مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تاکید کرد

ما به جوانان انتخاب درست را آموزش نداده ایم/ زوج های جوان در مقابل اختلاف نظرهای همدیگر انعطاف پذیر باشند

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه خانواده‌ها به آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان خود بی توجه هستند، گفت: بیش از 50 درصد طلاق‌ها در سال‌های اول زندگی صورت می گیرد؛ چرا که اکثر جوانان همسر خود را بدون دقت و مهارت انتخاب می کنند.
کد خبر: ۳۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷ - 02October 2014

ما به جوانان انتخاب درست را آموزش نداده ایم/ زوج های جوان در مقابل اختلاف نظرهای همدیگر انعطاف پذیر باشند

به گزارش دفاع پرس، "فهیمه فرهمندپور" مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در"همایش ازدواج آسان" با بیان اینکه منظور از ازدواج آسان، برپایی مراسم ساده است اظهارکرد: این درحالی است که امروز به همان سرعتی که انتخاب و تصمیم گیری در امر ازدواج و تشکیل خانواده صورت میگیرد ترک انتخاب و طلاق نیز افزایش می یابد.
 
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی جریان جدی برای آموزش مهارت ازدواج ویژه دختران جوان قرار دهند، از انجام پژوهشهای میدانی در راستای دانش انتخاب و مهارت تصمیم گیری در بین دختران و پسران جوان خبر داد و گفت: ما به جوانان انتخاب درست را آموزش نداده ایم، به طوری که اکثر زوجین به راحتی انتخاب می کنند و طی استانداردهای خودساخته و نیز با برپایی مراسم های دشوار بر مشکلات زندگی مشترک خود می افزایند.
 
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با ابراز نگرانی از اینکه 50 درصد طلاق ها در سال های اول زندگی صورت می گیرد، بر لزوم تربیت فرزندان ، آموزش مهارتهای انتخاب و برخورداری از روحیه انعطاف پذیری تاکید کرد و گفت: درصورتی که جوانان گذشت و مدارا کردن را از پدر و مادر خود فرا بگیرد، پس از ازدواج به بن بست زناشویی نمی رسند، این درحالی است که خانوادهها تنها به تحصیل فرزندانشان توجه می کنند.
 
وی به آسیبها و پیامدهای شکل گیری خانواده ها اشاره کرد و با بیان اینکه بسیاری از آسیبهای اجتماعی که در سایر کشورها رخ می دهد ناشی از تجرد و بی همسری و عدم واکسیناسیون روانی و اجتماعی است، عنوان کرد: این درحالی است که در کشور ما رابطه مستقیمی بین میزان تجرد و افزایش آسیب ها وجود نداشته، به طوری که این آسیب ها در بین متاهلان بیشتر بوده و نشان می دهد در جامعه ما تشکیل بنیان خانواده نقش موثری در امن بخشی ایفا نکرده است.
 
در ادامه پروفسور محمد نریمانی، استاد گروه آموزشی روانشناسی عمومی دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر رشد سرمایه روانشناسی و معنوی در بین جوانان، شخصیت وسواس توأم با کمال گرایی را عامل تاخیر و واقعگرایی را فاکتور تسریع کننده در حوزه ازدواج دانست.
 
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه داشتن اهداف واقع بینانه در زندگی فرد را به مقصد اصلی میرساند، بر حفظ آرامش در میان اعضای خانواده تاکید کرد و افزود: احساسات منفی که در صحنههای مختلف زندگی روزمره شکل می گیرند وجود واقعی نداشته و موجب سلب آرامش و جدایی می شود، درحالی که علاقه و صمیمیت افراد را بهم نزدیک می کند.

وی با تاکید بر اینکه زوج های جوان در مقابل اختلاف نظرهای همدیگر انعطاف پذیر باشند، افزود: درصورتی که تفاوتهای فردی به صفر برسد، زندگی معنی پیدا نمی کند.
 
در ادامه این همایش، خطبه عقد یک زوج جوان خوانده شد و حاضرین برای خوشبختی و عاقبت بخیری آنها دعا کردند.
 
انتهای پیام /
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار