و پدافند جزو کشورهای برتر جهان هستیم، نتیجه تلاش، اخلاص و تبعیت از مقام معظم رهبری است. اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، پشتوانه نظامی دارد.
 
وی تاکید کرد: شما شاهد بودید که در قضیه فاجعه منا، اگر سخن و موضع رهبری نبود، عربستان حاضر به تحویل دادن پیکرهای شهدایمان نبود و در نهایت تنها پیکرهای شهدای ایران ارجاع داده شد. این نشان دهنده قدرت و توانمندی ماست. حرکت‌های سیاسی و تعاملات باید توام با اقتدار باشد.
 
آماده همکاری با دولت برای قطع وابستگی به خارج هستیم
 
سردار حاجی زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر، اظهار داشت: امروز اتحاد و انسجام ملی، سرمایه است. عملیات موشکی سپاه، این سرمایه اجتماعی کشور را به نمایش گذاشت و اگر این سرمایه را حفظ کنیم، می‌توانیم مشکلات را تحت رهبری انقلاب حل کنیم.
 
وی اضافه کرد: تمامی تجهیزات موشکی ایران در داخل کشور، تولید می‌شود و این کار با تکیه بر توان دانشگاهی‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه صورت می‌گیرد و به عقیده ما با این توانی که داریم و مردمی که در صحنه هستند، هر کاری را می‌توانیم، انجام بدهیم. همت و تبعیت از رهبری همه کارها را شدنی می‌کند و آمریکا و بزرگ‌تر از آن در هیچ حوزه‌ای و در تحریم‌ها نمی‌توانند کاری بکنند.
 
این فرمانده ارشد سپاه با اشاره به جلسه دیروز خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مراکز تحقیقاتی سپاه و نیروی هوافضا آمادگی دارند تا در هر بخشی که دولت نیاز به قطع وابستگی دارد، همکاری کند و لازم است دولت در این امر پیش‌قدم شود.
 
وی افزود: برجام تجربه خوبی برای ما بود؛ البته دوستان ما در وزارت امور خارجه تلاش کردند و وظیفه خود را انجام دادند اما دیدیم آنان چه کردند و قابل اعتماد نیستند. امروز آمریکا پس از هسته‌ای، دست روی موشکی و سپاه گذاشته است اما ما کار خود را قوی‌تر از گذشته ادامه می‌دهیم و در آینده نشان خواهیم داد که در تقابل، یک طرف مجبور به شکست است که آن هم آمریکا خواهد بود.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها