داوران هشت بخش هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی شدند

دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی هیات داوران بخش‌های «نماهنگ»، «پوستر فیلم»، «تیزر تبلیغاتی»، «تولیدات رادیویی»، «برنامه تلویزیونی»، «فیلم ما»، «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۷۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ - 20December 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی هیات داوران بخش‌های «نماهنگ»، «پوستر فیلم»، «تیزر تبلیغاتی»، «تولیدات رادیویی»، «برنامه تلویزیونی»، «فیلم ما»، «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد.

اسامی این داوران به شرح زیر است:

بخش نماهنگ

هادی آرزم

پیشکسوت موسیقی آیینی و انقلابی که متولد 1327 بندرانزلي است. او پس از فارغ التحصيل از هنرستان عالي موسيقي، فعالیت هنری خود را نزد اساتيد موسيقي از جمله ابراهيم روحي فر، هراند مانوكيان، فرهاد فخرالديني و حسين دهلوي آغاز كرد.

از فعاليت هاي او مي توان به سرپرست موسيقي سنتي ايران (1362 – 1358)، همكاري با اركستر سمفونيك تهران (1359) اشاره كرد. او علاوه بر آهنگسازی نواهای مذهبی و سرپرستی گروه‌ هم‌آوایی اهل بیت(ع) را هم عهده دار است.

رسول نجفیان

در ۲۸ دی ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی روان‌شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال ۱۳۵۶ است. وی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۸ و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با فیلم «صف» ساخته علی‌اصغر عسگریان آغاز کرد.

نجفیان، موسیقی را از جوانی دنبال می‌کرد و نواختن دوتار را توسط یک روستایی به نام عاشق حیدر همدانی فرا گرفت. پس از آن نیز آموختن موسیقی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش ادامه داد.

مهدی کلهر

مهدی شهید کَلهُری مشهور به مهدی کلهر است. او سمت‌های مشاور رسانه‌ای دولت دهم و مشاور سازمان صدا و سیما ایران را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد. او درسال ۱۳۸۶ کتابی به نام «نامه‌هایی به فرزندم درباره آزادی» منتشر کرد.

مجید زین العابدین

متولد سال 1356 و تحصیلاتش کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی است. از جمله سوابق او می توان به سرپرستی گروه اجتماعی شبکه خبر، جانشین سردبیر بخش خبری 20:30، دبیر شورای راهبردی شبکه خبر، کارشناس رسانه در معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، قائم مقام بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و عضو هیئت داوران بخش جنبی جشنواره فیلم فجر سال 82-81 به نمایندگی از ستاد احیا اشاره کرد. او هم‌کنون مدیریت شبکه پنج تلویزیون را عهده دار است.

محمدمهدی سیار

متولد ۱۳۶۲ در زاهدشهرِ فسا استان فارس و شاعر، ترانه‌سرا و مدرس دانشگاه است. سیار نخستین کتاب خود را در سال ۱۳۸۸ با عنوان «بی‌خوابی عمیق» در انتشارات سوره مهر منتشر کرد که مجموعه‌ای از اشعار فارسی در قالب‌های کلاسیک، سپید، و نیمایی است.

«حق‌السکوت» مجموعه شعر دیگر او نام دارد که در سال ۱۳۸۹ برگزیده بیست‌ و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش ادبیات شد.

بخش پوستر

محمدمهدی روحانی مشهدی

متولد 1326 در شهر مشهد است. عضویت در هیئت علمی مرکز گرافیک مهندسی دانشگاه صنعتی شریف، تأسیس و مسئولیت واحد گرافیک و انتشارات دفتر مرکزی جهادسازندگی، رئیس گروه دروس عمومی دانشگاه صنعتی شریف 1371-1361 و مدیر عامل مؤسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف از جمله سوابق اوست.

مسعود شجاعی طباطبایی

متولد 1342 تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ‌ارشد رشته گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است. شجاعی طباطبایی بخاطر حضور پررنگ و موفقش در عرصه بین المللی کاریکاتور به عنوان چهره شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این حوزه شناخته می شود، اوایل سال جاری هم به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب شد. شجاعی طباطبایی که به دلیل برگزاری مسابقه کاریکاتور هلوکاست به 22 کشور ممنوع الورود شده است، هم‌اکنون مدیریت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری را برعهده دارد.

عباس گودرزی

عباس گودرزی، متولد سال ۱۳۵۷ در شهرستان بروجرد و فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی و هنرهای تجسمی از دانشکده هنر دانشگاه شهید باهنر کرمان سال ۱۳۸۲ است. او فعالیت هنری خود را از سال ۷۲ در هنرستان خواجه نصیرالدین طوسی بروجرد در رشته گرافیک آغاز کرد. گودرزی مدیر سایت تخصصی کاریکاتور «تلخندک» است و فعالیت در زمینه کاریکاتور را ازسال ۷۸  از خانه کاریکاتور کرمان شروع کرد.

بخش تیزر تبلیغاتی

روح الله رفیعی

متولد سال ۱۳۵۹ در شهرستان اسلامشهر است و فعالیت های فرهنگی خود را نیز در این شهرستان آغاز کرده است. راه‌اندازی خانه فرهنگ و هنر ثائر و برگزاری دوره‌های آموزش مستند و تولید بیش از 150 مستند، از جمله فعالیت‌های او تاکنون است. از مستندهای او می‌توان به «روز سیزدهم»، «TF DOWN»، «خالد و مجتبی»، «پشت پرده شام»، «فرمانده جواد»، «راوی نبل» و «یک شهر زینب» اشاره کرد. او با مستند «خالد و مجتبی» و TF DOWN، لوح تقدیر بخش بیداری اسلامی و جهانی پنجمین جشنواره عمار را کسب کرده است.

مهرداد عظیمی

متولد 1350 در بخش هیلان است. او فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد و مدیرکل فنی معاونت صدای رسانه ملی است. از دیگر سوابق مدیریتی وی می توان به مدیریت سروش رسانه، مدیریت فناوری اطلاعات صدا و سیمای مرکز خوزستان، معاون فنی و سرپرستی صدا و سیمای مرکز ایلام اشاره کرد. او هم‌اکنون،  مدیر کل جدید سیمای مرکز استان چهارمحال بختیاری است.

سید شهاب الدین طباطبایی

متولد 1361 در شهر ایذه و دارای مدرک تحصیلی سطح 3 حوزه علیمه قم و فوق لیسانس (سطح 2) حقوق خصوصی موسسه امام رضا (ع) تهران است. مسئولیت برنامه‌های فرهنگی تبلیغی دانشگاه آزاد واحد مجلسی اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه، امامت جمعه موقت و مربی دوره‌های ضمن خدمت شهر سردشت خوزستان، مدیریت و استادی حوزه علمیه امام صادق(ع) باغملک خوزستان، امام جمعه شهرستان کوهرنگ، استادی دانشگاه‌های آزاد و پیام نور از جمله فعالیت‌ها و سوابق او بوده است.

بخش رادیویی

سینا واحد

متولد سال ۳۲ در تهران است، محقق تاریخ  شاعر و نویسنده، دارای دکترای افتخاری از کشور آرژانتین. مشاور فرهنگی رئیس جمهور، کاردار فرهنگی ایران در آرژانتین، عضویت در شورای فارابی، عضویت در شورای عالی سینما، عضویت در گروه اجتماعی صدا و سیما، عضویت در شورای گروه تلوزیونی بنیاد شهید، عضویت در شورای موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای فیلم و سریال شبکه یک، عضویت در هیئت داوران اولین جشنواره موسیقی فجر، عضویت در شورای عالی صدا و سیما، عضویت در هیئت داوران جشنواره تئاتر دفاع مقدس و تاریخ‌نگاری قیام گوهرشاد از جمله سوابق و فعالیت‌های او بوده است. سینا واحد، دوره گذشته نیز از اعضای هیئت داوران جشنواره عمار بوده است.

مجتبی شاکری

متولد ۱۳۳۷ تهران است. او در دو رشته پژوهشگری جامعه‌شناسی و حقوق قضایی، مقطع کارشناسی را طی کرد و در ادامه، کارشناسی ارشد را در رشته اطلاعات استراتژیک به پایان برد. شاکری که جانباز هم است، دوره کارگاه داستان‌نویسی را در سال ۷۱ با اساتیدی چون محمدرضا سرشار، ناصر ایرانی، محسن سلیمانی، مرحوم امیرحسین فردی، مصطفی رحماندوست، به همراه تنی چند از نویسندگان جانباز گذراند و از نیمه سال ۷۴ مدیریت دفتر هنر و ادبیات ایثار بنیاد جانبازان را عهده‌دار شد.

از دیگر فعالیت‌های او می توان به داوری بخش فیلمنامه جشنوارة فیلم وحدت، برگزاری چند دوره کارگاه داستان‌نویسی و ۲۰ عنوان کتاب در کنار برگزاری هفتگی حلقه نقد و... اشاره کرد.

علیرضا سربخش

متولد 1342 و دارای مدرک فوق لیسانس حقوق امور بین الملل است. او مدیر عامل مؤسسه سینمایی جانبازان بوده و سال‌هاست که درعرصه سینما، فیلمنامه نویسی، تهیه کنندگی، مدیریت امور سینمایی و... حضوری فعال دارد. این جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس تا امروز بیش از 100 مقاله در روزنامه ها و مطبوعات به چاپ رسانده است.

اکبر رضایی

اکبر رضایی، کارشناسی الهیات دانشگاه قم و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است، او که تحصیلات حوزوی هم دارد، در حال حاضر دانشجوی دکتری مدریت فرهنگی است. رضایی هم اکنون مدیر شبکه رادیویی اقتصاد است. مسئولیت رادیو گفتگو، مدیریت دفتر صدا و سیما در هند، سرپرستی اداره کل صدای استانها و... هم از دیگر سوابق و فعالیت های او است.

زهرا صفائیان

زهرا صفائیان، تهیه کننده، مجری، مدرس و برنامه‌ساز رادیویی است که «مجله بامدادی» رادیو جوان از جمله برنامه‌های رادیویی او است. مدیریت طرح و برنامه شبکه رادیویی تهران، داوری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صدا و سیما و... از دیگر سوابق و فعالیت‌های اوست. او هم‌اکنون مدیر طرح و برنامه صدای استان‌ها در رادیو است.

برنامه تلویزیونی

محمدعلی صائب

متولد ۱۳۵۶ و دانش آموخته رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) است. او خبرنگار و دبیر سرویس اجتماعی روزنامه ابرار، دبیری تحریریه ماهنامه راه، کسب عنوان اول دهمین جشنواره مطبوعات در بخش سرمقاله و یادداشت سیاسی را در کارنامه کاری خود دارد. او هم اکنون، عضو واحد خبر صدا و سیمای استان خراسان جنوبی است.

نجم الدین شریعتی

متولد ۱۳۵۹ تنکابن است و جزو مجریان جوان تلویزیون به حساب می‌آید. او فارغ التحصیل رشته مهندس نرم افزار کامپیوتر است و تحصیلات حوزوی دارد.

شریعتی از سال 79 فعالیت تلویزیونی‌ اش را از برنامه «نیم رخ» آغاز کرد. در حال حاضر او اجرای برنامه پرمخاطب «سمت خدا» را به عهده دارد. حضور او به عنوان مجری در برنامه زلال احکام که پاسخ به مشکلات شرعی مردم بود با سبک خاص گفتاری مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

محمدجواد میری

متولد 1360 در شهر مشهد است. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته فلسفه و کلام اسلامی از دانشگاه دانشگاه امام صادق(ع) دریافت کرده است.

عضویت در تحریریه ماهنامه راه، مربی دوره های مطالعاتی امام و شهید مطهری، مربی کارگاه های نویسندگی و روزنامه نگاری و عضویت فعال در مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس، از جمله فعالیت‌های او بوده است. از جمله کتاب های او می توان به عناوینی چون به یادم باش، آن مرد، ضربه دوازدهم و داستان راستان در 80 دقیقه نام برد.

فیلم ما

جمال یزدانی

متولد سال 1362 مشهد و دانش آموخته رشته فرهنگ و ارتباطات است. تدریس اندیشه امام، عضویت در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی، عضویت در هیئت مدیره سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، عضویت در هیئت اندیشه ورز معاونت فرهنگی سپاه و عضویت در کارگروه محتوایی شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی از جمله سوابق و فعالیت‌های اوست.

حسین شمقدری

متولد ۱۳۶۷ تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت رسانه است. او زمانی که دانشجوی مهندسی دانشگاه شریف بود به سمت فیلمسازی حرکت کرد که نتیجه آن، شکل‌گیری گروه رسانه‌ای «آرمان مدیا» بود.

شمقدری با «یزدان تفنگ ندارد» عنوان برگزیده اولین جشنواره مردمی فیلم عمار را از آن خود کرد. «قطعه ۴۴»، «کمین»، سه گانه «میراث آلبرتا» و «۳۳ سال سکوت» از جمله آثار شاخص این مستندساز است. او داوری چهارمین دوره جشنواره عمار را هم در کارنامه دارد.

محسن اردستانی رستمی

محسن اردستانی، متولد سال ۱۳۶۸ و کارشناس علوم قرآن و فیلمساز و برنده لوح تقدیر از ٢٩اُمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه داستانی «روزی روزگاری در رفح» است. او برنده فانوس بخش بین الملل پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار برای مستند «کرار» و برنده لوح تقدیر بخش مدافعان حرم ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار برای مستند «معلم» هم است.

از دیگر سوابق او می توان به تاسیس و مدیریت وبلاگ «مبارزکلیپ» در سال 88، دریافت لوح تقدیر بخش نقد درون گفتمانی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار برای مستند «گنج پنهان» و کسب جایزه ویژه هیات داوران اولین جشنواره مدافعان حرم اشاره کرد. در ضمن او موفق به دریافت دستکش «ننه عصمت» از هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شده است.

نقد و مقالات

سینا واحد

متولد سال ۳۲ در تهران است. محقق تاریخ، شاعر و نویسنده، دارای دکترای افتخاری از کشور آرژانتین. مشاور فرهنگی رئیس جمهور، کاردار فرهنگی ایران در آرژانتین، عضویت در شورای فارابی، عضویت در شورای عالی سینما، عضویت در گروه اجتماعی صدا و سیما، عضویت در شورای گروه تلوزیونی بنیاد شهید، عضویت در شورای موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای فیلم و سریال شبکه یک، عضویت در هیئت داوران اولین جشنواره موسیقی فجر، عضویت در شورای عالی صدا و سیما، عضویت در هیئت داوران جشنواره تئاتر دفاع مقدس و تاریخ‌نگاری قیام گوهرشاد از جمله سوابق و فعالیت‌های او بوده است. سینا واحد، دوره گذشته نیز از اعضای هیئت داوران جشنواره عمار بوده است.

سعید مستغاثی

سعید مستغاثی، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی است. او از ابتدای سال ۱۳۸۷ به ریاست انجمن منتقدان سینمای ایران برگزیده شد. مستغاثی کار تحقیقاتی و نوشتاری را از سال ۱۳۶۷ با انتشارات سروش و کتاب «تقویم تاریخ انقلاب اسلامی» آغاز کرد و از اوایل دهه ۷۰ بوسیله همکاری با بنیاد سینمایی فارابی و فصلنامه این بنیاد وارد مطبوعات سینمایی شد و از آن پس در نشریات مختلف قلم زد.س

مستغاثی از آغاز تأسیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در سال ۱۳۷۴، عضو آن بود و از سال ۱۳۸۶ وارد شورای مرکزی آن شد و در سال ۱۳۸۷ به ریاست این انجمن انتخاب شد.

مجید بذرافکن

متولد 1360 دزفول و دانش‌آموخته کار‌شناسی ارشد «معارف اسلامی و علوم سیاسی» دانشگاه امام صادق(ع) و دکتری تدریس انقلاب اسلامی است. بذرافکن همچنین کار‌شناس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بوده و تدریس «انقلاب اسلامی» در دانشگاه از فعالیت‌های اوست. او داوری ادوار گذشته جشنواره عمار را در کارنامه دارد.

بخش فیلمنامه

انسیه شاه حسینی

متولد سال ۱۳۳۳ گرگان، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینماست. او فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست. شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته است. «شب بخیر فرمانده»، «زیباتر از زندگی»، «پنالتی» و «غروب شد بیا» از جمله آثاری است که او کارگردانی کرده است.

منصور انوری

متولد 1334  قریه «بیش آقاچ» نیشابور است و نخستین آموزه های خود را با فراگیری آیات قرآن آغاز کرد. نخستین داستانش را در روزنامة خراسان به چاپ رساند و با دومین اثرش از سوی صداوسیما به همکاری دعوت شد.

انوری در طول یک دهه آثار مختلفی برای رادیو و تلویزیون به نگارش درآورد. ازجمله آنها می توان به فیلمنامه سریال های صفورا، عشق و خاکستر، شراره، دکتر و پیر، سرگذشت شهید شیخ فضل الله نوری و شهید کاوه و تله فیلم های زائر پیاده، خشم کبری، بی بی سی، حضور نامرئی، آن یار سفر کرده، سفر عشق و درۀ شیرهای سنگی اشاره کرد.

محمد صادق کوشکی

دکتر محمدصادق کوشکی، محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی، که در سال 1369 وارد دانشگاه امام صادق(ع) شد و در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرد. او دارای دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

کوشکی اکنون عضو هیأت علمی و رئیس گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تهران بوده و سابقه ریاست دفتر هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی را در کارنامه خویش داراست. از وی چندین کتاب و ده‌ها مقاله در خصوص اندیشه سیاسی اسلام، اندیشه­های امام خمینی(ره)، غرب شناسی، جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم و مسایل جهان اسلام موجود است که در نشریات مختلفی به چاپ رسیده است. او داوری ادوار گذشته جشنواره عمار را برعهده داشته است.

هادی حاجتمند

متولد سال 1362 در نیشابور است. از 1379 وارد عرصه فيلم سازي شده و در کارنامه کاری او آثاری چون مجموعه مستند «اوستا عبدالحسين»، مستند «حديث طوبي»، مستند «بازگشت به اورامانات»، مستند «خانم طاها»، مستند «پدری از جنس باران»، مستند «من از دیار حبیبم»، مستند «آرمیتا»،، مستند «آب آتش آب»، مستند «سفر به گرای 360 درجه» و فیلم سینمایی «اشنوگل» به چشم می خورد. او با مستند «انتهای فلسطین جنوبی» فانوس چهارمین و با مستند «آنا» لوح افتخار ششمین جشنواره عمار را نیز کسب کرده است.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همزمان با ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، ششم الی 15 دی ماه در تهران و دیگر نقاط کشور برگزار می‌شود. همچنین علاقمندان جهت دریافت و اکران فیلم‌های این جشنواره می‌توانند «ثبت نام» را به 3000450 ارسال یا به AmmarFilm.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها