در جلسه امروز شورای شهر

جزئیات مرگ شهروند تهرانی توسط پیمانکاران شهرداری منتشر شد

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت شورای شهر در جلسه امروز شورا گزارش حادثه درگیری منجر به مرگ شهروند تهرانی طی درگیری با عوامل پیمانکار شهرداری را مطرح کرد و گفت: هیچ یک از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری حق استفاده از آرم شهرداری را ندارند.
کد خبر: ۲۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳ - 26August 2014

جزئیات مرگ شهروند تهرانی توسط پیمانکاران شهرداری منتشر شد

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، معصومه آباد در ادامه هشتادونهمین جلسه شورای شهر گزارش حادثه درگیری و فوت شهروند تهرانی در درگیری با عوامل پیمانکار شهرداری مطرح کرد.

در این گزارش آمده است: ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 16 مرداد 93، یکی از شهروندان تهرانی به نام علی چراغی طی درگیری پیش آمده پیرامون جمعآوری ضایعات و پس ماند خشک واقع در اتوبان باقری نبش خیابان 196 غربی به شدت مجروح و پس از یک هفته بستری در بخش مراقبتهای ویژه، روز پنجشنبه 23 مرداد جان خود را از دست داد.

چراغی، کارگر خیاطی 41 ساله که برای گذراندن مخارج زندگی همسر و 4 فرزندش یک دختر سه ساله، یک دختر دانشجو و دو پسر نوجوان با استفاده از یک وانت به جمعآوری ضایعات میپرداخته است.

شرح حادثه: روز پنجشنبه 16 مرداد 93 ساعت 10 صبح در اتوبان باقری نبش خیابان 196 غربی، مامورانی همراه با خودرویی که دارای آرم شهرداری بوده است مقابل خودروی وانت توقف کرده و با برخورد تندی از راننده خواسته است تا برای توقیف ماشین به جهت ایجاد سدمعبر همراهشان برود.

چراغی نسبت به خواستههای آنان مبنی بر همراهی برای توقیف ماشین و یا پرداخت 150 هزار تومان پول مقاومت کرده و مجرمان به جهت جلوگیری از تماس وی با پلیس 110، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نهایتا «چراغی» با ضربه محکمی به سرش به شدت مجروح شده و مجرمین نیز از صحنه حادثه متواری میشوند.

علت فوت: شهروند به دلیل شدت ضایعات، شدت جراحات وارده و شکستگی جمجمه ابتدا در بیمارستان امام حسین بستری میشوند و پس از یک هفته بستری در بخش مراقبتهای ویژه روز پنجشنبه 23 مرداد در بیمارستان نورافشان تهران جان باخت.

از آنجایی که به گفته شهود مامورین اشیا غیرمجاز در برخورد با شهروند برای مقابله با سدمعبر استفاده کردهاند، بررسی نحوه وارد آمدن ضربه بر سر آقای «چراغی» از سوی پزشک قانونی همچنان در حال پیگیری است. به علت برداشته شدن بخشی از جمجمه وی گزارش نهایی پزشکقانونی منوط به دریافت گزارش از پزشکان جراح در هر دو بیمارستان است.

دستگیری مجرمان: پس از گزارش حادثه، به دستور بازپرس از شعبه 10 دادسرای امور جنایی تهران تیمی از اداره ویژه قتل پلیس آگاهی وارد عمل شد و پس از بازداشت پیمانکار شهرداری، 4 مامور سدمعبر شناسایی و در تاریخ 28 مرداد 93 سه نفر از آنان به اسامی «محمد.م»، «محمد. ص» و «حسین» بازداشت شدند. آخرین متهم پرونده نیز در تاریخ یکم مهرماه برای سرکشی به دادسرای جنایی مراجعه کرده بود که از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

نتایج به دست آمده تاکنون:

4 کارگر متهم به عنوان مامور گشتزنی، پسماندها و ضایعات در محدوده منطقه 4 در استخدام شرکت پیمانکاری هستند که با گشتزنی در منطقه، افرادی را که مشغول جمعآوری ضایعات هستند کنترل کرده، چنانچه مجوز نداشته باشند آنها را به ایستگاه واقع در خیابان اتحاد معرفی کنند تا تعهد بدهند که دیگر در محدوده منطقه ضایعات جمعآوری نکنند یا اینکه با پرداخت مبلغی مجوز برایشان صادر شود به صورتی که درازای 150 هزار تومان پرداخت وجه به پیمانکار برای این وانتیها کارت تردد صادر شود و برای تمدید آن 72 هزار تومان پول بدهند.

در این نزاع شهرداری مدعی است که درگیری از سوی عوامل شرکت پیمانکاری پسماند خشک به نام شرکت «تلاش گستران سرزمین طلایی» اتفاق افتاده است.

این شرکت پیمانکار که مسئول جمعآوری پسماند خشک در منطقه 4 است پس از وقوع حادثه مسئولیت حادثه را به گردن گرفته و موضوع را در کلانتری صورت جلسه کرده است که افراد خاطی از افراد پیمانکار بودند، عوامل پیمانکاران تحت نظارت مستقیم خود پیمکانکاران هستند و افرادی که دراین موضوع حضور داشتند زیرمجموعه پیمانکاران بودهاند.

در صورتی که در بازرسی و همچنین شهادت فرزند وی که در صحنه حادثه حضور داشته است، علت درگیری مقابل عوامل با سدمعبر توسط راننده وانت عنوان شده است. در هر صورت نکته حائز اهمیت این است که درگیری میان یک شهروند با عواملی سوار بر خودروی شهرداری رخ داده است و این در حالی است که براساس بخشنامهای که شهرداری تهران به تمامی پیمانکاران ابلاغ کرده است هیچ یک از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری حق استفاده از آرم شهرداری را ندارند.

در حال حاضر رسیدگی به پرونده در سه حوزه عملیات زیر در حال پیگیری است.

-تحقیقات قضایی و پلیسی بای اتمام بازرسی، تکمیل پرونده دادگاه و افشای جزئیات بیشتر از این حادثه

- تحقیقات پزشکی قانونی برای بررسی امکان اثبات سلاح سرد به سر شهروند با استناد به مدارک پزشکی وی در هر دو بیمارستان

- گزارش جامع شهرداری برای ارائه کلیات و جزئیات مربوطه در خصوص نحوه اختیار خودرو با آرم شهرداری پیمانکار طرف قرارداد خود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار