سردار دکتر کارگر:

دفاع مقدس کلید وحدت در کشور به شمار می رود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دفاع مقدس را کلید واژه وحدت در کشور دانست.
کد خبر: ۲۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱ - 29September 2014

دفاع مقدس کلید وحدت در کشور به شمار می رود

به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، صبح امروز  به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان ادارات و نهادهای تابعه قوه قضائیه با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار گردید.

در این مراسم سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ارج نهادن یاد و خاطره امام راحل و شهدای گلگون کفن کشور اذعان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما هشت سال از دین، حیثیت، قرآن و حکومت اسلامی دفاع کردیم و این دفاع مقدس است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جایی دیگر فرمودند " در طول 8 سال کسانی که برای دفاع از مرزهای کشور می رفتند کسی نمی پرسید اهل کجا هستند و در واقع انقلاب اسلامی  و دفاع مقدس وفاق همه جانبه را به وجود آورد".

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما صرفا دفاعی نظامی نبود بلکه دفاعی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود. دفاع مقدس متعلق به یک قشر خاص نیست بلکه متعلق به همه مردم است و مادامی که فرامین امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری را سرمشق خود قرار دهیم پیروز خواهیم بود.

سردار کارگر خاطر نشان کرد: حتی می توان گفت دفاع مقدس صرفا متعلق به مردم ایران نیست بلکه متعلق به همه مردم جهان بوده و امروز می بینیم که وقتی سوریه روش دفاع مقدس را پیش می گیرد قادر به شکست دشمنان تکفیری خود می شود و در موضوع لبنان و غزه و درگیری نیروهای عراقی با داعش زمانی که روش دفاع مقدس ما پیش گرفته و روح بسیجی در آنها دمیده می شود می توانند گروه های تکفیری را شکست دهند.

وی ادامه داد: شما منزلت جمهوری اسلامی را باید خارج از مرزهای کشور ببینید. برای مثال دشمنان ما زمانی با موجودیت جمهوری اسلامی مشکل داشتند اما امروز به دنبال مذاکره با مقامات نظام ما هستند. ما زمانی سیم خاردارها را هم از خارج کشور وارد می کردیم اما امروز به برکت ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به لحاظ علمی به قدری پیشرفت کرده ایم که دشمنان ما را به داشتن بمب اتم متهم می کنند که البته این یک دروغ بزرگ است.

در ادامه این مراسم سردار کارگر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی صحبت کردند؛ شما اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس می بینید. دفاع  باعث شد تا ما در هنر و سینما، کتاب و تالیفات، علوم پزشکی و مهندسی پیشرفت کنیم.

وی گفت: در این زمان سه موضوع  مهم حماسه، معنویت و عقلانیت را یکجا باید دنبال کنیم ضمن اینکه متاسفانه در موضوع عقلانیت انحرافاتی ایجاد شده است و به نوعی عمل شده که گویی بچه های بسیجی بی نظم عمل کرده اند درحالی که در عملیات والفجر 8 عبور از اروند رود با عرض 800 متر و عمق 12 متر کاری غیر ممکن به نظر می رسید که با تحقیق یکساله دانشمندان، ما توانستیم پلی را احداث کنیم که خودروهای سنگین از آن عبور کرده و بمباران دشمن نتواند آن را از بین ببرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: ما تنها در یک ساعت در طول سال قادر به انجام عملیات والفجر بودیم و در همان ساعت خاص این عملیات را انجام دادیم.

سردار کارگر خاطر نشان کرد: در جنگ های دیگر کشورها معمولا اتفاقاتی که برایشان می افتد به عنوان تراژدی محسوب می کنند ولی ما جنگ 8 ساله را به عنوان حماسه می بینیم. اسارت از دید نیروهای نظامی دنیا پسندیده نیست اما اسرای ما کاری ارزشمند کردند که امروز آنها را آزادگان خطاب می کنیم.

وی ادامه داد:  در ساخت سلاح های نظامی، انرژی اتمی و کلیه پیشرفت هایی که در همه شاخه های دیگر صورت گرفته تفکر و روحیه بسیجی حاکم بوده و این تفکر ثمره دفاع مقدس است.

سردار کارگر اذعان داشت: دفاع مقدس گنجینه ای است که تاریخ ساز شده است و اگر به دنبال سبک زندگی اسلامی ایرانی هستیم باید سبک زندگی شهدا، رزمندگان و ایثارگرانمان را الگو قرار دهیم. در واقع برای مقابله با آسیب های اجتماعی بالاترین راهکار ما استفاده از ارزش های دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی نعمتی است که روز به روز پیشرفت کرده و این روند نشان دهنده آن است که آینده درخشانی پیشروی کشور است و ما حتما موفق خواهیم شد ضمن اینکه امروز شاهد آن هستیم که خون شهدا اثر خود را روی دنیا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قدرتی بزرگ در دنیا به شمار می رود اذعان داشت: وجود رهبری معظم انقلاب یک نعمت بزرگ برای کشور محسوب می شود و کسی در این کشور رهبر است که با تقواترین و عادلترین فرد است.

سردار کارگر در پایان اظهار داشت: این روزها کسانی درباره دفاع مقدس اظهار نظر می کنند که صلاحیت ندارند چرا که نه خود در دفاع مقدس حضور داشتند و نه استدلال هایشان درباره این واقعه تاریخی درست است. دفاع مقدس کلید وحدت در کشور به حساب می آید و هر زمانی که درباره دفاع مقدس و شهدا صحبتی می شود همه دست به دست هم می دهند و با هم همدل می گردند. در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه برای کل جهان ام القرا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار