تقدیر نماینده مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز از والدین شهید دهقانی

نماینده مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز به دیدار والدین شهید «سیدحمید دهقانی» رفت و از آن‌ها تقدیر کرد.
کد خبر: ۲۶۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ - 12November 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، سرهنگ «حسین رفیعی» نماینده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به همراه جمعی از همکاران به دیدار والدین نوجوان شهید «سیدحمید دهقانی» رفت و از مقام صبر و ایثار این پدر و مادر گرامی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

شهید «سیدحمید دهقانی» در سال 1347 به دنیا آمد. 13 ساله بود و دانش آموز سال اول راهنمایی که اصرار کرد جبهه برود. به مدت 5 سال در جبهه‌های حق علیه باطل حماسه آفرید تا اینکه 10 تیرماه 1365 در عملیات کربلای یک در منطقه عملیاتی مهران به شهادت رسید.

مادر شهید دهقانی در این دیدار درباره فرزندش چنین می‌گوید: فقط 13 سالش بود که برای جبهه رفتن اصرار می‌کرد. رفتم پیش مدیر مدرسه‌اش و از او خواستم اجازه ندهد که حمید به جبهه برود، اما مدیر مدرسه گفت پسر من هم عازم جبهه است. چطور جلوی پسر شما را بگیرم؟ اجازه بدهید برود. چند روز بعد داشتم می رفتم نمازجمعه به حمید هم گفتم درس‌هایت را انجام بده تا من بیایم، اما موقع برگشت از نمازجمعه با تعجب او را در اتوبوس اعزام به جبهه دیدم. وسایلش را هم بعداً پدرش برایش برد.

وی ادامه داد: یک ماه قبل از شهادتش آمد منزل مرخصی. من و پدرش هم از این فرصت استفاده کردیم، گفتیم مراقب خواهرهایت باش تا ما به زیارت امام رضا (ع) برویم. یک شب از حرم که برگشتم خوابم برد. در خواب دیدم که یک تیر مستقیم آمد و خورد به پیشانی حمید. با وحشت از خواب پریدم. با اینکه می‌دانستم الان حمید در منزل است اما انگار یک تکه از قلبم کنده شد. دلشوره خیلی عجیبی داشتم. آنقدر منتظر شدم تا این که صبح با او تلفنی صحبت کردم و کمی آرام گرفتم.

مادر شهید دهقانی عنوان کرد: خوابم یک ماه بعد تعبیر شد. تا اینکه یک روز صبح در منزل بودم. همسرم به جای اینکه به محل کارش برود برگشت منزل. همین که درب را به رویش باز کردم گفت: خانم مبارک باشه حمید شهید شده است. بعد از شهادتش بارها به خوابم آمده است. مخصوصا شب‌های عملیات. همیشه او در کنارم است تا روزی که من به دیدارش بروم.

پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج در خاک آرام گرفته است.

دپو/////یک ماه قبل خواب نحوه شهادتش را دیدم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار