رئیس جامعه‌المصطفی:

داعش نتیجه گمراهانه چنگ زدن به قرآن است

آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: مشکل امروز جهان اسلام این است که یا به قرآن پناه نبرده‌اند و یا گمراهانه به قرآن چنگ زده‌اند که نتیجه آن دستگاه‌های متحجر سعودی می‌شود که به داعش منتهی خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ - 15February 2018

داعش نتیجه گمراهانه چنگ زدن به قرآن استبه گزارش دفاع پرس از اصفهان،‌ آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآنی و حدیثی «المصطفی» ضمن گرامیداشت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: باید از کسانی که بیش از دو دهه پیش‌آهنگ حرکت‌های قرآنی و ایمانی بودند، تقدیر کرد.

وی افزود: بیش از 10 هزار نفر در بیست و سومین جشنواره قرآنی و حدیثی «المصطفی» در داخل و خارج کشور شرکت کردند و خدا را شاکریم که امسال در پرتو برگزاری جشنواره قرآن و حدیث از یکی از مراجع عظام و دست‌پرورده‌های قرآن یعنی آیت‌الله حسین مظاهری تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: اصفهان یک پایگاه نورافشان و نقطه پرفروغی در تاریخ اسلام و جهان است، این شهر یک منطقه عادی و معمولی نیست، اگر سابقه کهن این شهر شهیدپرور را ورق زنیم، فراز و فرودهای بسیاری در آن خواهیم دید اما همیشه این شهر سرنوشت‌ساز و در جایگاه تمدنی قرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: علمای اصفهان همواره اثرگذار و تاریخ‌ساز بوده‌اند، مکتب‌های بزرگ فقهی و فلسفی در این شهر پایه‌گذاری شده است؛ چهره‌های بسیاری در این شهر بنیان‌های حدیثی و فقهی را بنا نهاده‌اند که امروز در پرتو این جشنواره از مفاخر امروز اصفهان تقدیر می‌کنیم، کسی که از سابقه درخشانی در تحصیل و تهذیب و تحقیق برخوردارند.

اعرافی تصریح کرد: استان‌هایی که در روزگار پیشین قله‌های بلند علمی داشتند امروز از آن تهی شده‌اند، نسخه شفابخش آیت‌الله مظاهری می‌تواند سایر استان‌ها را هم نجات دهد، درس بزرگ ایشان این است که بسیاری از بزرگان اگر در نقطه‌های عطف اقدام مهاجرانه و مجاهدانه را انجام دهند، شهرهای ما از عالمان بزرگ سیراب خواهند شد.

وی عنوان کرد: درآمیختگی تحصیل و تدریس با اخلاق و معنویت از دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله مظاهری است و تأکید ایشان بر مسائل خانواده درس دیگری است که برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره مفید خواهد بود.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به فرمایش امام علی (ع) پیرامون قرآن یادآور شد: قرآن چراغ ابدی و ازلی است که در سراسر عالم کشف و شهود حاضر است و دریایی است که پایان ندارد و چهارراه بزرگی است که هرکس در آن قرار گرفت گمراه نمی‌شود، شفای همه دردهاست و اگر علاقه‌مندانه و شفاجویانه در پیشگاه قرآن زانو زدیم حتماً دردها و آلام درون ما را التیام خواهد بخشید، قرآن پایه‌های استوار دین است و هرچه از آن بهره گیریم تمام نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در جشنواره المصطفی در قم 30 دستاورد حوزه‌های علمیه در گسترش علم و معرفت بعد از انقلاب بررسی شد اما هنوز در ابتدای راه هستیم و ایران و جهان هنوز به قرآن نیازمند است، نیاز داریم که قرآن با دل و جان و روح همه امت عجین شود و ملت با قرآن زندگی کنند و با آن یک زیست ایمانی را تجربه کنند.

اعرافی با بیان اینکه هنوز راه نرفته در تفسیر قرآن بسیار داریم، اذعان داشت: توسعه مرزهای دانش قرآن به قلمروهای جدید نیاز دارد، المصطفی در نظام رشته‌ای خود طراح 400 رشته و گرایش است که میراث بزرگی برای المصطفی است، از مرحله تفاسیری مثل المیزان باید به تفاسیر جدید و تخصصی و ناظر به سبک زندگی جدید انسان در دنیای معاصر برسیم.

وی ادامه داد: مشکل امروز جهان اسلام این است که یا به قرآن پناه نبرده‌اند و یا گمراهانه به قرآن چنگ زده‌اند که نتیجه آن دستگاه‌های متحجر سعودی می‌شود که به داعش منتهی خواهد شد، اما المصطفی مژده‌دهنده یک نگاه درست و تأکیدکننده یک وحدت مناسب است و تنها نهادی در دنیا است که از هر مذهبی در بین خود می‌پذیرد و متناسب با آن آموزش می‌بیند، اما باید بدانیم که امت اسلام مشترکات بسیاری با هم دارند و باید در مقابل دشمنان بایستند و دانش و اقتصاد خود را ارتقاء دهند، این جشنواره هم سعی کرد بر وحدت امت اسلامی و تمسک ذیل قرآن و منطق عمیق اهل‌بیت پیامبر(ع) تأکید کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها