در نخستین قسمت از «قصه‌هایی از سرزمین خرداد» روایت می‌شود

خانواده ای که همه اعضایش در جبهه بودند در شبکه افق

شبکه افق امشب با پخش نخستین قسمت از «قصه‌هایی از سرزمین خرداد» به خانواده ای می‌پردازد که همه اعضایش در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند.
کد خبر: ۲۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸ - 23September 2014

خانواده ای که همه اعضایش در جبهه بودند در شبکه افق

به سرویس فرهنگی گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «قصههایی از سرزمین خرداد» عنوان برنامهای جدید از شبکه افق سیماست که درصدد است به فداکاریها و جانفشانیهای مردم به ویژه جوانان شهر ورامین در طول دوران دفاع مقدس بپردازد.

در هر قسمت از این برنامه قرار است مسائل مربوط به یکی از خانوادههای ورامینی که سهمی در دفاع مقدس داشتند مورد بررسی قرار گیرد و خاطرات آنها مرور شود.

خانواده سلمانیان، از جمله افرادی هستند که در ورامین زندگی میکنند و نکته جالب توجه در مورد آنها این است که همگی در جبهههای نبرد حق علیه باطل حضور داشتهاند.

گفتنی است شهرستان ورامین شهدای بسیاری را در طول دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی و همچنین هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده که یکی از مشهورترین وقایع، کشتار کفنپوشان ورامینی به دست عمال رژیم پهلوی است که در اعتراض به بازداشت و تبعید امام خمینی(ره) به سمت تهران در حرکت بودند.

ورامین شهدایی از اصناف مختلف از جمله قشر فرهنگیان را در طول دوران دفاع مقدس نثار کرده و «قصههایی از سرزمین خرداد» سعی دارد گوشهای از این فداکاریها و پایمردیها را از دریچه دوربین به تصویر بکشد.

این برنامه امروز(سهشنبه یکم مهر ۹۳)، ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه افق سیما پخش میشود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها