چرایی کاهش ازدواج آسان در جامعه /8

کاهش آمار ازدواج زمینه‌ساز زیان‌هایی جبران ناپذیر

یک آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه، اگر ازدواج در جامعه کاهش پیدا کند،جامعه از جهات متفاوتی دچار زیان می شود، اذعان داشت: در حال حاضر 950 هزار جوان آماده ازدواج هستند که برای دریافت وام با مشکلات زیادی رو به رو شده اند.
کد خبر: ۲۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸ - 04October 2014

کاهش آمار ازدواج زمینه‌ساز زیان‌هایی جبران ناپذیر

دکتر امان الله قرایی مقدم، آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اظهار داشت: در صورت عدم ازدواج جوان ها، بقای نسل به خطر می افتد، ضمن اینکه به لحاظ اقتصادی نیز بسیار زیان بخش خواهد بود، چرا که در ابتدا باید اقتصاد خانوادگی شکل بگیرد تا اقتصاد اجتماعی به ثمر برسد.

قرایی مقدم افزود: یکی از کارکرد های مهم خانواده از نظر دین مبین اسلام، تاثیر این نهاد در زندگی اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه است و به عبارتی می توان ازدواج را اهرمی در جهت پیوند بین خانواده و جامعه دانست.

وی با بیان اینکه خانواده به لحاظ فرهنگی نیز نقش موثری را بر ساختار جامعه ایفا می کند، گفت: میراث فرهنگی از جانب خانواده ها به نسل های بعدی منتقل می شود و طی تحقیقی که در سالیان اخیر صورت گرفته است،  در 284 روزی که کودک  در رحم مادر است، چارچوب های ذهنیش شکل می گیرد و این فرهنگ تا پایان عمرش باقی خواهد ماند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:عمده آسیب های اجتماعی مانند، خودکشی،ارتباط های افسار گسیخته جنسی و اعتیاد، ناشی از نابسامانی های خانوادگی است و ازدواج باعث ایجاد پیوند های ارتباطی گسترده ای با جامعه خواهد شد و خلع های روحی و روانی را به حداقل می رساند، ضمن اینکه بسیاری از موفقیت های زندگی انسان ها،نیز به واسطه تحقق یافتن ازدواج صورت می گیرد.

قرایی مقدم اظهار داشت: درابتدا، خانواده ها به صورت گسترده و قبیله ای اداره می شدند، سپس جمعیت خانواده محدود به زوجین و فرزندانشان شد و اخیرا نیز، موج سومی به راه افتاده است و ما شاهد جوانانی هستیم که تمایلی به ازدواج ندارند و طبق آمار منتشر شده 33 درصد از افرادی که در سن ازدواج قرار دارند، اصولا رغبتی به ازدواج ندارند و این مسئله امنیت جامعه را با مخاطره مواجه کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها