گزارشی از نمایش عزت و اقتدار در رژه 31 شهریور نیروهای مسلح

پیام یک رژه: خطر موشک‌های بالستیک برای رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد

موشک های دوربرد بالستیک از مهمترین تسلیحات به نمایش درآمده در رژه سی یکم شهریور است که قطعا دشمنان نظام را مایوس می‌کند.
کد خبر: ۲۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶ - 22September 2014

پیام یک رژه: خطر موشک‌های بالستیک برای رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، رژه امروز یگانهای نظامی زمینی، هوایی، ارتش و سپاه پاسداران، سازمان بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی، عشایر قهرمان، در مقابل رییس جمهور حجتالاسلام حسن روحانی و فرماندهان ارشد این نیروها اجرا شد.

بر اساس این گزارش در بخشی از این مراسم نمایش ۱۲ فروند موشک دوربرد بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انجام شد که این موشکها شامل ۴ فروند موشک دوربرد «سجیل» با برد ۲ هزار کیلومتر، ۴ فروند موشک «قدر F» با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و ۴ فروند موشک «قدر H» با برد ۱۳۵۰ کیلومتر بودند.

 
 
یقیناًاینها بخشی از توانمندی جمهوری اسلامی در عرصه موشکی است و همان موشکهای دور برد بالستیکی هستند که بهواسطه فشار رژیم اشغالگر قدس، بارها از سوی مقامات مذاکره کننده غربی در جریان پرونده هستهای بهعنوان یک اهرم فشار، ادامه روند مذاکرات را تحتالشعاع قرار داده است.

اما پیش از هر چیز اجرای مراسم سی ویکم شهریور امسال میتواند برای رژیم صهیونیستی دارای پیامهای جدی باشد؛ رژیمی که به رغم تمامی تلاشها و فرافکنیهای خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصههای بینالمللی بازهم آثار توانمندی ایران را در عرصههای موشکی و تسلیحاتی مشاهده میکند. نمایش توانمندی تسلیحاتی فرزندان این مرز و بوم برای کشور ما که همواره در راستای منافع ملی خود بر پایه احترام به کشورهای دیگر گام برداشته افتخاری دیگر محسوب میشود.

کشوری که در عرصه بینالمللی، اساس دیپلماسی خود را بر محور دکترین دفاعی تعریف کرده است و هیچگاه در طول عمر سیوچند سالهاش برای کشورهای منطقه و فرامنطقهای موجب تهدید و ارعاب نشده است و همواره بر صلح مبتنی بر عدالت و احترام متقابل و حمایت از ملتهای مظلوم تاکید کرده است. امروز بار دیگر با اجرای رژه نظامی و تسلیحاتی بارقههای امید در دل ملتهای مظلوم دنیا و موجبات خشم استکبار جهانی را فراهم آورد.

با ذکر این مقدمه در ادامه این گزارش به ذکر نام و مختصات برخی از تجهیزات ارائه شده در این مراسم اشاره میشود.

 یگانهای محمول نیروی زمینی سپاه
 
یگان نمونه زرهی سپاه پاسداران شامل تانک رخش، رخش واکنشی، تانک ریکاوری شبدیز، نفربر زرهی ذوالجناح، نفربر براق با قابلیت خمپارهانداز ۱۲۰ م. م، توپ خودکششی ۱۷۰ برد بلند باقابلیت اجرای آتش بالا، تانک ریکاوری شده شبدیز بودند.

تجهیزات یگانهای موشکی و توپخانه سپاه

موشک زلزال ۱، راکت فجر ۳
 
یگانهای نمونه محمول هوا و فضای سپاه پاسداران
 
سامانه موشکی پدافندی سوم خرداد که موشکهای طائر ۲ بروی آن نصب شده بود.
سامانه موشکی پدافند هوایی طبس ۱ که چندین موشک طائر ۲ بر روی آن دیده میشد.
سامانه راکت انداز ۱۷۰ م. م، سامانه موشکی تور ام ۱، راکت انداز ۱۰۷ م. م بهینه سازی شده کاووش
 


یگانهای موشکی نمونه زمین به زمین
 
سکوی پرتاب دو فروندی ذوالفقار، سامانه موشکی زلزال، سامانه دوربرد سوخت مایع قدر، سامانه موشکی خرمشهر با موشکهای طائر، موشک بالستیک زلزال ۴ فروند با سوخت مایع، سر جنگی جداشونده، شدید انفجار و با برد ۱۳۵۰ کیلومتر جزو موشکهای دوربرد ساخت صنایع دفاع محسوب میشود. موشک برد بلند سجیل با انواع سوختهای مایع و جامد با برد ۲۰۰۰
 
سامانههای پدافندی و تجهیزات نیروی دریایی سپاه پاسداران

سامانه موشکی و پدافندی سوم خرداد با قابلیت انهدام ۴ هدف به طور همزمان توسط ۸ فروند موشک، موشکهای ضدکشتی و بالستیک هرمز ۱ که موشکی ضد رادار است و میتواند رادارهای روی ناو هواپیمابر یا یک سایت پاتریوت در خشکی و یا یک سایت راداری جستجوگر را منهدم کند.
 


موشکهای ضد کشتی و بالستیک هرمز ۲، موشک بالستیک و ضد کشتی خلیج فارس با برد ۳۰۰ کیلومتر، موشک فاتح ۱۱۰ که موشکی نقطهزن و پر قدرت محسوب میشود. این موشک از جمله موشکهای زمین به زمین هدایت شونده و برد کوتاه است که از سوخت جامد بهره میبرد.

نیروی زمینی ارتش نیز سامانه موشکی ضد زره، خودروی تاکتیکی نینوا، خودروی فوق سنگین ذوالجناح، نفربر فجر F۱۱۳ ارتقا یافته، توپ ۲۳ میلیمتری سداد، تانک سهیل، تانک صمصام، تانک تی ۷۲، تانک ذوالفقار مدل کلاسیک، تانکهای جدید ذوالفقار، تانک چیفتن، تانک پلگذار، توپ ۱۳۰ میلیمتری کششی، توپ ۲۳ میلی متری خوکششی هویزه (هویتزر)، سامانه موشکانداز فجر ۵، موشک زمین به زمین نازعات ۶، نازعات N۱۰، موشک زلزال و خودروی حامل پخش پارازیت افان را به نمایش گذاشت.

همچنین نیروهای حافظ صلح UN نزاجا به همراه نفربرهای پست فرماندهی خود از مقابل جایگاه عبور کردند.
 
 
سامانه ارتباط تراک / دارای دو سیستم مجهز
موشک شلمچه /سه فروند
لانچر متحرک قادر
موشک سجیل
موشک قدر
موشک یاسر
موشک کروز قائم
موشک زوبین
موشک فکور ۹۰
موشک کروز قادر
بمب هوشمند ۲ هزار پوندی (نهاجا)
تسلیحات هواپایه بهینهسازی شده نیروی هوایی

تجهیزات رونمایی شده متعلق به نیروی دریایی ارتش نیز شامل موارد زیر است:
 
راکتانداز ۱۷۰ میلیمتری
ماکت ناوشکن جماران
ماکت زیردریایی سبک کلاس غدیر
موشکهای سطح به سطح نور و والفجر ۲
قایق ضربتی شهاب
مینچسبان نداجا
رادار «کیهان»
رادار «آرش»
 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار