مروری بر زندگی شهید مهدی مولانیا در قاب شبکه خبر

"مهدی مولانیا" تکاور تیپ هوابرد 33 المهدی(عج) است که در عملیات پژاک به شهادت رسید و روز پنجشنبه علاقه‌مندان می‌توانند در شبکه خبر نگاهی به زندگی این شهید بزرگوار داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ - 03September 2014

مروری بر زندگی شهید مهدی مولانیا در قاب شبکه خبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، شهید مهدی مولانیا در سال 90 و در عملیات درگیری با گروه پژاک در منطقه جاسوسان سردشت به فیض عظیم شهادت نائل آمد. برنامه ستارگان عشق شبکه خبر سیما مستندی پیرامون زندگی این شهید بزرگوار تولید کرده که روز پنجشنبه 13 شهریورماه در سالروز عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه گروهک ضدانقلاب پژاک، از ساعت 21 به روی آنتن میرود و در روز جمعه در دو نوبت 7:55 و 11:15 صبح این برنامه بازپخش خواهد شد.

زندگی شهید مولانیا از زبان نزدیکان

رشته تحصیلی شهید مولانیا عمران بود، البته دوره پزشکیاری را هم در دانشگاه مشهد گذرانده بود. این شهید بزرگوار بسیار اهل مطالعه و تحقیق بود. او علاقه ای زیاد به پیشرفت توان نظامی و علمی نیروی سپاه داشت؛ چراکه معتقد بود سپاه اسلام باید قدرت نظامی و علمی بالایی داشته باشد.

** خانواده شهید: مهدی بسیار شوخطبع بود و این خصوصیت، او را دوست داشتنی میکرد.

** همسر شهید در ظاهر اگر کسی مهدی را میدید هرگز فکر نمیکرد که او در فکر شهادت باشد حال این که همسرش درباره او میگوید "ایشان بسیار آرزوی شهادت داشتند، بهطوری که یکبار با دیدن بیلبوردهای شهیدان در سطح شهر بیان کرد کاش روزی هم پلاکارد من در شهر به عنوان شهید نصب گردد."

** دوستان شهید: در گردان ما افراد زیادی پیدا میشوند که آرزوی شهادت دارند و این را مکرر به زبان میآوردند؛ در حالی که این شهید بزرگوار هرگز این موضوع را بیان نمیکرد و با شوخطبعی که داشت ما فکر نمیکردیم که ایشان چنین اندیشهای در سر داشته باشد. اما آرام آرام متوجه این خواسته او شدیم.

** خانواده شهید: مهدی زیاد به مأموریت میرفت، اما ما هرگز در مورد اینکه کجا میرود و چهکاری میکند خبری نداشتیم. او همیشه ما را این طور توجیه میکرد که برای تحصیل میرویم؛ حتی آخرین بارهم با خنده همین صحبت را بیان کرد.

خواهر شهید: نحوه رفتار و برخورد مهدی با پدر و مادرمان خوب بود و همیشه با احترام برخورد میکرد. او با پدرم دوست بود؛ با هم به ماهیگیری و کوه و... میرفتند. پدر و مادرم چون مهدی پسر بزرگ خانواده بود بسیار به او احترام میگذاشتند. من هم اگر در علم روز عقب میافتادم و میخواستم از سیاست چیزهای بیشتری بدانم به سراغ مهدی میرفتم.

گفتنی است، این برنامه توسط اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس به مرحله تولید رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها