در مراسم پایان طرح بزرگ قرآنی 1448 عنوان شد

دارابی: شبکه قرآن و معارف سیما به زبان عربی و انگلیسی افتتاح می‌شود

معاون سیما در مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 با اعلام این خبر گفت: تحقیقات اولیه برای راه‌اندازی این شبکه صورت گرفته است و به رئیس سازمان داده شده، مسلما افتتاح این شبکه اتفاق بزرگی در زمینه قرآن و معارف خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹ - 08September 2014

دارابی: شبکه قرآن و معارف سیما به زبان عربی و انگلیسی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، روز گذشته سالن همایش صدا و سیما حال و هوایی متفاوت از روزهای گذشته را تجربه میکرد، و بر خلاف روزهای دیگر و همایشهای دیگر که گاهی حتی نیم ساعت بعد از شروع برنامه هنوز خبری از جمعیت نیست و بیشتر صندلیها خالی است دیروز قبل از شروع مراسم تمام صندلیها پر شده بود.

افراد قرآنی که در طرح 1448 شرکت کرده بودند از پیر و جوان و مرد و زن به اختتامیه این طرح آمده بودند. در ابتدای این برنامه که با حضورحجت الاسلام گلپایگانی، دارابی معاون سیما و  جمعی از مدیران قرآنی کشور مانند حمید محمدی، رئیس شورای توسعه قرآنی و قره شیخلو مدیر سازمان دارالقرآن و جمعی دیگر از اساتید، قاریان، حافظان و مدیران قرآنی برگزار شد بعد از تلاوت قرآن، و خواندن سرود ملی کلیپهایی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) پخش شد.

حضور نوجوانان مذهبی و پاکی که به عشق قرآن در این مراسم شرکت کرده بودند بیش از هر چیز دیگری توجه انسان را به خود جلب میکرد، به طوری که حتی حجت الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود که بعد از یک قرعهکشی نمادین ایراد کردند گفت: من از دیدن حافظان خردسالی که در این طرح شرکت کردهاند و اینجا نیز حضور دارند لذت میبرم.

برگزاری تواشیح، قرعه کشی نمادین و برنامه پرسش و پاسخ معلمان قرآنی از کسانی که در طرح 1448 شرکت کرده بودند از دیگر برنامههای این مراسم بود.

 دارابی، معاون سیما در مراسم اختتامیه 1448 اظهار داشت: من از شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر برگزاری این طرح تشکر میکنم، این نعمت بزرگ قرآنی 12 میلیون نفر مشارکت داشت، سیما در حوزه قرآن و عترت، مناسک سازی و برنامه های قرآنی کارنامه ارزنده و در خور تقدیری دارد، هرچند هرچه در خصوص قرآن کار کنیم کم است.

وی افزود: گفتمان ما در سیما بر پایه قرآن و عترت است و منظومه فکری سیما که به مثابه نقشه راه است نظام امامت و ولایت است، هر چند که در طول 24 ساعت این شبکه قرآن معارف سیما است که برنامه های معارفی را تولید و پخش می کند اما امروز همه شبکه ها تولید برنامه های معارفی را در دستور کار خود دارند.

معاون سیما بیان داشت: در برنامه های رسانه اصل وحدت مسلمانان را مدنظر قرار داده و باید از هر گونه اختلاف جدی پرهیز کنیم به خصوص باید مراقب باشیم که از زبان کارشناسان این اختلافات بیان نشود، ما در برنامه های مختلف چه در نظام تهیه کنندگی چه در برنامه سازی و چه در زمینه کارشناسان زمان محدودی را در نظر خواهیم گرفت یعنی زمان نامحدودی نخواهند داشت تا امکان ارزیابی داشته باشیم.

دارابی گفت: این سخت گیری را بیشتر در حوزه معارفی اعمال خواهیم کرد، معاونت سیما در حوزه معارف و قرآن برنامه های متعددی دارد امسال سال معارف و قرآن اعلام کردیم و عملا تخصیص بودجه و اعتبارات بیشتری را در رابطه با برنامه های معارفی مورد توجه قرار دادیم و وعده ای که را در برنامه های تقدیر از برنامه های نوروز 93 دادیم بیشترش تحقق پیدا کرده است.

معاون سیما گفت: توقع ما این است که مدیران گروه های معارفی همچنان که تلاش دارند تلاش خود را بیشتر کنند.

دارابی در پایان گفت: شبکه قرآن و معارف 2 با زبان انگلیسی تحقیقاتش انجام شده و به رئیس صداو سیما داده شده است، امیدواریم به زودی این شبکه افتتاح شود.

گروسی: کلاسهای حضوری طرح 1448 نسبت به سال گذشته 5 برابر رشد داشته است

حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در طول این طرح گفت: این طرح در 1448 سال نزول قرآن و با محوریت آیات موضوعی سبک زندگی قرآن آغاز شد، 4 میلیون نفر در این طرح شرکت کردند و استقبال خوبی نیز از سوی نوجوانان و خانواده هایشان صورت گرفت.

وی افزود: در طرح امسال نوآوری های بسیار زیادی داشتیم که مهم ترین آن انتخاب آیات مرتبط با سبک زندگی دینی و قرآنی بود، تولید مجموعه برنامه هایی با محوریت موضوعی برای گرروه سنی کودک و نوجوان بهره گیری از مستنهای قرانی و توجه به بحث تدبر قران در حفظ از جمله تغییر برنامه های امسال بوده است.

گروسی تأکید کرد: بعد از مطالبات مقام معظم رهبری طرح های صداوسیما در تابستان امسال به سمت حفظ قرآن معطوف شد، در طی این سه سال 12 میلیون 300 هزار نفر شرکت داشته اند.

گروسی در پایان به رشد طرح 1448 در بخشهای مختلف اشاره کرد و گفت: کلاس هاس حضوری امسال نسبت به سال های گذشته 5 برابر رشد داشته است، مسابقات تلفنی 45 درصد رشد، مسابقات پیامکی 35 درصد رشد و شرکت کنندگان خارجی نیز 19 درصد داشته اند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی: از دیدن حافظان خردسالی که در این طرح شرکت کردند لذت بردم

همچنین در ادامه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: این حقیر سالیان سال است که توفیق حضور در جلسه طرح قرآنی را دارم .

وی در خصوص تقارن اختتامیه این روز با ولادت امام رضا(ع) گفت: حضرت رضا (ع) منشا نزول برکات الهی رد این کشور است، و عاشقان زیادی از دور و نزدیک همواره دلشان برای این امام رئوف می تپد.

گلپایگانگی افزود: در این دنیای مادی خبرهایی در پشت پنجره است که دیدنش چشم بصیرت کوشش مجاهدت و ایمان می خواهد.

وی گفت: به حفاظ خردسالی که  این مجلس هستند نگاه می کنم لذت می برم، اگر تشویق های مکرر رهبری نبود چنین نمی شد .

 محمدی گلپایگانی با ذکر خاطرهای از یکی از شاگردان علامه طباطبایی گفت: از یکی از علما که از شاگردان علامه طباطبایی است پرسیدم هنگامی که به زیارت امامرضا(ع) میروید کدام یک از زیارتنامهها را میخوانید، گفت: من هیچ یک از زیارتنامهها را نمیخوانم زیرا من با مولایم مستقیم سخن میگویم و جوابم را میشنوم.

وی ادامه داد: این عالم برای تأیید این سخنش مثال دیگری آورد و گفت: یک سال به مدینه مشرف شده بودم و فاصله من با ضریح پیامبر(ص) زیاد بود و به دلیل ازدحام نمیتوانستم زیارت کنم. از همان دور به پیامبر گفتم یا رسولالله من نمیتوانم شما را زیارت کنم شما به زیارت من بیایید و پیامبر(ص) آمدند و من ایشان را زیارت کردم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار