آیین رونمایی از کتاب «شراره های خورشید»؛

بابایی: می‌خواستیم اسم کتاب را «مقتل» بگذاریم/ قاسمی: حاج همت تلاش کرد به رژیم صهیونیستی ضربه بزند

نویسنده کتاب «شراره های خورشید» گفت: قصد داشتیم به دلیل شهادت‌هایی که در عملیات خیبر رخ داده بود اسم این کتاب را «مقتل» بگذاریم.
کد خبر: ۲۵۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ - 19September 2017
بابایی: می‌خواستیم اسم کتاب را «مقتل» بگذاریم/ سردار قاسمی: حاج همت تلاش کرد به اسرائیل ضربه بزندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار «سعید قاسمی» در مراسم رونمایی از کتاب «شراره‌های خورشید» با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت اظهار داشت: پیروزی‌های جبهه مقاومت در روزگاری که همه در خاورمیانه به دنبال پول هستند، مدیون حاج همت است.

وی گفت: بعد از اسارت حاج احمد متوسلیان، شهید همت تلاش کرد در سوریه ضربه‌ای بر اسرائیل وارد کند که شرایط آن مهیا نشد.

«گلعلی بابایی» نویسنده این کتاب نیز اظهار داشت: 13 سال پیش ابوالفضل سپهر یکی از شاعران جوان و با احساس کشورمان از دنیا رفت و آثار زیادی برجا گذاشت. وی آثاری دارد که شرح حال ماست.

وی گفت: بعد از 12 سال شاهد به بار نشستن یکی دیگر از آثار تاریخچه لشکر 27 بعد از کتاب‌های همپای صاعقه و ضربت متقابل هستیم. این کتاب حاصل زحمات افرادی است که در معاونت عملیات مدارک بسیاری را تدوین کرده بودند.

این نویسنده افزود: یک سال و نیم کار فشرده و سنگین انجام شده تا جزئیات عملیات خیبر را بی طرفانه بیاوریم و کسی را حذف نکنیم. باید قبول کنیم تا وقتی که تمام اسناد در دست افراد و سازمان‌ها است، ادعای انجام یک کار بدون نقص ادعای سختی است.

بابایی ادامه داد: سوژه اصلی این کتاب لشکر 27 محمد رسول الله است. طرح عملیات خیبر یک طرح خوب بود. این را یکی از فرماندهان عراقی رژیم بعث وقتی با خبرنگار آمریکایی صحبت کرد، اعتراف کرد. او گفته بود طرح عملیات بسیار متفکرانه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب وقتی چاپ شد به دست تعدادی از خواص رسید. سرلشکر رشید به من گفت: «من در جنگ 2 بار گفتم خدایا پیر شدم. اول در تنگه چذابه و دوم در عملیات خیبر بود».

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس درباره پیام این کتاب گفت: پیام این کتاب استقامت رزمندها است. می‌خواستیم اسم این کتاب را مقتل بگذاریم چون فرازهای سخت و سنگینی داشت.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها