دبیر همایش "نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس" در گفتگو با دفاع پرس:

رادیو به عنوان پلی میان جبهه و مردم بود

دبیر اجرایی همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس گفت: هدف از برگزاری این همایش یادآوری و بازخوانی نقش ارزشمند و برجسته رادیو در طول دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵ - 27September 2014

رادیو به عنوان پلی میان جبهه و مردم بود

حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران و دبیر اجرایی همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه رادیو در دوران دفاع مقدس نقش بسیار ارزشمند، فعال، حساس و اثر گذاری داشته است، اظهار کرد: رادیو در جنگ تحمیلی در صحنه و سپهر رسانههای دیداری و شنیداری تنها رسانهای که 24 ساعته در دوران دفاع مقدس برنامه داشته رادیو بوده است. این در حالی است که شبکههای سیما در طول  شبانه روز تنها چند ساعت برنامه داشت.

وی افزود: رادیو رسانهی به هوش و به گوشی بود و تازهترین و آخرین خبرها، بهروزترین اطلاعات و حوادث جبهه را به راحتی منتقل کرده و مردم در جریان اطلاعات و حوادث قرار می گرفتند. همچنین رزمندگان حاضردر جبهه با استفاده از رادیو از تحولات اجتماعی، سیاسی، حمایتها و پشتیبانی ی مردم و برنامه ریزیها مطلع می شدند.

شیخ محمدی اضافه کرد: در واقع رادیو به عنوان پلی میان جبهه و مردم و خانواده های رزمندگان بود.

دبیر اجرایی همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس ادامه داد: گواه این ادعا صحبت رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس است که اذعان می کنند پس از انجام عملیاتها بازتاب آن را در رادیو پیگیری می کردیم، این در صورتی است که خود از جزئیات عملیات مطلع بودیم. با انجام این کار خستگی عملیات را به فراموشی سپرده و لذت می بردیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کارکرد رادیو در دوران دفاع مقدس، معاونت صدا تصمیم به برگزاری همایشی با عنوان نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس گرفت.

شیخ محمدی هدف از برگزاری این همایش را  یادآوری و بازخوانی نقش ارزشمند و برجسته رادیو در طول دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این همایش با مشارکت شهرداری تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج مستضعفین، بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس و نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش فردا، روز یکشنبه 6 مهر ماه ساعت 8 الی 12 برگزار می شود. در این همایش از دست اندرکاران و برنامه سازهای رادیو در دوران دفاع مقدس و همچنین از 10خانواده شهدای رادیو تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

مدیر شبکه رادیویی ایران بیان کرد: قطعاً در یک همایش نمی توان به همه ابعاد رادیو در دوران دفاع مقدس پرداخت و حق آن را ادا کرد. امسال تنها تقدیر و تشکری از عوامل رادیو در دفاع مقدس به عمل خواهد آمد.

شیخ محمدی در پاسخ به این سوال که برگزاری این همایش تا چه اندازه میتواند در تبیین نقش رادیو در دفاع مقدس موثر باشد، گفت: حتماً موثر خواهد بود و قطعاً خاطرات آن دوران یک بار دیگر مرور و بازخوانی خواهد شد که برای عوامل رادیو شیرین و خاطره انگیز است. علاوه بر این، تجربیات باید ثبت و ضبط شود و برای آیندگان باقی بماند؛ ضمن اینکه  بسیاری از این تجربیات در حوزههای دانشکدههای علوم و ارتباطات و حوزه هایی که در نقش رسانهه در بحرانها فعالیت می کنند تدریس می شود.

یادآور می شود، همایش نقش ماندگار رادیو فردا با حضور سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن، حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما  و جمعی از اهالی رسانه در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار