مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره «نشان محبت» در لرستان

«اصغر حقی پور» با اشاره به برگزاری جشنواره «نشان محبت» اظهار داشت: این جشنواره با هدف جمع آوری نذورات و کمک به عتبات عالیات برگزار می شود.
کد خبر: ۳۰۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ - 24July 2018

برگزاری جشنواره «نشان محبت» در لرستانبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «اصغر حقی‌پور» مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان، امروز سه‌شنبه دوم مردادماه در جلسه شورای هماهنگی عتبات و عالیات که در استان برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد با همت والای مردم لرستان ۱۲ میلیارد نذورات شامل وجوه نقدی، طلا، زیور‌آلات و مصالح ساختمانی جمع‌آوری کرده است.

وی به اعزام ۳۷ کاروان تخصصی از لرستان شامل مهندسان معماری، عمران به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این کاروان‌ها به تعداد ۳۸۴ نفر در بازسازی عتبات عالیات فعالیت داشتند.

حقی‌پور با بیان این‌ که در لرستان نذورات جمع آوری شده با توجه به نیت نذر کنندگان مصرف می‌شود به نقش مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در تمام پروژه‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا اشاره کرد و افزود: تمام مصالحی که در عتبات عالیات مصرف می‌شود از تولیدات داخلی است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، با ذکر این مطلب که مشاغل آیینه‌کاری، درودگری، قلمزنی و فرش‌باقی از مشاغلی بود که فراموش شده بود اما با فعالیت عتبات عالیات این شهر ها احیا شده است، اضافه کرد: حرم حضرت امام علی(ع) در گذشته ۱۱ هزار متر بود که ۳۰۰ برابر شده است این در حالی است که صحن حضرت زهرا(س) ۲۸۰ هزار متر است که در اربعین گذشته صد هزار نفر از زائران در این صحن اسکان داده شدند.

وی با اشاره به این‌که نذورات به هر نیتی نذر می‌‌شود باید همن جا مصرف شود، ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی زین‌العابدین مشارکت خوبی داشته است.

حقی‌پور با بیان اینکه حرم اباعبدالله(ع) کاملاً تغییر پیدا کرده است، اضافه کرد: درب حرم امامین عسگریین در لرستان ساخته و نصب شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان از برگزاری جشنواره «نشان محبت» در سراسر کشور خبر داد و گفت: این جشنواره در لرستان پنجم شهریور برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در این جشنواره کمک‌های خوبی برای عتبات عالیات جمع‌آوری شود.

وی تصریح کرد: برای برگزاری این جشنواره از مهمانان سراسر کشور دعوت شده است که نیازمند دو دستگاه خودرو برای پیگیری امورات جاری هستیم کما اینکه اسکان در مهمان‌سراها، طراحی کارت دعوت و تبلیغات، تامین بسته‌های فرهنگی برای مهمانان از دیگر مواردی است که در این جشنواره مدنظر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها