همایش مدیران بنیاد حفظ آثار-6/ امیر گرامی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

انتشار سالانه 700 عنوان کتاب/ ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور‌های اروپایی

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تاکید بر اینکه این سازمان به دنبال ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشورهای اروپایی است، گفت: سازمان ادبیات اردیبشهت‌ماه سال آینده با بیش از 700 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ - 07January 2018

انتشار سالانه 700 عنوان کتاب/ ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور‌های اروپاییامیر سرتیپ دوم حمیدرضا گرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه جهاد دفاع پرس، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در پنج سال گذشته، اظهار داشت: در طول این سال‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های محتوایی و سازمانی متعددی را در حوزه دفاع مقدس انجام داده‌ایم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان برگزاری جشنواره‌های مختلف در راستای تولید آثار دفاع مقدس است که همواره در طول سال این جشنواره‌ها در موضوعات مختلف با محوریت تولید محتوا برگزار می‌شود.

امیر گرامی در این رابطه گفت: برای نمونه در اول آذر‌ماه جشنواره داستان کوتاه یوسف را برگزار کردیم که در این جشنواره 1 هزار و 25 داستان کوتاه توسط نوجوانان، جوانان و نو قلم‌ها تولید شد که در نوع خود کم‌نظیر و قابل تامل است.

وی تصریح کرد: سوم بهمن‌ماه نیز مراسم اختتامیه کتاب سال دفاع مقدس را در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهیم داشت که به نظر من بعد از کتاب سال جمهوری اسلامی ایران این جشنواره جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در این رابطه گفت: نزدیک به 2 هزار کتاب دفاع مقدسی که طی سال‌های 93 و 94 منتشر شده، توسط 23 گروه داوری ارزیابی شده و آثار برتر را انتخاب شده‌اند که در مراسم اختتامیه به کتاب برگزیده، ناشر برگزیده، خادم نشر و دیگر مسئولان مرتبط جوایزی اهدا می‌شود و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای مهم سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ترویج فرهنگ دفاع مقدس در خارج از مرزهاست که در این رابطه حضور در کشورهای عربی، ترکی و اروپایی و نمایشگاه‌های بین‌المللی را مد نظر داریم.

امیر گرامی در این رابطه افزود: مهرماه سال‌جاری در نمایشگاه فرانکفورت آلمان که نمایشگاهی در حوزه گفتمان و تعامل بود، شرکت کردیم، در این نمایشگاه موفق شدیم با پنج کشور پروتکل‌هایی را در حوزه ارائه محصولات امضا کنیم.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری نهضت ترجمه و فعالیت فرهنگی با دیگر کشورها را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در نمایشگاه برونیای ایتالیا در اوایل فرودین‌ماه شرکت کنیم و محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه و به فروش برسانیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پایان از حضور این سازمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و افزود: اردیبشهت‌ماه سال آینده با بیش از 10 غرفه و 700 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به‌طور متوسط هر ساله 700 عنوان کتاب را منتشر کرده‌ایم، افزود: در طول چند سال اخیر هزار و 700 کتاب به چاپ رسیده است، که در طول تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیشترین تولید را داشته‌ایم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار