وزیر ورزش و جوانان:

«دفاع مقدس» مایه افتخار نسل‌های بعدی این سرزمین است

«مسعود سلطانی‌فر» گفت: همان‌طور که ما قراردادهایی مانند قرارداد ترکمنچای را ملامت می‌کنیم، نسل‌های بعدی به دستاوردهای دفاع مقدس افتخار می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ - 24September 2017
همان‌طور که ما ترکمنچای را ملامت می‌کنیم، نسل بعدی به دفاع مقدس افتخار می‌کندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از یادمان شهدای ورزش کشور و رونمایی از کتاب شهید «اسماعیل اعلمی» که صبح امروز (یک‌شنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ایدئولوژی و رویکرد انقلاب ما، همان ایدئولوژی و رویکرد نهضت عاشوراست و اهداف برپاکنندگان این دو نهضت و آرمان‌های شهدای آن‌ها، مشترک است.

وی افزود: تحلیل‌گران بر اساس آمار و ارقام موجود، خارج از هرگونه شعار اعلام کرده‌اند که نزدیک به 40 کشور جهان در دوران دفاع مقدس از عراق حمایت می‌کردند.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که جوانان کشور ما با چه شور و اشتیاقی برای دفاع از حرم و دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر می‌جنگند، ایثارگری می‌کنند و به شهادت می‌رسند، که این نشان دهنده آن است که ارزش‌های جوانان انقلاب به خوبی دارد به جوانان امروز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید از گذشته‌مان درس بگیریم که آینده‌مان را بسازیم، ادامه داد: گذشته کشور ما نشان می‌دهد آن چیزی که در 39 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، علی‌رغم فضاسازی و جوسازی‌هایی که علیه ملت ایران توسط بیگانگان انجام شده و برخی افراد ناآگاه نیز در داخل به آن دامن زدند، کارنامه جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف چه در دوران دفاع مقدس و چه در منازعات سیاسی آینده بسیار روشنی دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز بازیگری اصلی سیاسی، نظامی و بازیگر معادلات منطقه، قطعا جمهوری اسلامی ایران است و ضدیتی که جهان غرب و ایالات متحده علیه ما دارد با درکی از این واقعیت از دیدگاه خودش است.

وی افزود: هرجا که کشورهای مستکبر خواستند نفوذ کنند، جمهوری اسلامی ایران با توانی که دارد به مقابله با تهدیدات و تهاجمات آن‌ها برمی‌خیزد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه یکی از این تهدیدات و تهاجمات، گروه‌های تکفیری و تروریستی هستند، تأکید کرد: اگر حضور موثر جمهوری اسلامی در عراق و سوریه نبود، امروز قطعا حکومت این دو کشور نابود شده بود و ما مجبور بودیم پشت مرزهایمان با تکفیری‌ها مبارزه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم، در حدود سه قرن پیش ما در جنگ‌هایی که با خارجی‌ها داشتیم، انتهای آن شکست، سرافکندگی و جدا شدن بخش‌ وسیعی از خاک کشورمان بود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حدود 200 سال قبل، ما جنگی را با روس‌ها داشتیم که آن جنگ نهایتا به قرارداد گلستان منجر و بخش‌هایی از سرزمین ما جدا شد و 13 سال بعد نیز ما جنگ دیگری با روس‌ها داشتیم که شکست خوردیم و در پی آن قرارداد ترکمنچای بسته شد.

وی افزود: ایران در آن روزها حدود سه میلیون کیلومتر مربع وسعت داشت؛ اما امروز حدود یک میلیون و 648 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، این یعنی که ما در این دو جنگ، حدود 40 درصد از خاک کشورمان را از دست داده‌ایم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در جنگ جهانی دوم نیز ایران یکی از جبهه‌ها و مناطق درگیری بود، اظهار داشت: در جنوب کشور انگلیسی‌ها و در شمال کشور روس‌ها بخش زیادی از خاک ایران را اشغال کرده بودند و از طرفی نیز حکام پهلوی فقط در کاخ‌های خود در تهران بودند و ایران اشغال و به حال خود رها شده بود.

وی تأکید کرد: در دفاع مقدس یک‌باره 15 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان که شامل 70 شهر کوچک و بزرگ و حدود 100 روستا بود، به تصرف دشمن درآمد، تا اینکه سرانجام پیشروی‌های ما آغاز و عملیات شکست حصر آبادان انجام شد و حالت آفندی و تهاجمی به خودمان گرفتیم.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: افتخار بزرگ جمهوری اسلامی، مردم  و رهبران ما این بود که در پایان جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک کشورمان در تصرف دشمن باقی نماند که این اتفاقی تاریخی است و باید برای آن فیلم‌ها و مستندها بسازند و کتاب‌ها چاپ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که ما قراردادهایی مانند قرارداد ترکمنچای را ملامت می‌کنیم، نسل‌های بعدی به دستاوردهای دفاع مقدس افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها