سردار کارگر:

دفاع مقدس تمام محاسبات جهان استکبار را بر هم زد/ زنان نقش مهمی را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به واقع سربلندی ملت ایران را در پی‌داشت و تمام محاسبات جهان استکبار را بر هم زد.
کد خبر: ۲۸۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 06March 2018

دفاع مقدس تمام محاسبات جهان استکبار را بر هم زد/ زنان نقش مهمی را در دوران دفاع مقدس ایفا کردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز در اولین گردهمایی سراسری «ره یافتگان نور» اظهار داشت: این مراسم ارزشمند با نام «حس پروانگی» و تلاش دوستان برگزار شده است که امیدواریم همانطوری که سفر به راهیان‌نور سبب کسب اندوخته‌های معنوی و ارزشی و تحولی مثبت برای شما عزیزان شد، به همان ترتیب نیز حس پروانگی برای همه و حتی خود ما نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به ارزش‌های والای دفاع مقدس و ضروت انتقال آن به نسل جوان گفت: دفاع مقدس به واقع سربلندی ملت ایران را در عرصه های مختلف در پی داشت و تمام محاسبات جهان استکبار را بر هم زد.

سردار کارگر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس که یکی از مصادیق بارز آن مسئله راهیان نور است، گفت: مقام معظم رهبری در ۱۷ دی ماه مطلب مهمی را در خصوص دفاع مقدس فرمودند مبنی بر اینکه «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ، این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست».

وی با اشاره به تاریخ ۱۰۰ سال گذشته ایران و واگذاری بخش هایی از سرزمین‌مان به بیگانگان گفت: کشور ما در ۱۰۰ سال گذشته در هر جنگی که وارد شده است، قسمتی از خاک و عزتمان را تقدیم بیگانه کرده بود، اما در دوران دفاع مقدس ما حتی یک وجب از خاک کشورمان را ندادیم و عزتمندانه دفاع کردیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در ابتدای جنگ تحمیلی ما به لحاظ نظامی از وضعیت مناسبی برخوردار نبودیم تصریح کرد: ما با دست خالی در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادگی کردیم و دفاع مقدس یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بود، چرا که به گفته آمریکایی ها ۳۶ کشور جهان از رژیم بعث عراق حمایت می کردند.

سردار کارگر گفت: مردم عزیز ما بویژه جوانان و نوجوانان و بانوان بزرگوار در دوران دفاع مقدس در برابر سختی ها و شدائد ایستادگی کردند و بواسطه همین ایستادگی ها و فداکاریی ها بود که توانستیم به موفقیت دست یابیم.

وی گفت: ما در ۷ استان کشور ۵۸ یادمان دفاع مقدس ثبت شده داریم که این یادمان ها در واقع نقاطی هستند که حوادث بزرگی در آنها اتفاق افتاده است.

سردار کارگر در این رابطه به یادمان شلمچه اشاره کرد و گفت: این منطقه از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده و عملیات های بیت المقدس، رمضان، کربلای ۴، کربلای ۵ در آن واقع شده و می توان گفت وجب به وجب این ۵۸ یادمان به خون شهدا آغشته است و به واسطه خون شهدا حفظ شده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده جوانان از فضای معنوی راهیان نور گفت: امیدواریم هنگامی که به این مناطق مقدس سفر می کنیم، بتوانیم با اهداف و آرمان های شهدا آشنا شویم و از این عزیزان درس عبرت بگیریم. امروز حس زیبایی که شما عزیزان در بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس دارید، ارزشمند و ستودنی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با خطاب قرار دادن جونان و نوجوانان گفت: شما عزیزان از ضمیر و فطرت پاکی برخوردارید، لذا پذیرش زیادی نسبت به درک ارزش‌های معنوی دفاع مقدس دارید.

وی ادامه داد: نسل امروز، از نوجوانان و جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس بهترند، چراکه مقام معظم رهبری به شما امید بسته اند و از شما عزیزان بسیار تعریف می کنند.

سردار کارگر افزود: روزی که خدمت مقام معظم رهبری گزارشی مبنی بر اینکه شش میلیون نفر در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کرده اند، دادیم و گفتیم که ۷۰ درصد آنها جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند، ایشان فرمودند اتفاقا باید همین جوان هایی که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اند به مناطق عملیاتی سفر کنند.

وی در پایان با اشاره به برخورد مناسب اسیر ۱۶ ساله «مهدی طحانیان» در مواجهه با خبرنگار غیر محجبه بیگانه گفت: این تصاویر به ما نشان می دهد که تربیت یافتگان مکتب امام، در واقع تربیت یافتگان مکتب الهی هستند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار