زرانژادیان به دفاع پرس خبر داد؛

خاطرات «ننه مریم» کتاب می‌شود

فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس از آغاز نگارش کتاب «ننه مریم» خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ - 30June 2018

خاطرات «ننه مریم» کتاب می‌شود«هادی زرانژادیان» از نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از آغاز نگارش کتابی در خصوص «ننه مریم» که معروف به عمه مدافعان خرمشهر بود خبر داد و اظهار داشت: غرفه مادر شهیدان پور حیدری یا همان «ننه مریم» که علاوه بر حضور فعال در جبهه های جنگ 2 فرزندش نیز به شهادت رسیده اند در موزه خرمشهر موجود است.

وی افزود: لقب «ننه مریم» بیشتر در بین رزمندگان فداییان اسلام معروف است، چون او مدتی را در بین نیروهای فداییان اسلام در هتل کاروانسرا زندگی می کرد اما نیروهای خرمشهر او را عمه صدا می کردند.

زرانژادیان با اشاره به جذابیت سوژه ننه مریم برای خلق آثار هنری بیان کرد: در جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که هر سال در استان خوزستان و در شهر خرمشهر برگزار می شود، از رزمندگان تجلیل خواهد شد. اما اسمی از ننه مریم برده نمی شود. در ابتدا سعی کردیم تا ننه مریم را از طریق رسانه ها به مردم معرفی کنیم و اینکار به‌خوبی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: سالیان گذشته یک مستند درباره ننه مریم کار شد که بیشتر شامل مصاحبه های رزمنده های فداییان اسلام بود. فکر کردیم که لازم است اثری ماندگار که تمامی مصاحبه ها و گفته های راویان را در خود جای داده تولید شود. از این روز پیشنهاد شد کتاب ننه مریم را بنویسیم.

این فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با اشاره به روند کار کتاب «ننه مریم» بیان کرد: در ابتدا به سراغ دختر ننه مریم خانم «مریم پورحیدری» رفتیم و خاطرات او را جمع آوری کردیم. در مجموع حدود 10 مصاحبه تاکنون گرفته شده است و در حال گرفتن مصاحبه های بعدی هستیم.

وی بیان کرد: پیش بینی ما این است که این کتاب را با تصاویر مرتبط و خاطرات در حدود 100 صفحه منتشر کنیم و در هفته دفاع مقدس از آن رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار