ما توانستیم ۴۷۷/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تأکید کرد؛

لزوم تلاش ستاد راهیان نور برای معرفی یادمان شهید «چاغروند» به زائران

«حجت‌الله ناصرپور» گفت: ستاد مرکزی راهیان نور می‌بایست به عنوان یک هدف در سیاست‌گذاری و هدایت کاروان‌های راهیان نور، یادمان شهید «غلامرضا چاغروند» را به نسل جوان معرفی کند، تا چراغ راهنمایی برای هدایت جوانان این مرز و بوم باشد.
کد خبر: ۲۸۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ - 30March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، شهید «غلامرضا چاغروند» بعدازظهر دوازدهم مهرماه سال ۵۹ به‌عنوان خلبان یک بالگرد در منطقه دهلران در حال پرواز بود، منطقه چند ساعت قبل به علت عقب‌نشینی نیرو‌های ایرانی در اشغال نیرو‌های بعثی بود‏‎‎، نیرو‌های دشمن به محض دیدن بالگرد آن را مورد هدف گلوله‌های خود قرار دادند بالگرد به‌سمت کوه‌های اطراف پرواز کرد و به‌علت اصابت گلوله به هلی‌کوپتر و زخمی شدن کمک خلبان در یک کیلومتری جالیز بر زمین نشست.

بلافاصله نیرو‌های مهاجم هلی‌کوپتر را به محاصره کرده و سرنشینانش را به اسارت درآوردند، فرمانده بعثی‌ها از خلبان می‌خواهد به امام خمینی (ره) توهین کند که با مقاومت وی روبه‌رو می‌شود. این ایستادگی و مقاومت ایشان تا جایی ادامه دارد که یکی از افسران عراقی با سرنیزه به سمت او حمله می‌کند و سر از تن او جدا می‌کند.

با این‌که یادمان این شهید والامقام در استان ایلام واقع است، اما با توجه به این‌که شهید چاغروند اهل استان لرستان بود، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر آن داشت تا پیگیر علت عدم حضور کاروان‌های راهیان نور از یادمان این شهید قهرمان میهن شود.

شهدا چراغ راهنما و مصباح الهدی واقعی امت هستند

«حجت‌الله ناصرپور» در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، اظهار داشت: ستاد مرکزی راهیان نور می‌بایست به عنوان یک هدف در سیاست‌گذاری و هدایت کاروان‌های راهیان نور، یادمان شهید «غلامرضا چاغروند» را به نسل جوان معرفی کند، تا چراغ راهنمایی برای هدایت جوانان این مرز و بوم باشد.

وی افزود: شهدا چراغ راهنما و مصباح‌الهدی واقعی امت هستند و حرکت فوق‌العاده ارزشی این شهید عزیز، زیبنده روایت‌گری راویان دل‌سوز راهیان نور است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: امروز جوانان ما تشنه حقیقت و فهم مبانی ارزشی و معنوی انقلاب اسلامی به‌ویژه ارزش‌های تولیدشده در انقلاب دفاعی هشت سال دفاع مقدس هستند و حرکت ارزشی و معنوی این شهید جاوید و گران‌قدر، الگوی بسیار مهمی در ولایت‌مداری است که باید قصه چشیدن شهد شیرین شهادت «غلامرضا چاغروند» سینه به سینه گشته تا برای نسل‌های متمادی انقلاب هویت‌سازی کند.

ناصرپور خاطرنشان کرد: امروز موقعیت این یادمان، حال غریبانه‌ای دارد و رسیدگی به آن ضروری است.

شهدا چراغ راهنما و مصباح الهدی واقعی امت هستند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار