در همایش «نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس»

ضرغامی: مردم در زمان جنگ با رادیو به معنای کامل کلمه زندگی می کردند

مهندس سید عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما: رزمندگان در خط مقدم جبهه اخبار و تحلیل های کشور و حتی خطبه های نماز جمعه را گوش م یکردند. این زمانی بود که هنوز تلویزیون فراگیر نشده بود. رادیو رسانه ای انقلابی بود و همه هم کاران هویت انقلابی خوبی در همه بخش های رادیو داشتند.
کد خبر: ۲۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 28September 2014

ضرغامی: مردم در زمان جنگ با رادیو به معنای کامل کلمه زندگی می کردند

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امرز با زحمت و تلاش گروههای تفحص هویت شهید دیگری به نام جواد نظام دوست شناخته شد. در اقع ما شناخته شدیم. با نگاه مجازی و مسامحه شهید شناسایی شد. پدر و مادر بزرگوار این شهید از مشهد آمده و در این مراسم با شکوه شرکت داشتند.

وی افزود: حق است که پیکر این شهید به زادگاه منتقل شود اما اینان با بزرگرواری تمام اجازه دادند که پیکر این شهید در دانشکده صداو سیما باقی بماند.

ضرغامی تصریح کرد: در این جمع رزمندگانی حضور دارند که در دوران دفاع مقدس حضور داشته و تلاش های بسیاری انجام داده اند. از تمامی پیشکسوتان عرصه رادیو در دوران دفاع مقدس سپاسگزارم که معتقدانه در جبهه حضور یافتند، از جمله اینان غلامعلی فتح آبادی است که رهبری ما را در دوران دفاع مقدس بر عهده د اشت. همچنین از فریدون جیران پور نیز باید یاد کنم که در دوران دفاع مقدس در میدان حضور یافتند و چندین بار هم مجروح شدند.

رئیس سازمان صدا وسیما خاطر نشان کرد: در این مراسم باید در مدیران پرکار آن مقطع از جمله محمد هاشمی که مسئولیت سنگینی در اداره صدا و سیما داشتند قدردانی کنم که خدمات ارزنده ای در عرصه رادیو انجام دادند.

ضرغامی با بیان اینکه رادیو در دوران دفاع مقدس نسبت روشنی داشت، بیان کرد: مردم در زمان جنگ با رادیو به معنای کامل کلمه زندگی می کردند. رزمندگان در خط مقدم جبهه اخبار و تحلیل های کشور و حتی خطبه های نماز جمعه را گوش م یکردند. این زمانی بود که هنوز تلویزیون فراگیر نشده بود. رادیو رسانه ای انقلابی بود و همه هم کاران هویت انقلابی خوبی در همه بخش های رادیو داشتند.

وی افزود:صداهای ماندگاری از ان دوران باقی مانده است ازجمله جمشید نجفی، شریعت، کویتی پور، اهنگران و ... که باید از این عزیزان تقدیر و قدردانی کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما با ببیان اینکه شهادت بالاترین هنر است گفت: هنر بر آستان شهادت سر می ساید تا برای خود هویت پیدا کند. کسانی که از هنر برای هنر حرف می زنند امروز به تو خالی بودن آن پی برده اند و امروز مفهومی ندارد. اما اگر هنر برای هنر باشد نهایت و زیباترین مرحله آن شهادت است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم  معامله با خدا مهم است، هر انسان به نسبت توان خود در زندگی مکلف است تا در راه خدا گام بردارد و برای اسلام با خدا معامله کند و اگر کسی در این مسیر از توانمندی خود در این راه استفاده نکرده، باید پاسخگو باشد. که هر یک از این توانمدیها امتحانی برای انسان است و دفاع مقدس مکان به اجرا در آمدن آزمونی بود که تکلیف را به منحصه ظهور برسانیم. شهادت داد و ستدی با خداوند بود که شهدا در این معامله پیروز شدند.

ضرغامی اضافه کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به واسطه شجاعتی که داشتند به مقامی رسیدند که توانستند با خدا معامله کنند و همکاران ما در رادیو هر آنچه توانمندی داشتند در طبق اخلاص گذاشاته و راهی جبهه های حق علیه باطل شدند وهمه به برکت دفاع مقدس کارهای بزرگی را در رادیو انجام دادند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که رادیو در دوارن دفاع مقدس انجام داد ماندگار کردن هنر هنری بود که رزمندگان ما در هشت سال  دفاع مقدس آفریدند و همکاران با هنر خود تلاش  و رشادت های رزمندگان را در قالب سرود، گزارش و برنامه های رادیویی به تصویر کشیده و ماندگار کردند.

ضرغامی تأکید کرد:هنرمندان رادیو، قرآن گونه به جای پرداختن مستقیم به موضوعات، به حواشی پرداخته و ریز موضوعات را برجسته کردند که از اهمیت این اتفاقات خبر می داد.

رئیس رسانه ملی در ادامه گفت: در فضای مجازی گفته می شود که جنگ آیا در ان زمان مفهومی داشته یا نه، در پاسخ باید گفته شود که آیا جنگ بی مفهوم است. در فطرت انسانی اگر به فردی حمله شود نا خود اگاه دفاع می کند جنگ نیز چنین حالتی است. مقاومت در این بین جا افتاده است. مقاومت از دفاع مقدس شروع شده است.

وی افزود: در سراسر جهان جنگ های دیگری هم ضورت گرفته که آنان در طی گذشته بسیاری از آنا نتوانسته اند به بیان جلوه های ان بپردازند و این درحالی است که هشت سال دفاع مقدس با تمام ابعاد آن در قالب های مختلف جلوه گر شده و در سراسر دنیا انعکاس یافته است. زیرا فرهنگ مقاومت فرهنگی ناب و شکل گرفته بر اساس فطرت آدمی اشت.زمانی که فرهنگ مقاومت به میان می آید هر نوع جلوه دیگری درخشش خود را از دست می دهد.

ضرغامی خاطر نشان کرد: مقاوت را می توان در حماسه فلسطین غزه لبنان و ...دید که به خاطر دفاع مقدس است. هشت سال دفاع مقدس که به تعبیر رهبری گنجینه است و امتداد زمانی نیست. همه بر سر این خوان نشسته اند و دارای عزت شده اند. مفهوم جنگ امروز مفهومی روشن است و مقاومت و ایستادگی در کنار ادب و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: به خاطر یک عرف و دیپلماتیک با غرب برخورد می کنیم انان نشان می دهندت که شایستگی این احترام را ندارید و شخصیت اوباشی خود را در مقابل یک شخصیت دینی نشان می دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها