دادستان کل کشور:

مدیران از توسعه فرهنگی غفلت نکنند

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه مدیرانی که برای توسعه اقتصادی تلاش می کنند نباید از توسعه فرهنگی غفلت کنند، گفت: توسعه اقتصادی به تنهایی موجب بروز آفت هایی در جامعه می شود.
کد خبر: ۳۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ - 02October 2014

مدیران از توسعه فرهنگی غفلت نکنند

به گزارش دفاع پرس،  حجت الاسلام "سید ابراهیم رئیسی" دادستان کل کشور در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: آزمون و خطا مربوط به کشورهای تازه به دوران رسیده است در صورتی که مدیران ما از یک سوابق، تجربه و اندوخته ای خوبی برخوردارند.

وی گفت: تمام اسناد بالادستی توسعه در کشور تعریف شده اما اگر مدیران لایق و کارآمد نباشند قطعا برنامه ریزی ها و سیاست ها عملیاتی نمی شود.
 
وی با اشاره به مباحث مدیریت دانش گفت: دانش تولید شده سازمانی محصول خلاقیت های نیروهای مجرب آن سازمان است.
 
دادستان کل کشور به شاخصه های مدیریت اسلامی اشاره کرد و گفت: برخورداری از اخلاق، عقلانیت و عدالت از مشخصه های جامعه سالم است که در تشکیل چنین جامعه ای مدیریت حرف اول را می زند.
 
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال تعیین کرده اند باید با عزم جدی محقق شود گفت: اخلاص مهمترین شاخصه مدیریت اسلامی است.
 
وی افزود: تفاوت مدیریت اسلامی با دیگر مدیریت ها، در اخلاص است لذا آنچه به کارهای مدیران ماندگاری می دهد، اخلاص می باشد.
 
دادستان کل کشور عزم و اراده عملی، آینده نگری و دور اندیشی را یکی از مباحث جدی در مدیریت ذکر کرد و گفت: باید با دوراندیشی و نگاه به آینده، کارها و مباحث مربوط به کشور اداره شود.
 
وی افزود: مدیران باید دور اندیش باشند زیرا اگر بخواهند فقط به جلوی راه خود نگاه کنند، هرگز در کارها موفق نخواهند شد.
 
 حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه مدیرانی که برای توسعه اقتصادی تلاش می کنند نباید از توسعه فرهنگی غفلت کنند گفت: توسعه اقتصادی به تنهایی موجب بروز آفت هایی در جامعه می شود.
 
وی در بخش دیگری با اشاره به 15 سال خشکسالی در خراسان جنوبی گفت: مدیران باید متناسب با اقلیم این استان راهکارهایی را برگزینند که راه برون رفت از این مشکل باشد.
 
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به وجود تعداد زیادی مراکز دانشگاهی در خراسان جنوبی افزود: ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه ها باید مورد توجه مدیران و برنامه ریزان این استان قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه آمار جرائم در خراسان جنوبی، در بین استانهای کشور نسبت به جمعیت این استان، در پایین ترین سطح قرار دارد گفت: وجود این امنیت و آسایش مرهون غنای فرهنگی و آداب و رسوم مردم این استان می باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار