«رویای آمریکایی» روایتگر ناگفته‌هایی از دخالت آمریکا در جنگ تحمیلی

مدیر انتشارات ۲۷ بعثت گفت: کتاب «رویای آمریکایی» تازه‌ترین کتاب این انتشارات است که با نگارش و نگاهی نو توسط گلعلی بابایی تألیف شده است.
کد خبر: ۲۸۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ - 22April 2018

ناگفته‌هایی از نقش آمریکا علیه دفاع مقدس در «رویای آمریکایی»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مازیار حاتمی مدیر نشر 27 بعثت از رونمایی «کتاب رویای آمریکایی» خبر داد و گفت: کتاب «رویای آمریکایی» تازه ترین کتاب انتشارات نشر 27 است که با نگارش و نگاهی نو توسط گلعلی بابایی تألیف شده و به ناگفته‌ها، نقش و حضور آمریکا و غرب در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران و حمایت و پشتیبانی از رژیم بعث می پردازد. 

وی ادامه داد: این کتاب جنگ نیابتی آمریکا علیه ایران از ابتدا تا آخر جنگ و از جهات مختلف بررسی و در 13 عنوان فهرست بندی شده است.

حاتمی در خصوص رونمایی از کتاب رویای آمریکایی اظهار کرد: مراسم رونمایی از کتاب رویای آمریکایی سه شنبه 4 اردیبهشت 97 از ساعت 17 با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ، نادر طالب زاده، محمدصادق کوشکی در کافه نخلستان سازمان هنری رسانه ای اوج واقع در خیابان شهید طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر شمالی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص لزوم پرداختن به این موضوعات در نشر 27 گفت: هدف‌گذاری نشر 27، بررسی کارنامه عملیاتی لشکر 27 در دوران دفاع مقدس است اما در بعضی از این موارد و موضوعات دوران دفاع مقدس قطعاً باید شفاف سازی هایی را انجام داد. بطور مثال کتاب شراره های خورشید ارتباط تنگاتنگی با کتاب رویای آمریکایی دارد و هر کسی که کتاب شراره های خورشید را بخواند و پس از آن کتاب رویای آمریکایی را مطالعه کند، متوجه می شود ما در هیچ یک از عملیات ها تنها با عراق نمی‌جنگیدیم، بلکه با یک رژیمی می‌جنگیدیم که چندین تفکر پشت سر آن بود که باید ابعاد آنها بررسی شود.

مدیر نشر 27 بعثت همچنین در خصوص پرداختن دیگر انتشارات های دفاع مقدسی به موضوعات پشت پرده جنگ گفت: در دوران قبل، حین و پس از دفاع مقدس، برهه هایی وجود دارد که  در آن مطالب و بحث های نهفته است که باید به آن پرداخته شده و ذهن مخاطب اقنا شود. البته لازمه ورود به این حوزه پژوهش های زیاد و حضور بلند مدت در این موضوع و حمایت های همه جانبه از این نوع موضوعات است تا بصورت عمق به آن پرداخته شود تا بتواند ذهن پرسشگر جوانان را پاسخ دهد. 

انتهای پیام/ 120

نظر شما
پربیننده ها