نمایش عزت و اقتدار (12)/ سرلشکر فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

برای مقابله با داعش نیازی به سربازان ایرانی نیست/ ائتلاف آمریکایی توطئه‌ای عظیم برای منطقه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیازی به ورود سربازان ایرانی برای جنگ با داعش نیست، گفت: به عنوان مسئول نیروهای مسلح فکر می‌کنم که ائتلاف آمریکایی، توطئه‌ای عظیم برای منطقه است.
کد خبر: ۲۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 22September 2014

برای مقابله با داعش نیازی به سربازان ایرانی نیست/ ائتلاف آمریکایی توطئه‌ای عظیم برای منطقه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر بسیجی دکتر «سید حسن فیروزآبادی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اشاره به ائتلاف آمریکا و چند کشور دیگر علیه داعش اظهار کرد: موضع جمهوری اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده و رئیسجمهور نیز در آن تاکید کردند.

وی با بیان اینکه به عنوان مسئول نیروهای مسلح فکر میکنم که این ائتلاف توطئهای عظیم برای منطقه است، تاکید کرد: نگاه ما این است که با توجه به شکست خوردن ائتلاف قبلی و طرح خاورمیانه بزرگ خانم رایس، امروز آمریکا و همپیمانانش در پی ورود به منطقهاند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این ائتلاف به نام اقدام علیه داعش قصد دارد سرپنجههای خود را در خاک عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه فرو کند. پس از اقدام علیه داعش نشانههای این حرکت آشکار خواهد شد.

وی با بیان اینکه داعش دامی برای بدنام کردن اسلام از سوی استکبار جهانی است، گفت: مقامات آمریکایی پیش از این نام داعش را با عنوان مملکت اسلامی ذکر میکردند تا جنایات این گروهک به اسم اسلام زده شود و هم اکنون با شکل دادن به ائتلافی که کشورهای عضو آن درگیر مسائل منطقهای و اقتصادی هستند به نظر نمیآید که قصدشان اقدام جدی علیه داعش باشد.

سرلشکر فیروزآبادی در پاسخ به سؤالی پیرامون اظهارات یکی از فرماندهان نظامی غرب درباره توان موشکی ایران و برهم خوردن موازنه قدرت در منطقه، تصریح کرد: بدیهی است جمهوری اسلامی ایران به عنوان امالقرای امت اسلام و مرکز انقلاب اسلامی و رهبری ولایت فقیه، مقام اول اقتدار در منطقه را داشته باشد و اگر این به معنای بر هم زدن معادله است ما به آن افتخار میکنیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه ایران برای مقابله مستقل با داعش، تاکید کرد: نیازی به ورود سربازان ایرانی برای جنگ با داعش نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، داعش را ساخته عملیات روانی رسانههای صهیونیستی عنوان کرد و گفت: نیازی نیست نیروی نظامی به عراق برود و شما دیدید مردم عراق و ارتش با همراهی مرجعیت آنها را عقب راندند.

وی اضافه کرد: شکست محاصره آمرلی باید با فتح خرمشهر مقایسه شود و عقب راندن داعش از اطراف عراق و دیگر مواضع آن نشان میدهد که این گروهک عددی نیست و مردم عراق قادرند در صورتی که از آنها پشتیبانی شود و در مقابل نیز به داعش کمک نشود، آنها را عقب برانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما و عراق یک کشور هم مرز هستیم اظهار داشت: ما به این کشور کمکهای مستشاری و مشاوره نظامی میدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار