صادقی‌گویا:

نقشه کودتای نقاب از اساس «خام و احمقانه» بود

معاون و فرمانده آتش‌بار نیروی زمینی ارتش در زمان دفاع مقدس گفت: کودتاگرانی که در سال ۵۹ قصد اجرای کودتا از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان علیه نظام را داشتند، عقل‌شان را از دست داده بودند و نمی‌فهمیدند چه کار می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ - 08July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر صادقی گویاامیر «نجاتعلی صادقی‌گویا» در گفت‌وگویی با اشاره به فرارسیدن ۱۸ تیر سالروز کشف و خنثی‌سازی کودتای نقاب، اظهار کرد: طرح و نقشه کودتای نقاب، از اساس و بنیان، خام و احمقانه بود.

وی افزود: به فرض مثال حتی اگر این توطئه کشف و در نطفه خفه نمی‌شد، کودتاگران در نهایت می‌خواستند در برابر ملتی که ۹۸ درصد جمعیتش به جمهوری اسلامی آری گفته‌اند، چه کار کنند؟ صدام هم با آن همه یال و کوپالی که برای خود درست کرده بود، بعد از هشت سال به همان نقطه‌ای برگشت که در آن قرار داشت، این کودتاگران که در برابر صدام اصلا به حساب نمی‌آمدند.

معاون و فرمانده آتشبار نیروی زمینی ارتش در زمان دفاع مقدس ادامه داد: کودتاگرانی که در سال ۵۹ قصد اجرای کودتا از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان علیه نظام را داشتند، عقل‌شان را از دست داده بودند و نمی‌فهمیدند چه کار می‌کنند.

امیر صادقی‌گویا همچنین گفت: وابستگان رژیم سابق اگر عقل داشتند و می‎‌توانستند کاری کنند، باید در زمان همان رژیم این کار را انجام می‌دادند نه اینکه با گذشت ۲ سال از پیروزی انقلاب، تازه به فکر کودتای نظامی بیافتند.

وی تصریح کرد: کودتای نافرجام عده‌ای از افسران، درجه‌داران و همافران در پایگاه شهید نوژه که با حمایت آمریکا و عراق و ضدانقلاب‌های داخلی نظیر شاهپور بختیار انجام شد، انقلاب، نظام و ارتش ما را آب‌دیده کرد و تجریه‌ای گرانبها را به ما هدیه داد.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار