«رضا قلیزاده علیار»:

کتاب «سیمرغ خاکی» در تبریز منتشر می‌شود

معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از انتشار کتاب «سیمرغ خاکی» حاوی خاطرات رزمنده و پیشکسوت لشکر 31 عاشورا «زنده‌یاد حاج علی‌اکبر دانشور» در هفته دفاع مقدس سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۰۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ - 21July 2018

کتاب «سیمرغ خاکی» در تبریز منتشر می شود«رضا قلیزاده علیار» معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در آذربایجان شرقی اظهار داشت: کتاب «سیمرغ خاکی» حاوی خاطرات رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس «زنده‌یاد حاج علی‌اکبر دانشور» مسئول تدارکات لشکر 31 عاشورا در هفته دفاع مقدس سال جاری منتشر و رونمایی می‌شود.

قلیزاده با بیان اینکه زنده‌یاد «علی‌اکبر دانشور» در دوران دفاع مقدس فعالیت‌های چشمگیری در پشتیبانی جنگ داشته است، خاطرنشان کرد: این کتاب زوایای مختلف زندگی و نقش موثر وی در پشتیبانی و تدارکات جنگ را ترسیم می‌کند.

معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: مرحوم دانشور در سال 1358 به عنوان راننده به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سایه تلاش‌ها و همت شبانه‌روزی و نیز مدیریت جهادی خود توانست در سطوح مختلف پشتیبانی جنگ از جمله: مسئول تدارکات لشکر 31 عاشورا، جانشین تدارکات قرارگاههای نجف و کربلا، قرارگاه حمزه سید الشهدا و ... ایفای نقش کند.

وی در ادامه بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دلاور اسلام تاکید و تصریح کرد: دلاوریها و جان فشانی های شهدای والامقام و رزمندگان اسلام باید به نسل جوان و نوجوان انتقال یابد تا جوانان عزیز بدانند که هر چه داریم از شهدا و ایثارگران است.

قلیزاده با بیان اینکه رزمندگان لشکر 31 عاشورا از زنده یاد دانشور خاطره های خوبی دارند، افزود: امید است با انتشار این کتاب بتوانیم نام و یاد او را برای همیشه در تاریخ زنده نگه داریم.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و حوزه هنری استان به زیور طبع آراسته می شود.

گفتنی است «حاج علی اکبر دانشور» پس از انجام خدمات ارزنده در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، در بهمن ماه سال 1396 به یاران شهید خود ملحق شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار