۹ مجلس شبیه‌خوانی برای حضور در جشنواره آیینی‌ ـ سنتی پذیرفته شد

اسامی ۹ مجلس از سوی هیأت انتخاب بخش شبیه‌خوانی برای شرکت در هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی‌ ـ سنتی اعلام شد.
کد خبر: ۲۵۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ - 05August 2017
۹ مجلس شبیه‌خوانی برای حضور در جشنواره آیینی‌- سنتی پذیرفته شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با هدف توجه به فعالیت‌ها و حمایت از گروه‌های نمایش جوان و فعال شهر تهران «ششمین جشنواره تئاتر شهر» را با موضوعات مربوط به زندگی شهر و شهروندی و تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی در آذر و دی 1396 و با شعار «تهران، تکریم زندگی» برگزار می کند.

«سید عظیم موسوی»، «سعید نبئی»، «محسن هاشمی» اعضاء هیأت انتخاب بعد از بازبینی آثار شرکت‌کننده  بخش «شبیه خوانی»، مجالس؛ «تجارت حضرت محمد (ص) و ازدواج با حضرت خدیجه (س)» با شبیه‌گردانی امیر سلیمان مقدم از تهران، «جاسلیق نصرانی» با شبیه‌گردانی قوام‌الدین قاسمی از شهریار، «جنگ تعزیه‌ ـ عیسی بت‌شکن» با شبیه‌گردانی تقی نبئى از تهران (مشروط)، «جنگ بدر» با شبیه‌گردانی احمد عزیزی از تهران (مشروط)،«جنگ صفین» با شبیه‌گردانی یوسف‌ شاه‌حسینی از تفرش، «حماسه آریوبرزن» با شبیه‌گردانی علی عزیزی از گرمسار، «شبیه مشق جنگ حضرت عباس(ع) به علی اکبر(ع)» با شبیه‌گردانی اسدالله بیگدلی از خدابنده، «شهادت میرزا ابوالقاسم فراهانی» با شبیه‌گردانی مهدی دریایی از اراک و «مجلس مهمانی امام حسین(ع)» با شبیه‌گردانی محمدحسین سلجوقی‌نژاد از کرمان (بخش کودک) به عنوان برگزیدگان این بخش برای حضور در جشنواره معرفى شدند.

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی‌ ـ سنتی از هشتم شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

بخش صحنه‌ای و حمایت از اجرای عمومی پنج نمایش برگزیده؛

مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر شهر، اول شهریور به پایان می رسد. ششمین جشنواره تئاتر شهر، پنج نمایش برگزیده بخش صحنه‌ای خود را برای اجرای عمومی مورد حمایت مالی قرار می دهد.

بخش صحنه ای ششمین جشنواره تئاتر شهر که تا اول شهریور ماه پذیرای تقاضای حضور هنرمندان و نمایشنامه های پیشنهادی خواهد بود. در ششمین دوره جشنواره با رویکرد حمایتی که نسبت به گروه های جوان در مناطق و مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران دارد. 5 نمایش برگزیده بخش صحنه ای را برای اجرای عمومی حمایت می کند.

بخش تئاتر صحنه ای به شکل رقابتی و با حضور گروه‌های فعال در شهر تهران و همچنین گروه های کانون‌های نمایش برگزار می شود که مطابق فراخوان حداکثر 16 نمایش پس از ارزیابی و بازبینی نمایش‌های متقاضی به تشخیص شورای انتخاب در این بخش پذیرفته خواهد شد.

به تشخیص کمیته‌ انتخاب و بر اساس تعداد عوامل گروه و امکانات ضروری و سطح کیفی و تعداد اجراها در جشنواره به گروه‌های راه‌یافته‌ی این بخش در مرحله‌ نهایی جشنواره، حداکثر تا سقف 80/000/000  ریال کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.

همچنین به انتخاب هیئت‌داوران پنج نمایش برگزیده‌ این بخش برای اجرای عمومی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

هنرمندان متقاضی حضور در این جشنواره لازم است مدارک عمومی و اختصاصی شامل فرم تکمیل‌شده تقاضای حضور، مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر، چکیده‌ از سابقه فعالیت کارگردان و یا متقاضی حداقل ده خط و در یک صفحه که ضمیمه فرم تقاضا شود، سه نسخه نمایشنامه‌ تایپ‌شده و یا طرح اجرایی در بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دیگر را به همراه یک نسخه لوح فشرده طرح و نمایش‌نامه‌ در محیط WORD را تا اول شهریور ماه 1396 به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها